Oleje.cz

 

Utěsňovač chladicího okruhu

Další nezařaditelná témata

Moderátoři: Pitris, Demo

Utěsňovač chladicího okruhu

Příspěvekod Matěj » pon zář 08, 2014 18:19

Dobrý den
někde mi utíká chladicí kapalina. Zhruba tak za 2 měsíce ( cca 4 000 kilometrů ), musím dolévat 1 litr.
Je těžké určit kde to sákne.
Existuje nějaký spolehlivý šetrný a neškodný přípravek, který by mohl utěsnit místo/a úniku ?

Doporučíte něco s čím máte skvělou osobní zkušenost ?

Děkuji

Matěj
Matěj
 
Příspěvky: 109
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Re: Utěsňovač chladicího okruhu

Příspěvekod Pitris » pon zář 08, 2014 22:01

Napřed bych zkusil najít kde to utíká - a není za Tebou bílý kouř, nebo nepřibývá Ti olej ? Většinou se netěsnost dá zjistit natlakováním (obyč. hustilkou na kola) systému přes upravené víčko chladiče....
Ale já jsem na Yarisu nedávno řešil (ale oproti Tobě nepatrný) únik chladicí kapaliny a zkusili jsme http://www.oleje.cz/p/liqui-moly-utesno ... 0-ml--1577 - po 5-ti tkm to vypadá O.K.
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22331
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Utěsňovač chladicího okruhu

Příspěvekod emge » úte zář 09, 2014 19:41

Skús hľadať farebné škvrny vo farbe chladiacej kvapaliny. Zahriata kvapalina sa rýchlo odparí, ale farbivo zvykne zostať. U mňa červený okraj hadice signalizoval potrebu dotiahnuť hadicovú sponu.
Odporúčam Ti podoťahovať všetky hadicové spojky. Častým miestom úniku chladiacej kvapaliny býva čerpadlo (semering) a tu Ti utesňovač asi nepomôže.
Radšej by som Ti odprúčal nájsť príčinu úniku chladiacej kvapaliny, ako používať prípravok na utesnenie. Únik môže byť predzvesťou väčšej poruchy. Aj chladič sa lepšie oplatí vymeniť, ako utesňovať. Starší chladič už bude pravdepodobne obsahovať nánosy, ktoré znižujú jeho účinnosť.

Niekde som čítal pozitívne hodnotenie čistiacich a utesňovacích prípravkov od Valvoline, ale nemám s nimi skúsenosť.
emge
 
Příspěvky: 344
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: Utěsňovač chladicího okruhu

Příspěvekod Rose123 » úte lis 11, 2014 7:22

Existuje nějaký spolehlivý šetrný a neškodný přípravek, který by mohl utěsnit místo/a úniku ?
get
Rose123
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte lis 11, 2014 7:22

Re: Utěsňovač chladicího okruhu

Příspěvekod Návštěvník » úte lis 11, 2014 7:32

Rose123 píše:Existuje nějaký spolehlivý šetrný a neškodný přípravek,...

A pod tím rozumíš co, resp. jaké máš požadavky, tedy kromě toho utěsnění?
Návštěvník
 

Re: Utěsňovač chladicího okruhu

Příspěvekod bjukemen » stř lis 19, 2014 8:10

raz sa jeden pouzil a kurenie kurilo o dost slabsie, zrejme sa upchal ventil..ja uz by som nedal utesnovac
BMW e39 530D

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
ROWE SUPER LEICHTLAUF SAE 10W-40 HC-O + purflux
bjukemen
 
Příspěvky: 4596
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Utěsňovač chladicího okruhu

Příspěvekod Matěj » pát zář 27, 2019 19:25

Dobrý den,

mám Passata B7 2,0 TDi 103kW r.v. 2014.
Začala mi mizet chladicí kapalina při 145 000 km. Prý vodní pumpa. Nechal jsem udělat rozvody, samozřejmě i s výměnou vodní pumpy. Na vyndané staré pumpě byl vidět červený zaschlý škraloup, kudy unikala kapalina G12+.

