Už na to v EU přišli
Moderátor: Colommbo
Re: Už na to v EU přišli
1. Spotřebovává se tím smysluplně zbytek při destilaci ropy. Protože dalším zpracováním by výsledný produkt byl velice drahý. Navíc tvá televize z Číny se sem dostane tak levně, jak to jde.
2. U moře obvykle fouká nebo případně jsou tam lepší rozptylové podmínky než ve vnitrozemí. Navíc motory lodí obvykle neběží pořád.
3. Nemyslím si, že by vznikal ten nejjemnější polétavý prach (jako u dnešních TD a možná už i TB). Takže se zachytí na sliznici a nedostává se tak do krve a dále.
4. Čili si to "smrdí" naprostou většinou někde na moři, kde to pouze spadne do vody. Nikoliv jako auta v centrech měst, kolonách atp.
A pak existuje průnik, jako v Praze a tam by se to samozřejmě mělo pořešit
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1078 ... dci-prahy/
2. U moře obvykle fouká nebo případně jsou tam lepší rozptylové podmínky než ve vnitrozemí. Navíc motory lodí obvykle neběží pořád.
3. Nemyslím si, že by vznikal ten nejjemnější polétavý prach (jako u dnešních TD a možná už i TB). Takže se zachytí na sliznici a nedostává se tak do krve a dále.
4. Čili si to "smrdí" naprostou většinou někde na moři, kde to pouze spadne do vody. Nikoliv jako auta v centrech měst, kolonách atp.
A pak existuje průnik, jako v Praze a tam by se to samozřejmě mělo pořešit
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1078 ... dci-prahy/
Re: Už na to v EU přišli
Luboši a Ty si myslíš že se to nad souš nedostane Je to stále jedna a tatáž zemská atmosféra
Stačí když to fouká. A nemyslím tím plnění válců.
Stačí když to fouká. A nemyslím tím plnění válců.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Už na to v EU přišli
A nech idú do riti aj s celými autorskými právami, ČT už blokuje aj pre SR dokonca vlastné publicistické programy (to pred časom nebývalo, napokon sieť verejnoprávnych televízií v EU má nejaké vzájomné dohody bezobštrukčnosti).
Ešteže som ten program videl v priamom vysielaní, vcelku zaujímavý, do jeho videnia som sa nazdával, že problémom sú len námorné lode, a tie "mestské" riečne už nejaké normy spĺňať musia. Tiež sa tam spomínala tuším ako jedno z hlavných rizík načuchania škodlivín, práve osobná blízkosť. To si myslím stále, keď mi denne idú do nosa tie citelne smradlavé dieselové automobilové výpary.
Ešteže som ten program videl v priamom vysielaní, vcelku zaujímavý, do jeho videnia som sa nazdával, že problémom sú len námorné lode, a tie "mestské" riečne už nejaké normy spĺňať musia. Tiež sa tam spomínala tuším ako jedno z hlavných rizík načuchania škodlivín, práve osobná blízkosť. To si myslím stále, keď mi denne idú do nosa tie citelne smradlavé dieselové automobilové výpary.
skodovkar píše:A pak existuje průnik, jako v Praze a tam by se to samozřejmě mělo pořešit
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1078 ... dci-prahy/
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Už na to v EU přišli
V RO jsem potkal hned dvě benzínky, kde vůbec nevedli benzín, jen naftu.
Re: Už na to v EU přišli
Když budeš někde na širém moři, tak ten prach padá do vody (což už je celkem jedno, protože je plná plastových mikročástic). Ono to sice hodně práší, ale záleží na skladbě toho prachu, tím myslím velikosti prachových částic. Z toho lze usuzovat na nebezpečí pro člověka. Čím jemnější je částice, tím lépe se dostává do krevního oběhu, navíc na sebe ještě váže další toxické fujtajbly a tím se výrazně zvyšuje její negativní vliv na organismus. Proto může být ultrajemný prach z moderního spalovacího motoru osobního vozu daleko nebezpečnější než třeba z T-34 či Avie. Velikost částic má vliv i na jejich usazování. Čím jsou jemnější, tím více se udržují ve vznosu a tím dochází ke vzniku polétavého prachu (např. http://www.cistenebe.cz/stav-ovzdusi-na ... -pm25-pm10) a to je skutečný problém.Pitris píše:Luboši a Ty si myslíš že se to nad souš nedostane Je to stále jedna a tatáž zemská atmosféra :!:Stačí když to fouká.
Oxidy dusíku jsou taky blbé, ale na ty by se možná podařilo najít řešení ať už úpravou spalovacího procesu nebo likvidací ve spalinách nepřímou redukcí (když bude poblíž pobřeží).
