Tloušťka olejové vrstvy
Moderátor: Colommbo
Tloušťka olejové vrstvy
Pánové, je možné někde srovnat (orientačně) tloušťka olejového filmu při pracovní teplotě mezi 5w-20, 5w-30 a 5w-40? Nějaké konkrétní hodnoty nemůžu nikde najít.
Řeším teď vhodnost přechodu od předepsaného 5w-20 na 5w-40 v docela dost namáhaném V8 motoru. Výrobce předepisuje pouze 5w-20..
Řeším teď vhodnost přechodu od předepsaného 5w-20 na 5w-40 v docela dost namáhaném V8 motoru. Výrobce předepisuje pouze 5w-20..
Re: Tloušťka olejové vrstvy
U mazacího filmu nebude podstatná jen tloušťka mazacího filmu ale i odolnost vůči přerušení / přetržení.
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... veho-oleje
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... veho-oleje
Re: Tloušťka olejové vrstvy
To určitě ano. Mě šlo spíš o to, jak velkej rozdíl může být v konstrukci (tolerancích) motoru, který byl navržen pro mazání něčím tak řídkým, jako je 5w-20. Jestli může být opravdu reálně problém třeba s 5w-40, že se prostě nebude za provozní teploty dostávat na všechna exponovaná místa dostatečně rychle nebo v dostatečném množství.
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Je to nesmysl, neboť dnešní motory jsou dělány na volno, kvůli omezení mechanických ztrát, nikoli na těsno jako dřív, kvůli minimalizaci spotřeby oleje.
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Vem si teplotu oleje třeba 80°C nebo 100°C. Oboje v motoru může být a i bývá, a 80 možná i častěji než 100. Při 80-ti bude i 5w20 A5 "hustší" než 5w30 A3 při 100 stupních. To by pak jeden z nich nefungoval - resp. neměl mazat? Nebo že by se po startu hustý olej někam "nenatlačil" a ono místo nebylo třeba 10 km, než se olej ohřeje, mazáno? Nee! Olej se sníženou HTHS viskozitou lze použít - sníží to trošičku emise, což je dnes moderní, ale ten motor bude při zátěži hůře mazán a chráněn, bo ten olejový film už nebude tak pevný jak by bylo třeba potřeba.... Není nutno tam dávat 10w50, ale 0w30 nebo 5w30 v A3 (do benzinu raději NE C3), 0w40 či 5w40 v pohodě. A podstatný je i výměnný interval, bo ten předepsaný je většinou MOC.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Aby to bylo úplně jasné: emise výhradně CO2, tj. spotřebu paliva, přičemž emise zdravotně škodlivého "bordelu" to posílá do "ha.zlu".Pitris píše:...Olej se sníženou HTHS viskozitou lze použít - sníží to trošičku emise, což je dnes moderní,...
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Jasně, však já právě nechci za žádnou cenu používat oleje se sníženou hths, akorát si říkám, jestli reálně nemůže nastat nějakej problém, když to třeba konstruovali přímo na ten olej.
Je to do Mustangu 4.6 GT, takže řešit spotřebu mi přijde trochu mimo, navíc olejem..
Je to do Mustangu 4.6 GT, takže řešit spotřebu mi přijde trochu mimo, navíc olejem..
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Jenže tím koncem jsi měl začít! Tam problém při použití "jiného" oleje je, ale úplně jiného druhu, než na co jsi se ptal: selhává vypínání válců. Tedy pokud tam takový systém je. S mazáním jako takovým to však samozřejmě nemá nic společného.TANN3R píše:Je to do Mustangu 4.6 GT, takže řešit spotřebu mi přijde trochu mimo, navíc olejem..
Re: Tloušťka olejové vrstvy
https://www.transportation.gov/mission/ ... -standardsTANN3R píše:Jasně, však já právě nechci za žádnou cenu používat oleje se sníženou hths, akorát si říkám, jestli reálně nemůže nastat nějakej problém, když to třeba konstruovali přímo na ten olej.
Je to do Mustangu 4.6 GT, takže řešit spotřebu mi přijde trochu mimo, navíc olejem..
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Tak se na nějaké vypínání válců vykašli, pokud to jde tak ho deaktivuj a dej tam olej a ne ekožbrďolu. Holt sis koupil velkou opici která spapá hodně banánů a přijde mi "zvláštní" (od výrobce) se snažit o úsporu pár deci benzinu....TANN3R píše: Je to do Mustangu 4.6 GT, takže řešit spotřebu mi přijde trochu mimo, navíc olejem..
Ale dyť já vím - emise, ekologie, zelení
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Tloušťka olejové vrstvy
A poctivě měnit, možná důležitější než vyšší letní číslo.
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Žádné vypínání válců (dobrovolné) to nemá. Je to starej pekáč.
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Pak není co řešit! Nalij tam poctivou 5W-40 v ACEA A3 a API SN.
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Vypínání/odpojování válců tenhle motor nemá, tím se honosí až motory typu HEMI (a právě proto "předepsaný" 5W20 od Mopar a měnit po cca 6tis.km.) Mimochodem - jak budeš/chceš ten motor "docela dost namáhat"...? To jako budeš jezdit max. na trojku i po dálnici...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Preco na trojku, ma viac rychlosti pojde na 5 plny plyn
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw