Test olejů

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test olejů

Příspěvek od Pitris »

Sic off topic, ale budiž. Mýty je potřeba vyvracet!
vlaburian@seznam.cz píše:....stále se tady hází pojmy 5W-30, 5W-40, 0W-30 a další. Uvědomte si, že se jedná jen o označení viskozitní klasifikace oleje....Jestliže máme v návodu vozidla - např. u VW koncernu s TSI motorem napsáno, že máme použít olej výkonové specifikace VW 502.00 je tím vše řečeno....
Tou normou VW 502.00 je řečeno pouze a jen A.
Je nutno k tomu dodat i B - totiž že onou SAE je potřeba zohlednit jízdní podmínky.
A k tomu se váže i C; a to že podle těch jízdních podmínek je třeba zvolit i výměnný interval.
A k tomu intervalu i za D - jak kilometrový, tak i časový.
Ona ta norma (třeba) 502.00 je jen část nutného! A je velkou chybou si myslet že je to všechno :!:

A zrovna koncern VW je příkladem někdy i toho, že předepsaná norma oleje není vždy to nejlepší pro motor. Ale to je i u některých jiných značek.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Test olejů

Příspěvek od Hombre »

Myslím si, že jsme trochu dál, než plácnout předepsaný dle manuálu VW 502.00
To pak ten koncerňák ani neví, jestli třicítka nebo dvacítka, přeci to je jedno jestli kastrol nebo hrnec.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Test olejů

Příspěvek od svara@ »

Všimnete si jak jdou ceny mot. olejů 5W40 hlavně A3/B3-98 (04) dolů. Jsou nahrazovány
oleji 5W30, 0W30. U nových vozů běžná první náplň. Pokud motor nevykazuje abnormální
spotřebu oleje, nedoporučuje se přecházet na vyšší viskozitu. Rozhodování mezi oleji 5w40,
či 5w30, je z hlediska dostatečného mazání motoru naprosto zbytečné. U mého motoru
je olej 5w40 s normou PSA B71 2296 doporučen jako alternativní. Firemní norma zároveň
určuje minimální HTHS viskozitu a měla, by se dodržet. Motorové oleje jsou vyvíjeny
motoru na míru a ne obráceně. A nebo je to jedno?
Hodinky, nebo holinky - obojí se natahuje. :roll:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test olejů

Příspěvek od Pitris »

svara@ píše:Všimnete si jak jdou ceny mot. olejů 5W40 hlavně A3/B3-98 (04) dolů....
Skvělá zpráva :wink:
svara@ píše:Rozhodování mezi oleji 5w40, či 5w30, je z hlediska dostatečného mazání motoru naprosto zbytečné....
Pro běžné ježdění skoro ano - pokud je ta 5w30 s normální HTHS viskozitou.
svara@ píše:U mého motoru....
Peugeot opravdu není pupkem světa☺. A 2296 je vhodnější a ne nouzová varianta oleje (aspoň pro benzin a nekrátké jízdy).
svara@ píše:Firemní norma zároveň určuje minimální HTHS viskozitu....
Přečti si to znovu: MINIMÁLNÍ.
svara@ píše:Motorové oleje jsou vyvíjeny....na míru....
Ano, nesmyslným ekologickým normám :evil:.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Test olejů

Příspěvek od Durex »

svara@ píše:Motorové oleje jsou vyvíjeny
motoru na míru a ne obráceně. A nebo je to jedno?
Jistě by se asi pár motorů (agregátů) našlo,pro které bylo nutno vytvořit olej. Třeba PD (což ale vlastně nebyl problém motoru jako takového,proto píšu agregátů). Stejně tak,jako bylo kdysi s příchodem hayabusy a ZX12 vyvinout přímo pneu pro vznik toho modelu - na stávající technologii nebylo možné jezdit resp využít max. potenciál.

Dále vím o tom,že při konstrukci převodovek se počítá s tloušťkou olejového filmu a tudíž se převodovka konstruuje na daný olej resp dle oleje,nebo by alespoň měla.

V případě normálních motorů není ale potřeba vyvíjet olej. Ale existují sportovní odvětví,kde se hranice neustále posouvají a tam je vývoj motorů úzce spjat s olejářskými firmami a tam se vaří na míru ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Test olejů

Příspěvek od Jerry3 »

Zdravý rozum dnes funguje snad už jen u výrobců motorek.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Test olejů

Příspěvek od Durex »

Bohužel už i tady to jde pomalu do kopru ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test olejů

Příspěvek od Pitris »

Zatím ale žádný (aspoň o něm nevím) není se sníženou HTHS viskozitou a ani pro "ekology".
A že se v motce olej "testuje" jinak než v autě.
Není rozumný důvod dávat C2 do benziňáku....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Test olejů

Příspěvek od svara@ »

Pro mazání teplotně a tlakově extrémně namahaných míst -( první pístní kroužek, ventilová
skupina), je viskozitní třída motorového oleje již méně důležitá. Suché nebo mezní tření
v motoru probíhá, ať už je naplněn olej SAE 0W/20, nebo třeba 10W/40.
V ideálním případě by všechny třecí uzly měly pracovat v EHD oblasti - nejmenší tření.
V některé zahraniční literatuře se uvádí, že v motoru probíhá až 40% suché či mezní
tření. Dnešní motorové oleje jsou bez proti oděrových přísad nemyslitelné a to bez
ohledu na viskozitní třídu.
Takže jde o co možná nejvíce snížit tření, nižší emise = ekologie.
Ale také se v literatuře o mot. olejích uvádí že tyto nízko viskozitní oleje prošli
dlouhodobým vývojem, četnými testy i firemními. Tyto testy prokázaly, že motory bezpečně umažou.
Pokud ne, tak čemu věřit. :?:
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Test olejů

Příspěvek od bio »

Jediný vypovídající test je přímo v motoru, ať už na stolici nebo v reálu.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Test olejů

Příspěvek od Jerry3 »

Přesně tak! A ještě k tomu v mých rukách, tj. ať se pěkně točí... (stále v oblasti výkonového maxima) :twisted:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test olejů

Příspěvek od Pitris »

to svara@: Ano, testuje se. Aby motor s tím nízkoviskózním low (mid) saps olejem s (extra) sníženou HTHS viskozitou vydržel (aspoň) záruku a splnil nesmyslné ekopožadavky v laboratoři :(
A doufám že si nemyslíš :shock: že výrobce motoru - potažmo auta - chce, aby to vydrželo 500 tkm a 20 let. On potřebuje prodat, a EU potřebuje aby se love točily. Ne abys měl auto na půl života :idea:
Mezní tření -> řekni si to 3x. Nebo 5x. Furt nic :?: Proč to hnát na limit :?: 40% suchého tření :? To už je za limitem - kvůli moc zřídlému 'mazivu' :? Není lepší když je tam raději vrstvička oleje, a ne jenom protiotěrové přísady :?: A navíc jich je tam kvůli té ekologii ještě málo. ACEA C1 a C4 - low saps :( Proč je teď nově C5 (aspoň) mid saps :?: Že by konečně někdo zjistil, že low saps s HTHS viskozitou 2,6 mPa.s je fakt už málo všeho :shock: :cry:
Když jde něco na skorosucho jde to vždycky blbě :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Test olejů

Příspěvek od svara@ »

svara@ píše: Firemní norma zároveň určuje minimální HTHS viskozitu....
Pitris píše:Přečti si to znovu: MINIMÁLNÍ.
Čím je HTHS vyšší, tím je i tlustší olejový film. Když výrobce vozidla (motoru) doporučí
nějakou normu (ACEA, VW, Ford, GM,) tím zároveň určí MINIMÁLNÍ hodnotu
viskozity HTHS. Logicky to tak je.
python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Polák testující oleje

Příspěvek od python.p »

Zdravím,

narazil jsem na YT na zajímavé video -> https://www.youtube.com/watch?v=QYBHZsMVys8

A k němu velmi zajímavou tabulku -> https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Vypadá to velmi, ale velmi zajímavě.

Co si o tom testu myslíte?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Polák testující oleje

Příspěvek od Jerry3 »

Tohle, byť v jiném obsazení, tu bylo už mnohokrát. A mohu tě ujistit, že jde o naprostou kravinu.
Odpovědět