VERVA DIESEL

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Ak sa pančuje nafta, zrejme sa pančuje aj benzín. Potom to analogicky môže byť jeden z mnohých dôvodov, prečo nekupovať moderný (turbo) benzín.
A sme tam, kde sme boli. Naozaj ideálnym riešením by bolo "odťať drakovi hlavu". Bohužiaľ nepoctivým prepravcom aj predajcom napomáha aj legislatíva. Novinový článok s takouto témou len sucho skonštatuje : " Tri čerpačky na Chrudimsku (alebo hocikde inde) predávajú nekvalitné palivá, zistila to inšpekcia a rozdala najaké pokuty, bla, bla, bla ...".
Ak novinár, alebo inšpektor na základe rozboru nesmie pomenovať konkrétneho predajcu a prevádzku ktorú "načapali", tak (s prepáčením za výraz) je to impotentná informácia o ničom.
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Ak sa pančuje nafta, zrejme sa pančuje aj benzín. Potom to analogicky môže byť jeden z mnohých dôvodov, prečo nekupovať moderný (turbo) benzín.
A sme tam, kde sme boli.
Rozhodně nejsme, resp. tato analogie z hlediska event. následků neplatí, poněvadž v případě natankování pančovaného benzínu to téměř určitě pojede hůře, maximálně to nepojede vůbec, v žádném případě však nehrozí okamžité škody v řádu několika desítek tisíc Kč. A je úplně jedno, zda se jedná o moderní či nemoderní atmosférický benzín či dokonce turbobenzín!

P.S.: Výjimku tvoří pouze motory GDI Mitsubishi, které jako jediné pracují s přímým vstřikováním a zároveň chudou směsí. Jenže ty jsou choulostivé zejména na obsah síry v palivu, to ostatní "pančování" jim zase až tak moc nevadí.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Verva versus GLOBUS

Příspěvek od skodovkar »

Mav píše: 2) Pokud není pumpa hodně hlídaná, různé pečetě kvality atd, tak přepravce vypustí cca: 300 litrů paliva na cisternu a doleje to vodou.
Nejsem znalec, ale 300 litrů je sotva po dně cisterny, jestli zbytek dolije vodou, tak veze pouze znečištěnou vodu. Něco takového by podle mě ani nešlo spálit :idea:
Kdesi jsem našel, že cisterna uveze 34 tun paliva, tak baj oko 34 000litrů paliva.To by byl obsah nafty cca 0,009% :?:
Hunter
Příspěvky: 117
Registrován: pát kvě 04, 2007 12:04

Příspěvek od Hunter »

Jestli nebylo mysleno 300l na tank (zasobnik na cerpacce). Jinak to je tedy na cisternu - rozvoz - skutecne malo..
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Verva versus GLOBUS

Příspěvek od Pitris »

skodovkar píše:
Mav píše: 2) Pokud není pumpa hodně hlídaná, různé pečetě kvality atd, tak přepravce vypustí cca: 300 litrů paliva na cisternu a doleje to vodou.
Nejsem znalec, ale 300 litrů je sotva po dně cisterny, jestli zbytek dolije vodou, tak veze pouze znečištěnou vodu. Něco takového by podle mě ani nešlo spálit :idea:
Kdesi jsem našel, že cisterna uveze 34 tun paliva, tak baj oko 34 000litrů paliva.To by byl obsah nafty cca 0,009% :?:
Já to pochopil tak, že když odpustí z naftou naplněné cisterny 300 litrů oné nafty, a dolije to vodou.....
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Škodovkáři ty jseš vemeno :lol: :lol: :lol:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

:lol: No můžu za to, že se někteří vyjadřují nejednoznačně? :shock:
Petr H.

