
Úpravy (a opravy) motorů
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké auto?
Pitris Junior, já před nedavnem koupil Mazdu 6 GL 2.0 121kW wagon 2017 a víceméně jsem spokojen. 107 jde odemknout na 121 (resp je tu zase Stage1 129kW co mam já) delší kvalty 107kW verze samozřejmě udělají svý, umim dokódovat vybavu a nastavení a taky AllInOneTweaks, který ti i do obrazovky dostanou / upraví par věcí navíc 

Naposledy upravil(a) NO HITS dne čtv led 16, 2025 20:56, celkem upraveno 3 x.
Mazda 6 GL 2.0 Wagon 2017 - Stage 1 - 129kW
Ravenol SSO 0W-30 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Moje Ex:
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - (ADAKT Stage 1.1 135kW)
Nissan Almera 1.4 64kW GX
Nissan Almera 1.6 73kW SR
Ravenol SSO 0W-30 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Moje Ex:
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - (ADAKT Stage 1.1 135kW)
Nissan Almera 1.4 64kW GX
Nissan Almera 1.6 73kW SR
Re: Jaké auto?
co znamena ten stage 1
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Jaké auto?
Zjednodušeně
Stage 0,5 upravuje :
omezovač výkonu, omezovač škrticí klapky, mapa pedálu plynu na jednotlivé rychlosti (rychlost vs. pedál v % vs. požadované zrychlení/zpomalení), odstranění "eko" prodlev u reakcí
Stage 1:
Navíc palivová mapa na 98+ okt (129kW), mapa předstihu, posunutý omezovač otáček na 7000 (original 6400), drobná korekce časování
Stage 0,5 upravuje :
omezovač výkonu, omezovač škrticí klapky, mapa pedálu plynu na jednotlivé rychlosti (rychlost vs. pedál v % vs. požadované zrychlení/zpomalení), odstranění "eko" prodlev u reakcí
Stage 1:
Navíc palivová mapa na 98+ okt (129kW), mapa předstihu, posunutý omezovač otáček na 7000 (original 6400), drobná korekce časování
Mazda 6 GL 2.0 Wagon 2017 - Stage 1 - 129kW
Ravenol SSO 0W-30 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Moje Ex:
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - (ADAKT Stage 1.1 135kW)
Nissan Almera 1.4 64kW GX
Nissan Almera 1.6 73kW SR
Ravenol SSO 0W-30 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Moje Ex:
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - (ADAKT Stage 1.1 135kW)
Nissan Almera 1.4 64kW GX
Nissan Almera 1.6 73kW SR
Re: Jaké auto?
celkom by ma zaujímalo na základe čoho (akých údajov) sa daný úpravca rozhodol ponukať posunutie obmedzovača o 600ot. vyššie
to už je dosť solídne delta otáčok navyše.. len aby si nechytil "valve float"

Re: Jaké auto?
600 ot je nic, ověřeno na několika desítkách aut v ČR, v cizině je těch aut víc. Sám jsem na GH měl posun podobnej, s autem jsem najel od úpravy 70tkm, při prodeji mělo 280tkm a bez problémů, jelo jak čert, GL tak divoký není. Upravce dělá jen mazdy dlouhý léta, pracuje v autorizáku dlouhou dobu a i po technické stránce se vyzná jak v mechanické tak elektronické části těchto aut, docrla šikovnej pán. Samozřejmě když někdo chce, omezovač zůstane na původní hodnotě. Myslím, že jsme to tu řešili už v minulosti.
Mazda 6 GL 2.0 Wagon 2017 - Stage 1 - 129kW
Ravenol SSO 0W-30 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Moje Ex:
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - (ADAKT Stage 1.1 135kW)
Nissan Almera 1.4 64kW GX
Nissan Almera 1.6 73kW SR
Ravenol SSO 0W-30 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Moje Ex:
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - (ADAKT Stage 1.1 135kW)
Nissan Almera 1.4 64kW GX
Nissan Almera 1.6 73kW SR
Re: Jaké auto?
..ja nechcem byť nejaký hnidopich, dajme tomu že tento moderný "ekonomicky" motor, pri ktorom výrobca bral na zreteľ aj každý gram emisií naviac.. (kde teda aj z logiky veci výrobca asi nemal záujem aplikovať zbytočne tuhsie pružiny ventilov než je pre danu aplikaciu ešte dostatočné pre bezpečné vracanie ventilov), tento posun otáčok zvlada a dá sa ten motor točiť bezpečne až po tých 7000ot..
Ale keď sa pozerám na výkonovu krivku a krivku krútiaceho momentu tohto motora.. tak či tak nerozumiem významu tejto "úpravy"... čo to ako reálne do dynamiky vozidla má dodať?
veď výkon rastie len do ca 5800otacok a ďalej už len padá. Logicky teda samotné posunutie otácok ďalej vo výkone čo prináša ? Na to by bolo potrebné dať iný profil vaciek, ktore by dokázali vhodne plniť valce.. alebo žeby len samotna korekcia do casovania bez zmeny vaciek by dokázala mať taký účinok
Nerobim mudreho , nechám si to vysvetliť, ak som v omyle
P.S ak by si si spomenul kde v akej téme sa tieto veci na fóre riešili, tak budem povďačný, rád si to prejdem
Ale keď sa pozerám na výkonovu krivku a krivku krútiaceho momentu tohto motora.. tak či tak nerozumiem významu tejto "úpravy"... čo to ako reálne do dynamiky vozidla má dodať?


Nerobim mudreho , nechám si to vysvetliť, ak som v omyle
P.S ak by si si spomenul kde v akej téme sa tieto veci na fóre riešili, tak budem povďačný, rád si to prejdem
Re: Jaké auto?
Nechápeš protože to auto nemáš, hlavně u GH to byla nutnost, často při předjíždění jsem musel přeřazovat vedle auta a to bylo dost nepříjemný, po úpravě to vyšlo až po zařazení před auto, prostě praktická věc, u GL je to podobný
Vím že hondaři to posouvají daleko víc, na to bych už odvahu neměl, ale takhle když to mam už vyzkoušeno, jsem v klidu
Vím že hondaři to posouvají daleko víc, na to bych už odvahu neměl, ale takhle když to mam už vyzkoušeno, jsem v klidu
Mazda 6 GL 2.0 Wagon 2017 - Stage 1 - 129kW
Ravenol SSO 0W-30 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Moje Ex:
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - (ADAKT Stage 1.1 135kW)
Nissan Almera 1.4 64kW GX
Nissan Almera 1.6 73kW SR
Ravenol SSO 0W-30 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Moje Ex:
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - (ADAKT Stage 1.1 135kW)
Nissan Almera 1.4 64kW GX
Nissan Almera 1.6 73kW SR
Re: Jaké auto?
čo konkrétne z technického hľadiska nechápem
..to že ty más potrebu motor točiť ďalej než to zamýšľal konštruktér motora.. predsa ako súvisí s tým čo som napísal a čo som sa pýtal?
..áno ja viem, že niektorí typci si dávajú na autách v niektorých aplikáciach ktoré používajú na preteky napr. v slalome posúvať kapek otáčky vyššie, ak im to vychádza na prd na 2-3 pr. stupni, kedy by to opreli o obmedzovač príliš skoro pred zákrutou.. ale pre potreby predbiehania v bežnej premávke potrebuješ posunúť limitér maximálnych otáčok ?
ok, dik za vysvetlenie

..áno ja viem, že niektorí typci si dávajú na autách v niektorých aplikáciach ktoré používajú na preteky napr. v slalome posúvať kapek otáčky vyššie, ak im to vychádza na prd na 2-3 pr. stupni, kedy by to opreli o obmedzovač príliš skoro pred zákrutou.. ale pre potreby predbiehania v bežnej premávke potrebuješ posunúť limitér maximálnych otáčok ?

Re: Jaké auto?
Nejspíš půjde i o to jak jsou seskládány převodové poměry, protože občas výrobce poměry optimalizuje na nějakou blbost, která prodává auto nebo snižuje emise, ale jezdí se s tím hůř. Třeba Civic 8G měl převodovku zjevně poskládanou tak, aby jim hezky vyšlo zrychlení 0-60 mph, takže 60 mph se dosáhlo ještě na druhý stupeň. Civic 9G - prakticky stejný motor, převody jsou trochu jinak, ale na běžné ježdění mi to v 9G přijde ve výsledku praktičtější a tím pádem do omezovače jsem to točil méně častěji, než u 8G. (nehledě na to, že omezovač u 8G nastupoval brutálně a když jsem ho dosáhl poprvé, tak jsem se lekl, že jsem zničil motor.) Zatímco v 8G bych chtěl omezovač posunout do vyšších otáček, u 9G jsem tu potřebu vlastně nikdy neměl. Motory skoro stejné R18A2 vs R18Z4, 103 vs 104 kW.kornel píše: ↑pát led 17, 2025 11:16 čo konkrétne z technického hľadiska nechápem..to že ty más potrebu motor točiť ďalej než to zamýšľal konštruktér motora.. predsa ako súvisí s tým čo som napísal a čo som sa pýtal?
..áno ja viem, že niektorí typci si dávajú na autách v niektorých aplikáciach ktoré používajú na preteky napr. v slalome posúvať kapek otáčky vyššie, ak im to vychádza na prd na 2-3 pr. stupni, kedy by to opreli o obmedzovač príliš skoro pred zákrutou.. ale pre potreby predbiehania v bežnej premávke potrebuješ posunúť limitér maximálnych otáčok ?ok, dik za vysvetlenie
Re: Jaké auto?
Kornel: vlastně ano, chápeš bylo to dost otravný přeřazovat vždy v polovině předjíždění
Mazda 6 GL 2.0 Wagon 2017 - Stage 1 - 129kW
Ravenol SSO 0W-30 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Moje Ex:
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - (ADAKT Stage 1.1 135kW)
Nissan Almera 1.4 64kW GX
Nissan Almera 1.6 73kW SR
Ravenol SSO 0W-30 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Moje Ex:
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - (ADAKT Stage 1.1 135kW)
Nissan Almera 1.4 64kW GX
Nissan Almera 1.6 73kW SR
Re: Jaké auto?
ak ti to takto vyhovuje lepšie, tak pohoda, ide o teba ak v tom vnímaš pre teba prínos
..len som v tom hľadal aj technickú stránku, nie len tu šoférsku

- BigBang
- Příspěvky: 2036
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké auto?
Ono se řekne "jen" 600 otáček, ale on je rozdíl jestli to je 3400 a 4000 a nebo 6400 a 7000 otáček za minutu. Nechci fabulovat, ale setrvačné síly rostou s mocninou, takže se to dá přibližně dopočítat. Vliv zvýšení max. otáček na namáhání a opotřebení je pak značný. Samozřejmě pokud se tak stane jednou za čas, tak to není tak hrozné, ale stále to snižuje výdrž/spolehlivost. Nehledě na již zmíněné rozvodové ústrojí, které to taktéž z dlouhodobého hlediska nemusí ustát.
Nehledě na to, že sací trakt nemusí být na ty otáčky uzpůsoben a klidně může nastávat situace, že motor nebude v těch vysokých otáčkách stíhat vyplachovat, čemuž by nasvědčoval i vrchol výkonu mnohem níž než leží původní omezovač.
Nehledě na to, že sací trakt nemusí být na ty otáčky uzpůsoben a klidně může nastávat situace, že motor nebude v těch vysokých otáčkách stíhat vyplachovat, čemuž by nasvědčoval i vrchol výkonu mnohem níž než leží původní omezovač.
A2 1.4TDI + T5 2.5TDI, 1.9TDI - Rav VMO
Cabrio 2.3E - 10w40
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
Ex: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Cabrio 2.3E - 10w40
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
Ex: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Jaké auto?
Keď sa po upgrade môjho CTR šlo na brzdu urobit custom soft (trvalo dva dni mimochodom).. mimo iné som sa čisto len z informatívneho hľadiska opýtal chlapa ako to je s posunutím limitera otáčok vyššie.. Jeho odpoved bola v žiadnom prípade.. až na nejaké konkrétne výnimky pre zavodnre aplikácie (kde sa ale ráta so znížením životnosti komponentov a možným rizikom neustáleho využívania vyšších otáčok nez pôvodných). Naviac kto od toho čaká vyšší výkon tak si to žiada aj patrične HW zmeny na hlave
Re: Jaké auto?
Pokud to předchozímu autu nějak uškodilo, nebylo to poznat, při necelých 300tkm olej nemizel, spotřeba nerostla, po zahřátí šel motor tak potichu, že se několikrát někdo divil že je nastartováno. Olej měněn po 8tkm bez špon a kalu, tmavší byl, ale rozhodně ne jak z dieselu. Auto jezdí pořád někde v Praze. Kluk co to kupoval když se projel konstatoval že i když je to auto s nejvyšším nájezdem v inzerci, je technicky bezesporu v nejlepším stavu co měl možnost zkoušet. A jestli to auto místo 500tkm najede jen 400 tak je to jedno protože dřív ho vyřadí z provozu koroze kastle nebo brzdových trubek...
Big bang - jak to myslíš vrchol výkonu mnohem níž? Vrchol je v 6000 omezovač byl 6300 teď je v 7. Předchozí generace to takto měla z výroby, byť ano nebylo tam časování na výfukové vačce.
Za mě je to přehnaná reakce. A opět klasika jako vždy kdekoliv jinde - mám něco vyzkoušeno dlouhodobě - funguje to bez problémů mně i několika ostatním lidem - objeví se skupina lidí co to na konkrétním typu vozidla vyzkoušeno nemají a začnou mě přesvědčovat o tom, že je to nesmysl a že se mně auto zničí a kde co.... Že má někdo zapotřebí jiný lidi takhle hejtovat

Big bang - jak to myslíš vrchol výkonu mnohem níž? Vrchol je v 6000 omezovač byl 6300 teď je v 7. Předchozí generace to takto měla z výroby, byť ano nebylo tam časování na výfukové vačce.
Za mě je to přehnaná reakce. A opět klasika jako vždy kdekoliv jinde - mám něco vyzkoušeno dlouhodobě - funguje to bez problémů mně i několika ostatním lidem - objeví se skupina lidí co to na konkrétním typu vozidla vyzkoušeno nemají a začnou mě přesvědčovat o tom, že je to nesmysl a že se mně auto zničí a kde co.... Že má někdo zapotřebí jiný lidi takhle hejtovat


Mazda 6 GL 2.0 Wagon 2017 - Stage 1 - 129kW
Ravenol SSO 0W-30 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Moje Ex:
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - (ADAKT Stage 1.1 135kW)
Nissan Almera 1.4 64kW GX
Nissan Almera 1.6 73kW SR
Ravenol SSO 0W-30 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Moje Ex:
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - (ADAKT Stage 1.1 135kW)
Nissan Almera 1.4 64kW GX
Nissan Almera 1.6 73kW SR
Re: Jaké auto?
Neviem kde som napr. ja teba presviedčal, že je to nezmysel a už vobec nie hejtoval, ale pohoda
..ja som sa tu bavil čisto o technickej stránky tohto zásahu, tzn. aký to má prínos z hľadiska výkonu/dynamiky, nech sa dozviem niečo, čo mi možno uniká alebo neviem.. a z tej technickej stránky to nemá v prípade výkonovej krivky toho motora zmysel žiaden, to je proste fakt, ktorý som zatiaľ nemal ničím vyvrátený.
To že sa tebe s tým takto jazdí pohodlnejšie, z toho "šoférskeho" hľadiska ti ja predsa neberiem a aj som to napísal..
Mimochodom.. je to verejne diskuzné fórum a nemyslím si, že je zakázané na niečo reagovať, čo kde niekto napíše a rozvinúť o tom hlbšiu slušnú debatu založenú na argumentoch a faktoch. Ale isteže na fórach je to už bežný jav, všetko s čím niekto nesúhlasí, alebo hoc len sa opýta na význam niečoho, je to automaticky brané ako "hejt"

..ja som sa tu bavil čisto o technickej stránky tohto zásahu, tzn. aký to má prínos z hľadiska výkonu/dynamiky, nech sa dozviem niečo, čo mi možno uniká alebo neviem.. a z tej technickej stránky to nemá v prípade výkonovej krivky toho motora zmysel žiaden, to je proste fakt, ktorý som zatiaľ nemal ničím vyvrátený.
To že sa tebe s tým takto jazdí pohodlnejšie, z toho "šoférskeho" hľadiska ti ja predsa neberiem a aj som to napísal..

Mimochodom.. je to verejne diskuzné fórum a nemyslím si, že je zakázané na niečo reagovať, čo kde niekto napíše a rozvinúť o tom hlbšiu slušnú debatu založenú na argumentoch a faktoch. Ale isteže na fórach je to už bežný jav, všetko s čím niekto nesúhlasí, alebo hoc len sa opýta na význam niečoho, je to automaticky brané ako "hejt"