Jenže ... po výměně kapalina stále mizela. Co 1000 km to 2dcl.
Postupně jsem takhle dolil asi 3 lahve a najel asi 15 000 km.
Kapalina stále mizí. Pod autem není ani loužička, na plastovém spodním krytu motoru ani kapka.
V servise dospěli k rozhodnutí, že by to mohlo být už jen Chladič zpětného vedení.
Inu dali se do toho, natlakovali systém na 4,5 atm a ...... nikde ani kapka. Akorát ten zmíněný chladič zpětného vedení je plný sazí, takže ho nechám vyměnit.

Už je v servise napadá jen, že by mohla být prasklá hlava.
Do oleje kapalina neutíká, olej je v pořádku, nepřibývá, víčko je naprosto čisté.

Auto nekouří, ani studené, ani když mu naložím.


Jak jinak se projevuje prasklá hlava ?
Je ještě jiná možnost, kam by se ta kapalina ztrácela ?

Uvažuji o opravdu účinném utěsňovači. Něco co neuškodí a někomu to opravdu pomohlo.
Matěj
 
Příspěvky: 109
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Re: Utěsňovač chladicího okruhu

Příspěvekod Jerry3 » pát zář 27, 2019 19:52

Pokud je špatné těsnění pod hlavou anebo dokonce prasklá hlava motoru, pak žádný utěsňovač nepomůže.
Jerry3
 
Příspěvky: 9404
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Utěsňovač chladicího okruhu

Příspěvekod František Smíšek » pát zář 27, 2019 20:06

Může to být výměník vzduch - voda za turbem, voda se ztrácí přes spalovací prostor.
Franta
František Smíšek
 
Příspěvky: 76
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: Utěsňovač chladicího okruhu

Příspěvekod Matěj » pát zář 27, 2019 20:07

To by ale bylo někde vidět ne ? Motor je suchý, nikde ani stopa po zaschlé kapalině. Tlakování neodhalilo nic. Tlakováno na 3x vyšší tlak než je standard.
Fakt už nevim.
Matěj
 
Příspěvky: 109
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Re: Utěsňovač chladicího okruhu

Příspěvekod Matěj » pát zář 27, 2019 20:12

František Smíšek píše:Může to být výměník vzduch - voda za turbem, voda se ztrácí přes spalovací prostor.



Výměník vyměněn. teda pokud je to tohle.

https://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-volkswagen/passat-b7/motor-prevodovka/motorove-dily/23866-chladic-zpetneho-vedeni-spalin-et-passat-b7-2011-2015.html
Matěj
 
Příspěvky: 109
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Re: Utěsňovač chladicího okruhu

Příspěvekod Jerry3 » pát zář 27, 2019 20:31

František Smíšek píše:...voda se ztrácí přes spalovací prostor.

Tohle nikde vidět není.
Jerry3
 
Příspěvky: 9404
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Utěsňovač chladicího okruhu

Příspěvekod Matěj » pát zář 27, 2019 20:38

Jakože prasklá hlava do výfuku ? Ale já tady píši prasklá a ten únik je teď cca 1 dcl na 1000 m, takže spíš mikro prasklina, když už.
Matěj
 
Příspěvky: 109
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Re: Utěsňovač chladicího okruhu

Příspěvekod František Smíšek » pát zář 27, 2019 20:50

Mám na mysli výměník vzduch - voda, ne spaliny - voda. Je to chladič vzduchu za turbem, který chladí vzduch před vstupem do válců. U starších motorů byl tento výměník chlazen vzduchem a byl umístěn před chladičem vody nebo někde pod nárazníkem. Popis funkce novějších motorů viz EA 288.
Franta
František Smíšek
 
Příspěvky: 76
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: Utěsňovač chladicího okruhu

Příspěvekod Jerry3 » pát zář 27, 2019 20:51

No vždyť! A nemusí to být zrovna "do výfuku". Nejčastěji jde o prasklinu "mezi válci", ale samozřejmě v hlavě. Jestli jde o 2,0 TDI PD, tak ty tím byly docela vyhlášené.
Jerry3
 
Příspěvky: 9404
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků