Valvoline SynPower vs. All-Climate 10W40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
otasvatek
Příspěvky: 4
Registrován: stř pro 25, 2019 20:42

Valvoline SynPower vs. All-Climate 10W40

Příspěvek od otasvatek »

Chtěl bych se zeptat na rozdíl v olejích Valvoline 10W-40 a to konkrétně SynPower a All-Climate Extra... Nalil jsem do Mazdy MX-5 Valvoline SynPower 10w-60 s v domění, že jsem udělal nejlépe, ale auto není závodní ani není upravené je to sériová 1.6 81kw. Takže bych chtěl vrátit zpět 10W-40 a dělat častější výměny. Jaký z těchto dvou olejů je pro mě vhodnější? Oba mají A3/B4 a API SN/CF... Který je kvalitnější? Jestli se to takhle dá napsat? Díky :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Valvoline SynPower vs. All-Climate 10W40

Příspěvek od Pitris »

A on existuje Valvoline SynPower 10w60 ? :shock:
Já znám v 10w60 VR1 Racing.... A není to vůbec špatný olej, ale je to racing olej - pro Tebe ne zcela vhodný.
Pro Tvoje jízdní podmínky je vhodnější SAE 10w40 (nebo když velké mrazy 5w40, vyšší spotřeba oleje 5w50 nebo 10w50).
Nejlepší olej kolikrát není nejvhodnější, a daleko víc prospěje motoru včasná výměna toho oleje. Hledej API SL, SN a ACEA A3.
Valvoline SynPower má kvalitnější základový olej než All-Climate, a volil bych SynPower....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
otasvatek
Příspěvky: 4
Registrován: stř pro 25, 2019 20:42

Re: Valvoline SynPower vs. All-Climate 10W40

Příspěvek od otasvatek »

Ano můj překlep 10W-60 mám VR1 :) Co se týká těch přechodů na jiný olej, jsou kombinace, kterým směrem jít vyloženě nesmím? Pokud přejdu na synpower 10W-40 a zjistím vyšší spotřebu oleje, můžu to ještě změnit na 5W50? nebo už to motor nerozdejchá? A mám něco ujet s tou 60tkou? Když jí použiju tedy v podstatě jen na proplach?
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Valvoline SynPower vs. All-Climate 10W40

Příspěvek od Pedro »

V nabídce je All clima a All clima extra. Co jsem si zjistil, lisi se jen v SL vs SN. Asi aby mohli používat i motory, co musi mit SM, SN. Bo SL ma drobet jinak poskladana aditiva, vice s ohledem na mazani. Velmi jednoduse napsano. Poplatne dobe, kdy se tolik neresily debilni firemni normy a delaly plnotucne oleje, ktere by dnesnim alobalovym moturkum snizovaly vykon, navysily emise a spotrebu az do,, nebes,,.
Coz u tvé poctive kovadlinky, nehrozi.

Nezjistil jsem vsak nikde, kde pisou o zakl.oleji.
Pouzivam vyhradne pro sebe, okoli jen toto znacku. Uz nemam v pivnici desitky pixel ruznych vyrobcu. :lol:

10-60 v tomto období neni jaxy uplne vhodne.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Valvoline SynPower vs. All-Climate 10W40

Příspěvek od Pitris »

otasvatek píše:Co se týká těch přechodů na jiný olej, jsou kombinace, kterým směrem jít vyloženě nesmím?
Co by se nemělo, tak jít jinam s API o dvě a víc písmen (API S a další jde dle abecedy), a měl bys držet ACEA A3. Co jde o SAE, ta se měnit může bez obav. Jde "jen" o to, že první číslo před "w" značí nízkoteplotní vlastnosti a čerpatelnost v mrazu, a to druhý teplotní odolnost za tepla. 30 pro nový motory, 40 je normál, 50 je "hustější", a 60 ještě víc -> pro racing motor když se z něj ždíme maximum.
Klidně tam (když už tam je) tu 10w60 nechej kolem 3 tkm. Vyčistíš motor; a pak měň do 10-ti tkm. (Ona tam ta 10w60 může zůstat i těch 10 tkm, ovšem zřejmě bude mírně vyšší spotřeba benzinu, a motor se Ti může zdát trošku "lenivější". Vadit mu to ale nebude)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět