VERVA DIESEL

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Malé množstvo 2T oleja do nafty motoru neublíži, skôr naopak. Akurát to chce vybrať olej, ktorý pri spálení vytvorí čo najmenej popola, ktorý zanáša trysky a spaľovací priestor. "Lepší" olej je viac aditivovaný, teda môže produkovať viacej popola.Ja používam tento :
http://www.liqui-moly.sk/detail/motorov ... e-dvojtakt
v množstve cca 100 ml/40l. Žiadne zvýšenie dymivosti pritom nepozorujem.
Ak vezmem do úvahy pomerne častý výskyt "zadrených" čerpadiel a vstrekovačov v naftových motoroch, pričom čím vyšší vstrekovací tlak - tým je to citlivejšie na kvalitu nafty, mám za to, že normovaná požiadavka mazivosti nafty (Mazivosť, korigovaný priemer oderovej stopy pri 60 °C μm – 460 STN EN ISO 12156-1) je asi viac minimom, než optimom. Navyše, používaním bezsírnych palív musí byť doháňaná mazivostnnými prídavkami (estermi vyšších mastných kyselín) už v rafinérii.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Mav píše:Vyzkoušej a uvidíš.:)
Mě šlo jen o to, že pokud dáš do nafty zhruba stejně oleje a acetonu, tak by mě zajímalo proč, protože to, co olej namaže, aceton zase odmastí. A já to zkoušet nebudu, protože jezdím na benzin. :lol:
BOBO

Re: VERVA DIESEL

Příspěvek od BOBO »

Jezdil jsem pouze na Shell V POWER Diesel,po přečtení testu paliv,ve kterém se objevil i Shell V POWER Diesel a výsledek byl pro mne zklamáním jsem přešel na Verva Diesel(60cetanů) a musím potvrdit stejný pocit,ztišení motoru,nižší spotřeba,prostě zdá se výrazně lepší a levnější než Shell.
Hunter
Příspěvky: 117
Registrován: pát kvě 04, 2007 12:04

Příspěvek od Hunter »

netvrdil bych, ze je vyrazne lepsi, ale levnejsi urcite, a o tom to je :)
Brembo.SV

Příspěvek od Brembo.SV »

mazivost paliva u comon rail musi byt minimalne pod 300 ,460 staci maximalne pre liazky,dokonca i rotacne cerpadla vyzaduju hodnoty pod 380. To ze norma CSN zostala stat v 80 rokoch netreba zdoraznovat,co sa tyka paliv. Na zvysenie mazivosti je i lepsi sposob ako olej,ktory karbonizuje vstrekovace.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Brembo.SV píše:mazivost paliva u comon rail musi byt minimalne pod 300 ,460 staci maximalne pre liazky,dokonca i rotacne cerpadla vyzaduju hodnoty pod 380. To ze norma CSN zostala stat v 80 rokoch netreba zdoraznovat,co sa tyka paliv. Na zvysenie mazivosti je i lepsi sposob ako olej,ktory karbonizuje vstrekovace.
Súhlasím :wink: .
Čosi preukazuje aj táto štúdia (aj keď už trochu "bradatá")
http://www.arb.ca.gov/fuels/gasoline/me ... 3bosch.pdf,
alebo máš aj iný - novší zdroj?
Aj keď sa na druhej strane často tvrdí, že prídavok biozložky robí s mazivosťou nafty priam zázraky, údajne zvyšuje hodnotu mazivosti až na 300 - 200 HFRR. Predsa len povinnosť výrobcu v zmysle EN 590 je dodržať hodnotu 460. O tom, či táto hodnota má byť dodržaná pred, alebo po pridaní biozložky norma nevraví.
Čo sa týka karbonizácie trysiek po pridaní malého množstva 2T oleja, s uvážením názoru (príspevok Sterndoctora) to nemusí byť nijak tragické. http://www.motor-talk.de/forum/2-takt-o ... tml?page=5
Mav

SHELL -28C

Příspěvek od Mav »

