Topení

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvek od Jerry3 »

Tak někdo z nás to bude mít ale hódně "zvokruhovaný". :lol:

P.S.: Žádný "okruh pro termostat" není potřeba, pokud na radiátorku topení není ventil. A právě o to mi jde! :idea:
Naposledy upravil(a) Jerry3 dne sob říj 05, 2019 15:38, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 457
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Topení

Příspěvek od NO HITS »

Jerry3: tady máš nákres okruhů od 2 aut
Mazda 6 (nemá ventil v okruhu kvůli výměníku)
Obrázek
Nissan Almera N15
Obrázek
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvek od Jerry3 »

Je mi líto, ale na těch obrázcích v mobilu prd vidím. Ale aspoň mi z nich vyplynulo, že máme "nesrovnanou" :? terminologii. Budiž, tedy to poopravím: ten "malý okruh" tam nemusí vůbec být, pokud...atd.
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 457
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Topení

Příspěvek od NO HITS »

On je tam ale vždy, prostě se s tím smiř :D
Malej okruh je hlavní základní oběhovej okruh chlazení, paralelně je k němu napojený příslušenství jako topení, výhřev klapky, výměník atd. Termostatem se otvírá na velkej, kterej je taky připojen paralelně ;-)
Naposledy upravil(a) NO HITS dne sob říj 05, 2019 15:58, celkem upraveno 1 x.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Topení

Příspěvek od jerome »

Malý okruh = vid spodný obrázok = termostat,čerpadlo,blok,hlava,sacie a odtiaľ je odpichnutý radiátor,ktorý keď chceš zapojíš do okruhu,alebo nie :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Topení

Příspěvek od skodovkar »

Jerry3 píše:Tak to už vůbec ne! A když se zamyslíš nad výhodami absence ventilu, rychle pochopíš. A to, že ti to dosud bez problémů funguje, je jenom proto, že Honda... :twisted:
Moje stovárna by měla mít původní (71) a fáčko (90) má jistě původní :P
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvek od Jerry3 »

Nebudu se hádat, ale všechny moje vozy Mitsubishi měly vždy jen ten pro topení, který byl zároveň "malým". Jinak řečeno, byl vždy "krmen" kapalinou přímo z hlavy motoru, nešlo tam nic uzavřít, ani otevřít.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Topení

Příspěvek od jerome »

V tom prípade to bol systém podobný Civicu a Almere,akurát teda že tam nebol ten ventil a silu kúrenia regulovala zmiešavacia klapka. Tým pádom sa takýto systém mohol vyrobiť buď ako manuálny,alebo aj ako automatické kúrenie/klimatizácia s tým,že zmiešavaciu klapku ovládala RJ podľa teploty v kabíne. Tak, ale v Mitsu boli, čo sa týka japoncov, vždy o pol kroku vpredu :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 457
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Topení

Příspěvek od NO HITS »

Každopádně furt to bylo napojený paralelně na malej okruh :D
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Zdenek 74
Příspěvky: 14
Registrován: úte črc 26, 2016 18:51

Re: Topení

Příspěvek od Zdenek 74 »

Převážná většina vozů mívá zavírání topení řešené mechanickou klapkou (lankem,servomotorkem), kdy klapka zavře nebo reguluje přívod teplého vzduchu za radiátorem, kterým proudí voda stále i při zavřeném topení v kabině. Ale třeba takový Favorit má ventil vodní ovládaný lankem, takže reguluje, zavírá vodu. :)
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Topení

Příspěvek od jerome »

Keby len Favorit :lol:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvek od Jerry3 »

Právě že u Mitsubishi byly už od 2. pol. 80. let min. st. ty chladicí okruhy pouze dva, neboť bez ventilu topení není víc potřeba. Ale vím, že v téže době měla Mazda 323 1,6 okruhy tři, protože ventil topení...
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvek od Jerry3 »

A zrovna u škodovek bylo s těmi ventily topení hóóódně starostí.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvek od Jerry3 »

Ještě k té terminologii: mně učili velký, malý a obtokový, někdy též zpětný. Jestli mně to učili špatně, nevím, ale stále mi to připadá nanejvýš logické. :D
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 457
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Topení

Příspěvek od NO HITS »

Zkus to logicky odvodit, k čemu by sloužil obtokový, když hlavní (malý) je pořád průchozí - musí, jinak by se motor přehřál. Jestli tím obtokovým mysleli okruh topení, tak je to přinejmenším pojmenováno matoucím názvem. :?
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Odpovědět