Verva 100 vs V-power Racing

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: Verva 100 vs V-power Racing

Příspěvek od L_U_K »

Zdravim. Taky bych asi víc věřil Verva 100 nebo skoro totožnému MaXMoušnovi než Power racingu, ale bojim se toho že ty drahý stooktany lidi málo kupují a tedy že to bude na pumpach dlouho ležet... Je mi blbý ptat se obsluhy jestli to maj starý a kdy je naposledy zavezli... To vidim jako problem.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Verva 100 vs V-power Racing

Příspěvek od Colommbo »

A máš nějaký zvláštní důvod tankovat stoooktanový benzín...? :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: Verva 100 vs V-power Racing

Příspěvek od L_U_K »

no ani nemam... snad jen že v zimě by benzin s ETBE třeba mohl třeba po ránu "líp" startovat než lihnatej benzin.. O výhřevnosti to není, oktany navíc při kompresi 10.0 nepotřebuji... tak snad jen přes zimu ty starty a možná ani to ne... :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Verva 100 vs V-power Racing

Příspěvek od Pitris »

L_U_K píše:....bojim se toho že ty drahý stooktany lidi málo kupují a tedy že to bude na pumpach dlouho ležet....
Ono (minimálně u) těch "prémiovek" 98+ je zimní a letní benzin s rozdílným tlakem par. Cituji ze SM:
:arrow: Pro zimní období je předepsán vyšší tlak par (60-90 kPa), aby se benzin při studeném startu snáze odpařil. Pro letní pak nižší (45-60 kPa), aby nedocházelo k zavzdušňování za horkých dní :arrow:
Takže minimálně začátkem listopadu a května by asi měl být v tancích u (určitě těch velkých) pump čerstvý benzin....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Parez

Re: Verva 100 vs V-power Racing

Příspěvek od Parez »

Autobenziny -to není jednoduchá odpověď.Pokud motor v autě není v optimálním tech.stavu,tak je zbytečné cokoliv řešit.Je pravda,že ne vždy solidnost prodeje je na dobré úrovni.Za sebe(subjektivní poznatky)mne neoslovují v ČR společnosti Shell a Agip.Myslím,že nebudu přehánět-benzin VERVA 100 na prvním místě(moto Yamaha,automobil Škoda Roomster 1,4 16V),motorová nafta Verva a od spol.Eurooil nafta Optimal(VW Caddy 1,9 TDI 77kw.)Domnívám se,že pokud stát vlastní zařízení,která zásobují armádu je téměř kvalita PHM ikonou.
Návštěvník

Re: Verva 100 vs V-power Racing

Příspěvek od Návštěvník »

Parez píše:... Domnívám se,že pokud stát vlastní zařízení,která zásobují armádu je téměř kvalita PHM ikonou.
O jaké že se to jedná zařízení?
bouchy

Re: Verva 100 vs V-power Racing

Příspěvek od bouchy »

Návštěvník píše:
Parez píše:... Domnívám se,že pokud stát vlastní zařízení,která zásobují armádu je téměř kvalita PHM ikonou.
O jaké že se to jedná zařízení?
Asi je naráženo na tvrzení, že "AČR používá naftu SNM F bez biosložek (a tuhnutí parafinů)", která se "odrotuje" přes stojany Eurooilu. Asi je to pravda, ale co když se biosložka přidává na místě? Původ neznámý, zřejmě specielně naleštěná linka Unipetrolu, MEŘO se nesmí přiblížit na kilometr...
off: zajímavý by bylo zjistit, jak má AČR pořešen BA95 s 0% lihu (protože něco na to jezdí) a jestli se taky nějak dostane na stojany...
Mirda85
Příspěvky: 18
Registrován: pon pro 22, 2014 20:56
Bydliště: Plzeňsko

VERVA 100

Příspěvek od Mirda85 »

Od 1.1.2021 změna na stojanech Benziny, kdo si všiml schválně?
http://www.vervapaliva.cz/

Jak to bude teďka s tou Vervou 100 E10 co se týče skladovatelnosti?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

VERVA 100

Příspěvek od Pitris »

Je tam psáno že.... VERVA 100 neobsahuje klasický biolíh, ale je na bázi ETBE....

