Toyota 1.8 VVTi 95kW 1ZZ-FE

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Toyota 1.8 VVTi 95kW 1ZZ-FE

Příspěvek od jarson1 »

cayc, tvoj rocník ako si sam uviedol, je z pohladu "výrobnej vady" za vodou. Islo o problem piesty a stieracie kružky. Ty mas modifikované, kde problem tých pred majom 2005 nehrozí. Potrebujes iba kvalitný olej s dobrymi cistiacimi schopnostami. Viskozita ani tak rozhodujuca nie je, zavisí od podmienok používania. Ovela doležitejsia je norma . Jedno stastie je , že tieto motory su vcelku nenarocné a pokial viem výrobca doporucuje cokolvek s A3, api potom dokonca od SL vyssie ( tu si nie som istý, aj tak by som dnes volil SN, mimochodom co si pisal SP - take nepoznam zatial)).
Teda cokolvek s týmto ako sa pisalo vyssie .
Velmi dobrá volba ( aj cenovo) je Shell helix ultra 5W30 - má totiž aj s touto viskozitou A3. Kludne potom aj 5W40, 10W40. K hustejsim by som ( osobne) velmi nesiel. Nie je dovod.
Som zastancom používania najredsieho oleja , ktorý výrobca povoluje. Ale - treba sedliackym rozumom "odfiltrovat" ekologiu prepašovanú do príručiek. Priklad: Civic - pre EU modely odporuca od 0W20, pre ostatné trhy 0W30. Ide o to iste auto.
Alebo - ..." v mraze pred jazdou zahrievajte motor... Pre Nemecko: " motor nezahrievat, ihned po nastartovaní jazdit v stredných otáčkach..." Pochopil?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Toyota 1.8 VVTi 95kW 1ZZ-FE

Příspěvek od tonny »

Mám za to, že v Německu nesmíš bezdůvodně stát s nastartovaným motorem, asi proto ty instrukce. Přizpůsobují to předpisům v daných zemích.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Toyota 1.8 VVTi 95kW 1ZZ-FE

Příspěvek od bio »

no to nesmíš ani v Česku.....
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Toyota 1.8 VVTi 95kW 1ZZ-FE

Příspěvek od jarson1 »

....presne tak páni.
Pointa je v tom, odlíšit predpis "technický" od predpisu "ekologického", prípadne "legislatívneho".
A potom sa každý sám musí rozhodnúť, či mu ide o životnosť a spolahlivost stroja, záchranu planéty ušetrením pár miligramov jedovatého plynu - aj to velmi hypoteticky, alebo :roll:
...ale myslím , že toto už sa tu niekde vyskytlo a okrem toho by to bolo na velmi dlhý román.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
cayc
Příspěvky: 134
Registrován: ned dub 12, 2020 16:12

Re: Toyota 1.8 VVTi 95kW 1ZZ-FE

Příspěvek od cayc »

Pani pri používaní auta 90% v meste, väčšinou jazdy 2-3km aj v zime, je lepsia voľba 5W30 alebo 40? Určite to bude Shell Helix ULTRA, spĺňa API SN aj ACEA A3.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Toyota 1.8 VVTi 95kW 1ZZ-FE

Příspěvek od jerome »

To je úplne jedno. Kúp ten, čo bude mať lepšiu cenu a hotovo. Pretože dôležitejšie akú SAE triedu resp. značku oleja zvoliť, je pri taktýchto krátkych jazdách včasná výmena oleja :idea: V tomto prípade okolo cca 5-6.000km :wink: Vôbec to nemusí byť zrovna Shell. Pozri čo je momentálne v ponuke za dobrý peniaz a vybavené. Ja to tak pri mojich krákych jazdách robím. Motor ide jak hodinky a teraz jak som menil rozvody a šteloval ventily bolo vidno že je čistý jak ľalia 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Toyota 1.8 VVTi 95kW 1ZZ-FE

Příspěvek od Pitris »

V podstatě to jedno je, ale trošku vhodnější pro ty "pocuky" je 5w30.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Toyota 1.8 VVTi 95kW 1ZZ-FE