Příspěvek od Petr H. »

:? no to se mi nějak nezdá s tou vodou. Když to bude pumpa kam se vozí několikrát týdně, tak to bude mít zachvilku stejně v podzemní nádrži několik kubíků vody... a když to bude místní čerpačka tak, mu tam zachvilku nikdo nepřijede, protože budou mít pořád filtry plné vody.
Takže tudy asi cesta nevede. Bych řekl, že naopak tak místo 3000 l nafty tam nalijou např. hydraulický olej po životnosti. Prodává se tak okolo 8,- Kč za litr. Kolikrát je cejtit za autem, že jede na něco, kde je víc metylesteru než nafty. Taže si dotyčný zřejmě u místní no name pumpy kupuje v domění, že je to nafta, něco ani neví co... .
Co se lije do benzínu ted netuším. Dříve se tam lil Neraten. Tehdy do Naturalu. To byla docela "prdel", Když jsem u žigula vypnul na kopci klíček, pod kopcem motor pořád ještě "běžel" ... .
pablos

Příspěvek od pablos »

A nevím teda jak to je s tím Globusem když se tu doporučuje brát u pump co mají pečeť kvality a on ten Globus ji má - alespoň min. v Opavě.
Petr H.

Příspěvek od Petr H. »

:? tak jsem tedy v rámci mého příspěvku natankoval prémiovou naftu v sousedním městě. A ejhle ono to jede ještě lépe a podstatně méně to hulí... ! Takže jsem si naftou co má čistit vstřiky nejspíše vstřiky zasíral spalováním ložiskového nebo hydraulického oleje.
Mav

Příspěvek od Mav »

Dobrý den,

tak jsem včera nabral plnou Vervy diesel v Bochově za Varama a naprostá spokojenost. Motor jde za plynem, je tichý, jde do otáček na 4 200 úplně s klidem, pocitově 3 -6 Kw navíc. Dynamika tak o 5 -10 % lepší.

Dobrá pumpa. Již nikdy Globus. Asi přemočůvkováno.

Hezký víkend.
Mav

Příspěvek od Mav »

Jo, ještě jsem zapoměl na to, že i do Vervy dávám 1,5 cm3 Wifu na litr + 100 cm3 plné syntetiky do dvoutaktu na 55 litrů nafty + 1,5 cm3 acetonu na 1 litr nafty. Když potřebuji, tak to má pocitově 10 -15kw navíc. ( jede to na těch 66kw dost dobře), a jinak na dálku šetří.

Jezdím tak již 3 -4? roky a gufera v motoru zatí OK.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Mav píše:Jo, ještě jsem zapoměl na to, že i do Vervy dávám 1,5 cm3 Wifu na litr + 100 cm3 plné syntetiky do dvoutaktu na 55 litrů nafty + 1,5 cm3 acetonu na 1 litr nafty. Když potřebuji, tak to má pocitově 10 -15kw navíc. ( jede to na těch 66kw dost dobře), a jinak na dálku šetří.

Jezdím tak již 3 -4? roky a gufera v motoru zatí OK.
To na Tebe musí být u té pumpy pohled :shock: Jedna lahvička do nádrže, potom druhá, pak třetí..... :lol: Jen nechápu, proč tam liješ "100 cm3 plné syntetiky do dvoutaktu na 55 litrů nafty + 1,5 cm3 acetonu na 1 litr nafty" - což je na těch 55litrů nafty 82,5 cm3 acetonu - takže ve výsledku to, co ten olej namaže, ten aceton zase odmastí :idea: No, ještě že tam dáváš ten VIF.....Akorát by mě ještě zajímalo, když nepotřebuješ, kolik to má kW nepocitově :?:
Mav

Příspěvek od Mav »

Vyzkoušej a uvidíš.:)
Mav

Příspěvek od Mav »

http://www.liqui-moly.cz/detail/prisada ... -zrychleni

http://www.fuelsaving.info/acetone.htm

JJ, 82,5 cm3 acetonu, a dělá to divy.

Namícháno mám v jedné lahvi 0,25l, na 50l, které obvykle tankuji to je akorát. Olej dávám proto, že v prémiových palivech není tolik biaosložky a síra byla z nafty téměř odstraněna - kvůli mazání čerpadla. A vzhledem k tomu, že motor vůbec nežere olej, tak 1 litr plné syntetiky na 10 000 km snad přírodu nezabije, protože motorka na 10 000 Km spálí 12, nebo 24 litrů mazacího oleje - 1:50 / 1:25 při spotřebě 5l /100. Na syntetiku mám skvělou cenu, jinak by to bylo drahé:)...
Odpovědět