Test motorových naft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

modelář píše: a na misce vah tak ve prospěch turbodieselu zbývá vlastně už jen jeho mírně vyšší tepelná účinnost.
A tu by bolo spravodlivé porovnať spotrebu turbobenzinu a turbodiesela pri rovnakom obsahu. Mierne vyššia tepelná účinnosť by sa tu prejavila asi dosť razantne.
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:A tu by bolo spravodlivé porovnať spotrebu turbobenzinu a turbodiesela pri rovnakom obsahu. Mierne vyššia tepelná účinnosť by sa tu prejavila asi dosť razantne.
Ano, ale pouze v případě, že bys počítal spotřebu vyjádřenou v litrech na 100 km. Ovšem pokud bys to vyjadřoval správně z hlediska fyziky, tj. v hmotnosti spotřebovaného paliva na ujetou vzdálenost, např. v gramech na kilometr, pak by ten rozdíl byl právě jen na úrovni rozdílu tepelné účinnosti práce obou druhů motoru při daných otáčkách a rychlosti (a tedy i zpřevodování), tj. v praxi téměř zanedbatelný, poněvadž rozhodující vliv by mělo spíše to, jak bys nastavil podmínky odběru výkonu z obou motorů: jestliže by měly stejný objem a stupeň přeplňování, pak by se ten logicky výkonnější benzínový musel namáhat méně, tudíž by svůj tepelný handicap srovnal.

Neboť stále platí, že pro dosažení stejných výkonových parametrů si v případě turbobenzínu vystačíš s menším objemem, což nejenže setře rozdíl v oné teplné účinnosti, ale jednoznačně otočí situaci ve prospěch turbobenzínu.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

modelář píše: Ano, ale pouze v případě, že bys počítal spotřebu vyjádřenou v litrech na 100 km. Ovšem pokud bys to vyjadřoval správně z hlediska fyziky, tj. v hmotnosti spotřebovaného paliva na ujetou vzdálenost, např. v gramech na kilometr, pak by ten rozdíl byl právě jen na úrovni rozdílu tepelné účinnosti práce obou druhů motoru při daných otáčkách a rychlosti (a tedy i zpřevodování), tj. v praxi téměř zanedbatelný, poněvadž rozhodující vliv by mělo spíše to, jak bys nastavil podmínky odběru výkonu z obou motorů: jestliže by měly stejný objem a stupeň přeplňování, pak by se ten logicky výkonnější benzínový musel namáhat méně, tudíž by svůj tepelný handicap srovnal.

Neboť stále platí, že pro dosažení stejných výkonových parametrů si v případě turbobenzínu vystačíš s menším objemem, což nejenže setře rozdíl v oné teplné účinnosti, ale jednoznačně otočí situaci ve prospěch turbobenzínu.
Nepochybne je to pravda. Fyzika platí. Dokonca benzín má aj vyššiu výhrevnosť (energetický obsah) asi o 1,6 MJ.kg-1. Len sa to všetko predáva v litroch a to sú jednotky z tohto uhla pohľadu zavádzajúce a ekonomicky ocenené tak, ako sú. A teda ak vyjadrím náklady na phm v l/100km, potom mi nerešpektovanie fyzikálnych daností prinesie väčší ekonomický efekt pri nafte než pri benzíne.
modelář

Příspěvek od modelář »

Já s tím nemám problém, pouze odmítám tradované vysvětlení, že je to "zásluha" turbodieselového motoru, poněvadž příčiny výsledného obrázku leží jinde.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Mnohým šíriteľom "tradičných právd" by padla sánka, keby si dali námahu s pochopením podstaty mnohých fyzikálnych javov a zákonitostí naoko veľmi jednoduchých a samozrejmých.
Matěj
Příspěvky: 180
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Příspěvek od Matěj »

A opět něco, co mne nadzvedlo ze židle.

http://www.novinky.cz/ekonomika/208871- ... nafty.html

Naprosto nechápu proč nezveřejní "hříšníky". :shock:

U závadných tříkolek, nebo kočárků to dělají. :D

EDIT : prosím o smazání, KELDON byl o minutku rychlejší. :oops:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Sice Keldon byl rychlejší :lol: , ale protože Ty si k tomu ještě něco připsal, tak jsem hodil ten Keldonův příspěvek sem.....
Matěj píše:.....Naprosto nechápu proč nezveřejní "hříšníky". :shock:
Ani já ne. Ale vlastně - vždyť lumpové se u nás musí chránit :evil: Co kdyby si to někdo s nimi chtěl vyřídit.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

O dôvod viac v prospech dodatočnej aditivácie nafty napr. Vif-om, alebo 2T olejom.
Mav

Příspěvek od Mav »

Tady ten pán Vám to vysvětlí !!!!!

http://www.coi.cz/cs/tiskovy-servis/kon ... luvci.html
modelář

Příspěvek od modelář »

Ale v každém případě je třeba uvést, že dotaz je kladen dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, jinak se každý vybodne na to vůbec někomu odepisovat! :idea:
Odpovědět