Tutela ZC 90

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Tutela ZC 90

Příspěvek od Mick 1 »

Dobrý večer.
Mám otázku na tento olej. Petronas Tutela ZC90 (SAE80W90 API GL-3)
Je to olej do zadniho diferenciálu Lancia Integrale?
Jak "moc" je tento olej diky GL-3 zastaralý?
Co se použití týká, i dnes je psany do převodovek Iveco.
Díky
Naposledy upravil(a) Mick 1 dne pát bře 24, 2023 7:32, celkem upraveno 1 x.
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Tutela ZC 90

Příspěvek od Mick 1 »

Dobrá, zkusím to jinak. Je možné nějak přesněji definovat zatížení (namáhání) převodovek? Protože toto je jedna z určujících podmínek v klasifikaci API GL-x Konkrétně mě zajímá hranice mezi GL-3 a GL-4.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Tutela ZC 90

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Z hlediska vhodnosti oleje máš poměrně specifický dotaz a pokud ještě nikdo neodpověděl, bude to značit, že kdo si jej přečtl, prostě a jednoduše neví. Co Lancia fórum...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Tutela ZC 90

Příspěvek od bio »

Odpověd bude někde schovaná .....
https://www.oleje.cz/clanek/Vykonnostni ... vych-oleju
Pokud je tam šnekový převod dovedu si představit použití API GL 3, API GL 5 je pro hypoidní převody
https://www.competizione.cz/cz-detail-9 ... grale.html
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Tutela ZC 90

Příspěvek od Mick 1 »

Dobrá, děkuji za názor a reakci!
Ovšem jak si mam vyložit : "Pracující za střední nebo vysoké zátěže".
Nečekal jsem totiž, že se stále API GL-3 úspěšně vyrábí a používá. Přičemž by se mělo jednat o "zastaralou" normu.
Navíc oleje GL-3 jsou velmi šetrné vůči synchronům.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Tutela ZC 90

Příspěvek od bio »

poslední info https://www.api.org/-/media/files/certi ... l-2013.pdf

a synchrony v diferáku :?:
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Tutela ZC 90

Příspěvek od Mick 1 »

Samozřejmě že synchrony a diferák jdou dohromady pouze v případě transaxle. Dif a převodovka ve společné skříní a společná náplň.
Možná že je matoucí ta Lancia,kterou jsem zmínil. Ale pouze z důvodu že jsem našel informaci že Tutela ZC90 je vzadu v diferáku. A je GL-3. Všude je jen zminka o nízkém nebo středním namáhání a o tom,že se dnes nepoužívá..
Už jsem vypátral ze se tento olej používal v Italských autech Fiat,Lancia. A dle pátrání se liší od GL-4 tim,že neobsahuje EP aditiva,nebo jen malé množství..
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Tutela ZC 90

Příspěvek od Colommbo »

A tož to vidíš - já hlupák myslel, že potřebuješ vhodný olej do zadního difu své Lancie Integrale a vono nee. Skoro bych napsal, že tedy prakticky celé vlákno úplně o ničom... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Tutela ZC 90

Příspěvek od Mick 1 »

Určitě není o ničem. Mě navíc zajímá k čemu se dnes používají API GL-3? Nebo jak se vypočítá nebo určuje zatížení nebo namáhání převodů? Protože v podstatě by správně všechno mělo používat GL-4,hypoidni pak GL-5. GL-3 by na trhu v podstatě nemusela existovat..
A nepřipadá mi,že právě Integrale by měla nízké zatížení na tehdejší poměry.
Odpovědět