VERVA DIESEL

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Luboš T.
Příspěvky: 122
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Luboš T. »

Jen pár poznámek k výše uvedeným odkazům.
Mimo vulgárnost jejich pisatele musím konstatovat, že jeho vývody se nezakládají na pravdě a je to tak trochu snůška dezinformací.
Mazivostní přísady do benzínu nejsou úplná blbost jak se zde píše.
Přísada je totiž permanentně dodávána s palivem do spalovacího prostoru kde její část ulpívá na stěně válců a na pístu a kroužcích, kde podstatně snižuje třecí ztráty, které se v této oblasti pohybují až kolem 40% celkových třecích ztrát motoru. Mazivostní látky se postupně dále dostávají do olejové náplně motoru kde pomocí rozvodu oleje pomáhají ke snížení dalších ztrát na ostatních mazaných místech v motoru. Po přidání takového aditiva do paliva se projeví většinou okamžitý úbytek spotřeby paliva okolo 1,5%. Po ujetí 10 000km s takovým palivem se však dosahuje hodnoty až 6 i více%! Toto snížení spotřeby je způsobeno snížením tření, tedy vnitřních pasivních odporů motoru. V žádném případě se však nejedná o přidávání těžších uhlovodíků a olejového podílu do paliva!! To by s čistotou motoru a emisemi dopadlo velmi špatně.
Některé společnosti se tedy chlubí přímo upraveným palivem, je však možné upravit si jej takto i sám. Na tomto shopu se za tímto účelem např. prodává tento přípravek http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1019
marian

vif

Příspěvek od marian »

Pouzivam nejakou dobu "VIF Super Diesel Aditiv, zimní", pri nedavnych mrazech mne prekvapilo, ze aditivum pri teplote -8 az -10st. se zmenilo v hustou <b>nepouzitelnou kasi</b>. Je to normalni? Rikam si, jak tedy muze snizovat bod tuhnuti nafty? Je to muj pohled lajka.
modelář

Příspěvek od modelář »

Ano, je to velmi laický pohled. Ony totiž existují i nemrznoucí chladicí kapaliny, které v koncentrovaném/neředěném stavu zmrznou. Jinak řečeno, je třeba dodržovat předepsaný způsob zacházení při aplikaci!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ano, a přípravky na snížení bodu tuhnutí °C nafty by se měly do nádrže přidávat,
:idea: když nemrzne - a před tankováním. :!:
Hunter
Příspěvky: 117
Registrován: pát kvě 04, 2007 12:04

Příspěvek od Hunter »

A hlavně by se ty aditiva měla skladovat v teplotach nad 0c a do auta vzit az v pripade tankovani a ne to stale vozit v aute - pak, kdyz venku mrzne, je nepouzitelne. Tz. lze je pouzivat i kdyz mrzne, to by pak nebyly v zime pouzitelne, kdyz bude treba 14 dni mrznout a je potreba tanknovat, ale musi se to vzit z garaze a ne ze vymrzleho auta.
Boubas

Příspěvek od Boubas »

Myslim,ze rozdil je hodne poznat pri teplotach od -7 ,ale i pri teplotach nad nulou je rozdil poznat,jen je treba mit v nadrzi 100 procent vervy, tuto zimu jsem netankoval jinou a i pri minus 18 plna spojkojenost .fiat 1.9 jtd
VACLAV

verva

Příspěvek od VACLAV »

VČERA JSEM BYL V JAROMĚŘI U BENZINY OBYČEJNÁ NAFTA 28.90 a VERVA 29.90.JEDNA KORUNA MĚ FAKT NEZABIJE A KVALITA JE OPRAVDU LEPŠÍ.NA JINOU UŽ ANI NEJEZDÍM.MULTIPLA 1.9 JTD.
Návštěvník

VERVA DIESEL

Příspěvek od Návštěvník »

Co dodat.Na lepší naftu jsem jel akorát na BP ultimate . Verva je to nejlepší co se dá u nás sehnat.Klidně bych i věřil že má cetanové číslo 60 . A to jsem nabral zimní. Připomínka "a motor klape jako hodinky " je velmi trefná .Opravdu cítím ten rozíl.
Návštěvník

VERVA DIESEL

Příspěvek od Návštěvník »

http://news.auto.cz/tiskovky/cim-vyssi-tim-lepsi.html


Není co dodat. Verva se opět předvedla.Zkrátka moje jediná láska
Hunter
Příspěvky: 117
Registrován: pát kvě 04, 2007 12:04