Protože předevčírem zavezli do čerpaček Benzina Vervu jen do -20ti, tak jsem vzal Shell do -28C. Motor je tak o 15% hlučnější a nejde tolik za plynem. Ale alespoň mi to nezmrzne. :)
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: SHELL -28C

Příspěvek od bjukemen »

Mav píše:Protože předevčírem zavezli do čerpaček Benzina Vervu jen do -20ti, tak jsem vzal Shell do -28C. Motor je tak o 15% hlučnější a nejde tolik za plynem. Ale alespoň mi to nezmrzne. :)

..trocha mi to vysvetli prečo motor nejde tak za plynom v súvisosti s arktickou naftou.. :shock:
Mav

Příspěvek od Mav »

To není arktickou naftou, to je právě tím, že si vedení Shellu dělá z Čechů srandu a prodávají nejlevnější humus, místo pořádný nafty!!!:(
teplý bratr

VERVA DIESEL

Příspěvek od teplý bratr »

Vyplatí se podle vás naaditivovat vervu ještě milerem?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Řekl bych, že v normálním počasí asi ne, ale při velkých mrazech by to na škodu nebylo......
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
pepan

Re: VERVA DIESEL

Příspěvek od pepan »

dobry vecer.zhruba pred osmi lety jsem si v MF precetl hodnocení kvality nafty ruzných pump,vcetně těch světovych.od té doby tankuji výhradně u Benziny,nejdrive Top Q,pak Vervu. první Octavii si ode mne koupil zkušeny automechanik,o druhou je take v pripadě prodeje zájem u odborníku. sam jsem si provedl zkousku na Vervu. nechal jsem auto stat venku pri -17 stupních,10 dnu.po kratkém otocení klíckem motor naskocil ihned.spotreba do 5ti litru.toto hodnocení pisi z presvědcení,urcitě ne jako reklamu.mam radost kdyz jsou ceské firmy srovnatelné a lepsí nez svetové.
e-panolin.cz

Re: VERVA DIESEL

Příspěvek od e-panolin.cz »

Porovnávat testy nafty z doby před 8 léty a srovnávat je s dnešní naftou je poněkud zavádějící. Tehdy ještě povinně neobsahovala biosložku, ta je v palivu povinně až od roku 2007.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: VERVA DIESEL

Příspěvek od Jezevcik »

Pepane,výsledky testu jsou jistě dobré,ale jsi si jistý,že by to ta oktávka nedokázala s běžnou naftou?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re:

Příspěvek od Brembo »

Návštěvník píše:
Brembo.SV píše:mazivost paliva u comon rail musi byt minimalne pod 300 ,460 staci maximalne pre liazky,dokonca i rotacne cerpadla vyzaduju hodnoty pod 380. To ze norma CSN zostala stat v 80 rokoch netreba zdoraznovat,co sa tyka paliv. Na zvysenie mazivosti je i lepsi sposob ako olej,ktory karbonizuje vstrekovace.
Súhlasím :wink: .
Čosi preukazuje aj táto štúdia (aj keď už trochu "bradatá")
http://www.arb.ca.gov/fuels/gasoline/me ... 3bosch.pdf,
alebo máš aj iný - novší zdroj?
Aj keď sa na druhej strane často tvrdí, že prídavok biozložky robí s mazivosťou nafty priam zázraky, údajne zvyšuje hodnotu mazivosti až na 300 - 200 HFRR. Predsa len povinnosť výrobcu v zmysle EN 590 je dodržať hodnotu 460. O tom, či táto hodnota má byť dodržaná pred, alebo po pridaní biozložky norma nevraví.
Čo sa týka karbonizácie trysiek po pridaní malého množstva 2T oleja, s uvážením názoru (príspevok Sterndoctora) to nemusí byť nijak tragické. http://www.motor-talk.de/forum/2-takt-o ... tml?page=5
tie hodnoty mazivosti neboli zo žiadneho prospektu ,bol to udaj od servisáka na čerpadlá Boscch,boli to akési všeobecné odporučania,niektoré modeli ale mali udaje mazivosti náročnejšie.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Odpovědět