Příspěvek od pepoh »

cayc píše:Pani pri používaní auta 90% v meste, väčšinou jazdy 2-3km aj v zime, je lepsia voľba 5W30 alebo 40? Určite to bude Shell Helix ULTRA, spĺňa API SN aj ACEA A3.
bus/bicykel/nohy :roll:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Toyota 1.8 VVTi 95kW 1ZZ-FE

Příspěvek od jarson1 »

:D
sorry, ale presne toto som chcel aj ja napisat.
Dva km? autom? ako ak idem niečo prevažať tak to chapem, ale inak... ovšem, ako zvykne hovorit kolega Pedro "každý jsme jiná člověci"
Aj ja som mal takýto autorežim kedysi - skola , skolka - ale bol som si vedomý toho, že skor alebo neskor to auto odnesie. V danej situacii boli doležitejsie deti než auto.... a stalo sa . Ani nie pol milona km a zacalo to žrat oil.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Toyota 1.8 VVTi 95kW 1ZZ-FE

Příspěvek od jerome »

Asi je každého osobná vec,ako bude využívať auto. Jak píšeš, niekto má ráno na starosti deti a aj keď má do práce 2-3km stíha to autom na chlpy. Ja mám 5 km a na cajgli som to skúšal 2x len ide sa po dosť frekventovanej ceste a ide tam doslova o hubu :|
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Toyota 1.8 VVTi 95kW 1ZZ-FE

Příspěvek od Shi »

cayc píše:A ty do toho lejes aký olej?
Auto není moje, ve svých autech mám Ravenol SSO a VST. Majitel Toyoty věří odborníkům, takže co mu tam nalijou v servise, to tam je. Auto jezdí pouze občas a z toho často dlouhé trasy nad 100 km, olej se mění po roce, takže to není problém.
cayc
Příspěvky: 134
Registrován: ned dub 12, 2020 16:12

Re: Toyota 1.8 VVTi 95kW 1ZZ-FE

Příspěvek od cayc »

Ono to skresluje.
Mam 2 auta.
Toyotu a Octaviu TDI s DPF.
Octaviou po meste nejazdím.
S toyotou len po meste.
Vdaka za rady pani.
cayc
Příspěvky: 134
Registrován: ned dub 12, 2020 16:12

Re: Toyota 1.8 VVTi 95kW 1ZZ-FE

Příspěvek od cayc »

Pani prešiel som na ňom 5000km a idem radšej vymeniť olej (je tam c3 shell helix hx8).
Pozerám znova na shell helix ultra s normou A3, dám tam 5w 30 alebo 40?
Teraz si motor na 5w 30 zobral 2 deci/5000km (auto ma 197 000km).
Chcem si ho nechať co najdlhšie, zatiaľ nás hrdza obchádza a celkovo avensis v benzíne sedan je rarita.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Toyota 1.8 VVTi 95kW

Příspěvek od Pitris »

Těžko Ti radit. V květnu si psal že tam máš Shell HX8 s ACEA C3, a dostal si radu, že....
Pitris píše:API SL nebo SN, ACEA A3 (ne C3), a 5w30 nebo 5w40. A měnit po/do 10-ti tkm....
A teď napíšeš že tam máš Shell HX8 s ACEA C3 :roll: Tak si tam dej co uznáš sám....
Ale dobře uděláš, když při
cayc píše:....používaní auta 90% v meste, väčšinou jazdy 2-3km aj v zime....to bude Shell Helix ULTRA, spĺňa API SN aj ACEA A3.
Jestli 5w30 nebo 5w40 je celkem jedno, ale 30 je lehce vhodnější v zimě, a 40 na léto....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Toyota 1.8 VVTi 95kW 1ZZ-FE

Příspěvek od lefort »

cayc píše:celkovo avensis v benzíne sedan je rarita.
Za raritu považuju Morgan, Porsche 959, Themu 8.32, ale rozhodně ne Avensis. Jak jsi na to přišel? :roll:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Odpovědět