Jen pár poznámek k výše uvedeným odkazům.Lou píše: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2007022501
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006021903
Doporučuji přečíst výše uvedené linky.
Mimo vulgárnost jejich pisatele musím konstatovat, že jeho vývody se nezakládají na pravdě a je to tak trochu snůška dezinformací.
Mazivostní přísady do benzínu nejsou úplná blbost jak se zde píše.
Přísada je totiž permanentně dodávána s palivem do spalovacího prostoru kde její část ulpívá na stěně válců a na pístu a kroužcích, kde podstatně snižuje třecí ztráty, které se v této oblasti pohybují až kolem 40% celkových třecích ztrát motoru. Mazivostní látky se postupně dále dostávají do olejové náplně motoru kde pomocí rozvodu oleje pomáhají ke snížení dalších ztrát na ostatních mazaných místech v motoru. Po přidání takového aditiva do paliva se projeví většinou okamžitý úbytek spotřeby paliva okolo 1,5%. Po ujetí 10 000km s takovým palivem se však dosahuje hodnoty až 6 i více%! Toto snížení spotřeby je způsobeno snížením tření, tedy vnitřních pasivních odporů motoru. V žádném případě se však nejedná o přidávání těžších uhlovodíků a olejového podílu do paliva!! To by s čistotou motoru a emisemi dopadlo velmi špatně.
Některé společnosti se tedy chlubí přímo upraveným palivem, je však možné upravit si jej takto i sám. Na tomto shopu se za tímto účelem např. prodává tento přípravek http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1019