Re: Už na to v EU přišli
Na velikosti nezáleží (částic), za určitých podmínek. Letos jsme měli na kapotě písek z africké pouště. A ten jsme viděli. Toho co nevidíme je mnohem víc.
Na naše zdraví stačí i prach zvednutý z našich cest ve městě. Na to už v EU také přišli ale víc se u nás nezametá. Není to dotováno.
Na naše zdraví stačí i prach zvednutý z našich cest ve městě. Na to už v EU také přišli ale víc se u nás nezametá. Není to dotováno.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Už na to v EU přišli
Ty mikročástice z lodí rozhodně do vody všechny nespadnou, na to jsou moc lehké. K tomu obrázku - s těmi částicemi, které projdou až třeba do krevního oběhu, si myslím bezpečně poradí makrofágy. Ty větší v dýchacích cestách "vyřídí" hlen a řasinkový epitel. Takže se není třeba tolik bát, obranyschopnost zdravého organismu je dost vysoká.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Už na to v EU přišli
mnoho chemikalii v dizel vyfuku su preukazane karcinogeny, a tieto uhlikove lietajuce tampony, su nimi nasiaknute.
benz je na tom lepsie, ale nie 100%. priamovstrek nevim..
benz je na tom lepsie, ale nie 100%. priamovstrek nevim..
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Už na to v EU přišli
Určitá časť populácie, ktorá je z lekársky neidentifikovaných príčin (my však aj môžme tušiť, odkial vietor fúka) „zrazu“ nonstop vo dne v noci zahlienená, sa však takýmto prejavom svojho organizmu nijak neteší.
Pri dlhodobej bezradnosti ich môže od odborníkov potešiť asi len správa, že je ich takto postihnutýh nemálo a čoraz viac - ktorým po viacerých obmedzených pokusoch s uvedenými príznakmi nedokážu pomôcť.
Pri dlhodobej bezradnosti ich môže od odborníkov potešiť asi len správa, že je ich takto postihnutýh nemálo a čoraz viac - ktorým po viacerých obmedzených pokusoch s uvedenými príznakmi nedokážu pomôcť.
lefort píše:Ty větší v dýchacích cestách "vyřídí" hlen a řasinkový epitel. Takže se není třeba tolik bát, obranyschopnost zdravého organismu je dost vysoká.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Už na to v EU přišli
Jasně, ona vždycky najednou zázračně vyplave zpráva o škodlivosti toho či onoho, někdo se jí chytne a je toho všude plno. V minulosti jsem byli vystaveni spadu z Černobylu, potravinám nasáklým pesticidy, šíleným emisím a prachu z těžkého průmyslu, atd. a taky jsme to přežili.
Nechci to tím nějak zlehčovat, ale spíš novinářům začíná okurková sezóna, tak vyndali (zase) emise lodí. Jen kdyby se tím zabývala EK...
Nechci to tím nějak zlehčovat, ale spíš novinářům začíná okurková sezóna, tak vyndali (zase) emise lodí. Jen kdyby se tím zabývala EK...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Už na to v EU přišli
A to tady máme ještě lokomotivy etc.
Re: Už na to v EU přišli
Ano, člověk to zase přežije, jen organismus s tím má co dělat, je oslaben. Civilizační choroby jen kvetou, už jsme si na ně zvykli, je to normální mít dnes rakovinu.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Už na to v EU přišli
Kdepak, pamatuju si, že jeden přední český onkochirurg nám ještě na škole říkal: "Dnešní medicína je tak daleko, že umožňuje každému se dožít vlastní rakoviny."
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Už na to v EU přišli
Stručný popis fagocytozy je zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Makrof%C3%A1g . Makrofág rozloží cizí živou entitu nějakými kyslíkovými radikály (enzymy...), což sice působí na živou hmotu, ale s neživou částicí bude mít problém. Navíc by makrofág musel na tu neživou částici reagovat, což taky není samo sebou.lefort píše:Ty mikročástice z lodí rozhodně do vody všechny nespadnou, na to jsou moc lehké. K tomu obrázku - s těmi částicemi, které projdou až třeba do krevního oběhu, si myslím bezpečně poradí makrofágy. Ty větší v dýchacích cestách "vyřídí" hlen a řasinkový epitel. Takže se není třeba tolik bát, obranyschopnost zdravého organismu je dost vysoká.
Re: Už na to v EU přišli
Díky, ale trochu si to ze školy ještě pamatuju.
EDIT: A s těmi neživými částicemi se pleteš.
EDIT: A s těmi neživými částicemi se pleteš.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16