


Moderátor: Colommbo
Jseš si úplně jistý, že víš, o čemž to je?Itall píše:Dacia nemá pozink, atd.
Tady si pro změnu vůbec nejsem jistý já, o čem to je.Itall píše:Nic jiného v té ceně není a víc do toho nevrazím, páč abych to pak zas pojistil a kolotoč nákladů se roztáčí - tedy u mě, páč pojišťovací podvody nedělám.
Itall píše:Musím šetřit, když je ta krize. Takže poraď - buď Clio II nebo Panda nebo nic a nohy v teple
.
Proto je potřeba se orientovat na takové ojetiny, které nikdo nezná, tudíž je ani nikdo nekupuje.Itall píše:S tím u ojetiny nelze počítat a u nového auta se stěstím.
Téměř všichni Japonci vyrobení v Japonsku!Itall píše:Na kterémže to autě se nemění NIC nejméně 200000 km? Dávej nějaké příklady, já si budu zapisovat. Mě by stačilo i 100000 km, ale 200000 je lepší.
Nejspíše podle hesla: "Co tam není, to se nepo...!"Itall píše:Pro mě slovo kvalita znamená hlavně bezporuchovost po určitou rozumně dlouhou dobu. Jednoduchá auta mi nevadí.
No a když si pořizuješ třeba špičkový bicykl za několik desítek tisíc, také jsi ho pořizuješ hlavně proto, resp. jsi přesvědčený o tom, že Ti vydrží jako kolo Ukrajina? Doufám, že pamětníci stále ještě drží v paměti pořekadlo: "Chceš-li poznat, co je dřina, kup si kolo Ukrajina!"Itall píše:Jestli se u Alfy mění ramena, tak bych typl, že za pár stovek nebudou a neméně důležité je, že se vůbec mění, a pak ty průvodní jevy při opotřebení. Zkrátka, na kvalitu to neukazuje. Nikdy bych neřekl: Alfa je kvalitní auto, za 600000,- si to kup, tam jsou problém jen ta ramena.
Bytostně nesnáším zkratkovité, zjednodušující výkřiky, a zvolání "hlavně pozink" patří přesně do této kategorie!Itall píše:Dacia - nemá pozinkovanou kastli, ne? Jinou adekvátní ochranu má málokdo a Dacia, bych typl, jistě ne.
Mohu Tě ujistit, že to, kdo a jak s ním jezdí, je mi úplně u pr..., stejně jako nadávky spotřebitelů, kteří kdyby věděli, kolik toho ty jejich ojetiny mají ve skutečnosti za sebou, tak by své auto nejspíše celé zulíbali. Ale jinou variantu jsi mi tak jako tak nenabídl.Itall píše:Tak doporučuješ Clio, no, Ragnotti s tím jezdí pěkně, ale to pro mě asi nebude úplně to nejvýznamnější. Lidí, kteří jsou nasr... na Renaulty je celkem dost, na to, kolik jich tu jezdí. Uvidíme
A proč tak tedy neučiníš?Itall píše:U toho pojištění jsem měl na mysli havarijní. Dá se koupit auto pro zloděje neatraktivní a co si rozbiju, to si zaplatím.
Otázkou je, co rozmíš pod "drahou" pojistkou. Ono totiž když dojde na lámání chleba, tak třeba zjistíš, že i drahá pojistka byla úplně k ničemu, anebo právě naopak.Itall píše:Platit drahou pojistku, aby se v pojišťovnách měli fajn a občas zatáhli nějaký ten pojišťovací podvod, to nemusím.
Co se zdá, je pouhý sen. Důležité je pouze to, jak sám pro sebe vyhodnotíš míru rizika, resp. jak s ním budeš pracovat: v odborné hantýrce se tomu říká "řízení rizik".Itall píše:Zdá se mi, že kdo jezdí s rozumem a nemá auto nějakým způsobem atraktivní pro zloděje, tak havarijní pojistku nepotřebuje.
Na to můžeš vzít jed!Itall píše:Navíc, servisy, zjm. značkové, se vždy na opravách hrazených pojišťovnou pěkně namastí a pokud mají pojišťovny plnit přímo majiteli auta, tak ho neopomenou maximálně obrat.
Já jsem také až ten "koncový", na kterého to padající ho... dopadne s celou parádou.Itall píše:...Samozřejmě, kdo má auto na firmu, vidí to zcela jinak, ale to není můj případ. Já nemohu své náklady už nikomu nafakturovat.
A proč si nad tím mám lámat hlavu já? Evropský trh vypadá tak, jak vypadá, a to hlavně díky požadavkům (tedy spíše jejich absenci) evropských zákazníků. O házení perlí sviním jsem tu už něco psal, vzpomínáš?Itall píše:modelář: Ve třídě mini a malých aut mě nenapadá žádný japonský Japonec. Ani ten Colt, nebo jo?
A proč bych měl? Já totiž považuji za normální, že to tam je, funguje to, a tudíž si toho nemusím všímat, byť toho využívám!Itall píše:Co tam není, to se nepo... O tom není pochyb, to snad uznáš.
Představ si, že jako výrobce vždy stojíš před problémem, zda upřednostnit vlastnosti (mohou být třeba výkony, pohodlí), nebo naopak životnost. Obojí Tě stojí peníze jaksi navíc, protože v prvním případě musíš použít lepší materiály, abys ušetřil např. hmotnost, ve druhém případě musíš toho materiálu zase použít více (tzv. předimenzovat) či opět lepší motroš, tentokrát už nikoli kvůli úspoře hmotnosti, ale kvůli výdrži. Jestliže tvůrce AR 156 upřednostnil jízdní vlastnosti tím, že se snažil minimalizovat neodpružené hmoty, a zároveň z finančních důvodů nepoužil nějaký kosmický materiál (tj. extrémně drahý), jde o věc, kterou bych nenazval "nekvalitou". No a teď si představ, že si některý výrobce spočítal, že ho vyjde laciněji, když ušetří na obojím, část úspory si ponechá a část jí vrazí do marketingu - však oni to ti blbí zákazníci sežerou i s navijákem...Itall píše:Špičkový bicykl jsem nikdy neměl, stejně jako Ukrajinu. Také nevím, podle čeho se takový špičkový bicykl pozná. Ale mám na kole japonské pedály, páč jsem chtěl klipsny, tak mi tam dali tyto. A jejich životnost je xxxnásobná oproti českým (blahé paměti), přestože tyto jsou plastové.
No vidíš, sám píšeš, že to vlastně není (jenom) o tom "pozinku". Tím spíše, že nikdo pořádně nevíme, co se pod tím v automobilové výrobě vlastně přesně skrývá. A podle délky záruky poznáš tak akorát prd: spíše si k manuálu k vozidlu pečlivě prostuduj, čím je ta záruka podmíněna - to má totiž o dost větší vypovídací schopnost.Itall píše:Nevykřikuji "hlavně pozink", píši i o jiné adekvátní ochraně, spíše Ty máš nějaké zkratovité čtení. Ale o ochraně kastle se nikdo moc nešíří, tak se to pro zákazníka pozná hlavně podle délky záruky. A pozink je nejčastější, u Toyoty mi prodejce říkal, že nezinkují, ale mají jinou ochranu. Pak jsem si všiml, že Hyundai moc nerezne ani bez pozinku (starší modely), měli jsme to v příbuzenstvu.
Proč bych z toho měl mít radost? Naprosto nesmyslný auťák pro ty, kteří už úplně ztratili vlastní mozek a místo něho mají v dutině lebeční jenom marketingové sra...!Itall píše:Už tam je také mišák ASX, abys měl radost. Ještě jsem ho neviděl, nevadí, to si stejně nekoupím. I když cena v té kategorii je pěkná a kvalita (snad) také.
No vidíš, i Tebe už mediálně-marketingový klam přesvědčil o tom, že auto s pohodlným podvozkem přece nutně musí mít špatné jízdní vlastnosti...Itall píše:Ještě k tomu Cliu - jak to, že nedoporučuješ Itala, i když polského, ale Francouze, i když slovinského? Také nový Megane (za 1/4 melouna, tak jsem se šel kouknout k prodejci) mě vůbec nepřesvědčil. Při nastupování hned rána do hlavy o střechu a vzadu místa méně, než v Cliu III (na délku). Tak nevím, svezení je v tom možná pěkné, jel jsem jen v Meganu I - 1,6 a bylo to příjemné, až na "gumové" jízdní vlastnosti. To moc nepotěšilo.
Význam těch "kravin" doceníš, až budeš muset mnohokrát denně stahovat a zase vytahovat boční okénko, poněvadž bez toho nevjedeš do žádné garáže ani z ní nevyjedeš, neprojedeš mýtnou branou atd. atd. Mohu Tě ujistit, že elektrické ovládání je v případě intenzivního provozu (toho okénka) dokonce spolehlivější, než klička.Itall píše:S auty je to těžké, tak jsem zůstal jen u základního požadavku, že by to mohlo pár let bez problémů jezdit, pokud je nové. Bohužel, ani tento požadavek spousta aut nesplňuje. Až tomu tak bude, možná mě začnou zajímat elektrická okýnka a podobné kraviny.
Ano, pokrok to pro Tebe možná je, ale sám bych se neodvážil to vyslovit, dokud to nebude mít najeto alespoň 5 x tolik. Bývaly časy, kdy jsem za rok najezdil soukromě přes 60 tis. km, a to jsem nikdy nebyl profesionálním řidičem: Chtěl jsem tím říct pouze tolik, že když máš 3-4 roky staré auto s pomalu 200 tis. km na hrbu najetými i za těch úplně nejhorších povětrnostních a jízdních podmínek, tak už se dají vynášet nějaké soudy ohledně spolehlivosti a "kvality".Itall píše:Zatím chci jen, aby to fungovalo alespoň to minimum, co v autě mám. Snad jsem se konečně poprvé dopracoval k takovému autíčku, a to je P107. Mám zatím jen 28000 km, ale 2 roky jezdí bez závad. I to je pokrok proti všem předchozím škodovkám
.
Šálení smyslů je nedílnou součástí marketingu! Charakteristiky auta lze z hlediska jejich projevu nastavit tak, aby na neznalého řidiče působilo svižně, dynamicky, "bezpečně", a to aniž by bylo nutné cokoli udělat s kvalitou těch skutečných, tedy především měřitelných parametrů. Typickým příkladem je třeba Fabia 1,2 HTP, z kteréžto "výkonů" dokáží být někteří řidiči přímo odvázáni.Itall píše: 4) Žádné marketingové klamy mě ještě nikdy o ničem nepřesvědčily (pokud jsem si vědom). Meganem jsem jezdil a bylo to pěkné auto, až na ty jízdní vlastnosti, což je dost podstatné. Ale při pohodové jízdě to nevadí. Tohle byl služebák a jezdilo se dost rychle. Naopak Vectra I mě svými jízdními vlastnostmi zcela přesvědčila, ale ta je o třídu výše. Nabylo to ale svižné auto - motor 1,8 a dlouhé převody, takový valach. Ovšem v ošemetných situacích se to s Meganem vůbec nedalo srovnat. Tam, kde megane byl nejistý, Vectra nedala vůbec nic znát, bylo to až s podivem.