Asi je tam toho teď víc ale tak 'škodlivé' jak MTEB to není. A třeba přes zimu v sekačce nebo motorce to bude (snad) v pohodě. :wink:

PS: dal jsem to sem....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mirda85
Příspěvky: 18
Registrován: pon pro 22, 2014 20:56
Bydliště: Plzeňsko

Re: VERVA 100

Příspěvek od Mirda85 »

Díky za přesun, nicméně bude chtít zjistit asi přímo u Unipetrolu více info.
Rád bych stále palivo co vydrží dlouho skladovat + hlavně 2T nebude mít problém při mísení s olejem a jeho mazivostí jako u klasické E10...
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VERVA 100

Příspěvek od jarson1 »

budte v klude páni.
Ako vidím, u vas sa deje pomalicky a potichučky to isté, co sa na prelome roka 2019/20 s pomerne velkou diskusiou dialo u nas. Všetky E95 boli zo dňa na deň nadopované povinne 10% ethanolu a len premiovnky nam nechali vo verzii E5 a nastastie aj tých 5% nebol ethanol ale práve s ETBE.
Kedže som majitel starenky, ktorej by ethanolová E10 rozožrala črevá ( alebo presnejšie palivovú sústavu), už mam dané veci naštudované s náskokom. Od tých čias teda krmim staru toyotku premiovkou práve kvoli tomu že je tam ETBE namieso ethanolu.Musím, ci chcem alebo nie. Sice som chvilku špekuloval, že vymením dotyčné diely akosi preventívne za nové, vo viere, že tieto už ethanolu v tomto pomere odolaju, ale žial, nejde to. Predstavte si , že keď chcem objednat aj dnes napríklad palivový filter , je tam poznámka "NIE PRE E10 Ethanol".

Takže - ak ETBE - potom v pohode. Nemá žiadne z negatív ethanolu. Ani co sa týka agresivity k materialom v starých autách, ani nie je problem s dlhodobejším skladovaním paliva.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Mirda85
Příspěvky: 18
Registrován: pon pro 22, 2014 20:56
Bydliště: Plzeňsko

Re: VERVA 100

Příspěvek od Mirda85 »

A u nás to Benzina udělala tak, že N95 je E5 a Verva 100 je E10 (ale díky bohu s ETBE)
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: VERVA 100

Příspěvek od pepoh »

jarson1 píše:
Kedže som majitel starenky, ktorej by ethanolová E10 rozožrala črevá
lieh neni az taky problem ako btx
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VERVA 100

Příspěvek od jarson1 »

co je btx?
Ak myslíš toto, tak bez obáv. naozaj tam nemienim liať nič podobného :D
https://en.wikipedia.org/wiki/BTX_(chemistry)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: VERVA 100

Příspěvek od pepoh »

ano. ty to liat nebudes, uz to tam je.
skryta finta bio paliva je vdaka obsahu etanolu co znizuje sadze, mozu viac dat aromatov co dymia. a su viac agresivne na materialy :oops:
to nici stare palivove systemy a hadice, nie lieh. nove auta maju materialy odolne btx, cize aj (vacsina) riedidiel neurobi "dieru".
pri spracovani ropy je aj vela aromatov, co s nimi? do rieky ich nemozu pustit...
robili test dymivosti, e5-10-30 zle; e85 nedymil. :idea: :idea:
... eu znizuje vo vyrobkoch zdraviu skodlive latky (btx tam patri) ostava len spalit v autach.

som sa nedavno dozvedel ze mokry remen vydrzi mnoho, len aromaty nie...som velmi rad ze mam plyn :shock:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Odpovědět