Příspěvek od Hunter »

Ja to tu porad ctu, ale nemohu sdilet to nadseni, pro me nic moc.
Tomáš

Příspěvek od Tomáš »

taky přidam svojí zkušenost s Vervou
Nedávno jsem koupil fabia, která u předchozího majitele moc nejezdila, za 4 roky života najela 30tis. a poslední půl rok nezdila skoro vůbec. Asi si dovedete představit co to udělá s tak dlouho skladavanou naftou. Já na to zapoměl a v klidu jsem začal tankovat Vervu. Motor TDI je čistokrevný traktor, ale tahle nafta motor celkem zklidnila a spotřeba šla dolů o 2 deci :)
Dokonce se projevily i čistící schopnosti. Pal. čerpadlo v nádrži začalo vydávat chrčivé zvuky při prvotním nasátí po delším stání. Ve škodovce mi řekli že to opravdu není normální a vypadáto na znečištěné filtry nebo i čepadlo. Vypadá to že Verva opravdu funguje po všech stránkách :)
bastien
Příspěvky: 125
Registrován: stř srp 22, 2007 0:37

Příspěvek od bastien »

Víra tvá tě uzdravila.... :lol:
Mav

Verva versus GLOBUS

Příspěvek od Mav »

Dobrý den,

pánové, rok jezdím na Vervu diesel, a spokojenost. Občas u nějaké pumpy se zdál výkon motoru trochu menší, jak kde a i podle dodávky. Oproti normální naftě v německu zhruba stejné.

Předevčírem jsem natankoval u Globusu ve Varech prémiovou naftu. Už nikdy. Dynamika šla do kytek. Před tím jsem se bavil s řidičem, odkud zaváží:

Obyč. nafta: Chemopetrol Litvínov.

Prémiová : Uniraf Kralupy, tedy jako Verva, ta je také z Unirafu.

Jenže mi sdělil, že velké dopravní podniky ( Praha ), berou zásadně z Cem. v litvínově, protože je lepší a hlavně čistší, než z Unirafu. ( Obyč nafta.)

Z toho mi vyplývá:

1) Uniraf si zvyšuje odbyt výrobou aditivované nafty, kerou litvínov nedělá, a nepřimíchává do ní biosložku.

2) Pokud není pumpa hodně hlídaná, různé pečetě kvality atd, tak přepravce vypustí cca: 300 litrů paliva na cisternu a doleje to vodou.

To mi sdělil chlapík, co tankoval 5 litrů benzínu do sekačky s mercedesem za tři milony, a náhodou náš rozhovor vyslechl.
On si nechá vozit naftu z německa, nebo rakouska, a když tak prý tankuje Vervu u Benziny, nebo u Shelu tu s příměsí složky vyrobené z plynu.
U Globusu prý nikdy netankuje a říkají to i jeho známí, co mají dodávky a hodně jezdí, že na nádrž odjedou v průměru o 40 Km méně, což je nějakých 5 litrů nafty navíc na nádrž.

Pak poznamenal, že jsme z......ý národ, že v německu se takhle spoluobčané neokrádají i za cenu zničení drahého zařízení - motorů.
Pokrčil rameny a odjel.

Můj závěr zní: Tankovat pokud možno u pump s pečetí kvality, jiným se zdaleka vyhnout. Oni za to nemohou kolkrát ani poctiví pumpaři, protože nemohou vědět, co za sajrajt jim dopravce přiveze.

Kamarád má v pronájmu Shellky, a když jsem to s ním řešil, tak jsme také došli k závěru, že do doby, kdy si Shellka zavážela samy svými kamiony, byla kvalita výborná. ( rafinérská ).

Problémy nastaly se smluvními dopravci. Já bych hledal příčinu zničených motorů právě tady. To si řidiči, jedoucí k čerpadláři se známkou nemohou dovolit, protože by tam již nikdy nezavezli a měli by právníky na krku.

Anebo mě prosím opravte. A vyhlašme soutěž o poctivého přepravce PHM.
Mav

Doplnění

Příspěvek od Mav »

Bavil jsem se s řidičem Cisterny, která zavážela.
modelář

Příspěvek od modelář »

A tohle je pouze jeden z řady důvodů, proč si moderní turbodiesel v Čechách (a nejen) nepořizovat. :idea:
Odpovědět