Test benzínů - mazivost

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
beran

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od beran »

Hombre píše:Tak po 300 km mohu hodnotit benzín Agip N95 asi takto. Na volnoběh OK, jak jsem již dříve psal. Jinak spotřeba +-asi stejná, zvětšený výkon nepozoruji, ani nějak extra větší reakci na plyn, jen oproti V-pover nitro + je reakce na plyn v celém spektru otáček stejná, bez znatelného utlumení v určitých otáčkách.
Ve S.M. psali, že Agip palivo (N95), které testovali, již není k dispozici. Změnili dodavatele.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Pitris »

A nebylo to myšleno tak, že Agip/Eni tady končí, koupil ho MOL a na pumpách bude palivo Slovnaft ?
Každopádně i ta jejich EVO 99 v testu nedopadla špatně :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
pocket

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od pocket »

Dakujem za ten link na PDFko.
beran

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od beran »

Pitris píše:A nebylo to myšleno tak, že Agip/Eni tady končí, koupil ho MOL a na pumpách bude palivo Slovnaft ?
Každopádně i ta jejich EVO 99 v testu nedopadla špatně :wink:
jo tak nějak to bylo.. myšleno je to tak, že to testované super agip palivo zkrátka na agip nenajdete
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Hombre »

Já zase četl, že je třeba ještě zajet na Agip, než to převezmou Maďaři, ale zatím změna loga na pumpách není. Určitě by se nevzdal Agip "letních" měsíců, kdy je největší výtočnost. Dle mého bude změna na podzim, kdy budou rovnou navážet zimní naftu a předělávat v prodejně na zimní sortiment.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Pitris »

Hombre píše:....kdy budou rovnou navážet zimní naftu....
A zimní prémiový benzin s vyšším tlakem par. Já jsem taky s Agipem spokojen, asi pak zkusím to EVO
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Radomir

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Radomir »

Ahoj,

budu mit noveho superba 3,6 muze mu ublizit Shell V-Power Nitro+ Racing nebo je lepsi Verva 100?

Diky
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1738
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od kornel »

Pitris píše: Každopádně i ta jejich EVO 99 v testu nedopadla špatně :wink:
podľa testu, je na tom EVO99 dosť dobre vo všetkých parametroch.., každopádne ja ho tankujem do turbo-priamovstreku nejakých posledných cca 40-50tkm (v podstate nič iné netankujem) a môžem byť len spokojný.. kultivovaný chod, motor ide jak ďabel v celom spektre a musím podotknúť tiež, že sa mi s týmto benzínom takmer vobec nezačmuďuje koncovka výfuku, čo býva u priamovstrekov do istej miery prirodzené.
javier
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od javier »

Nezacmudi koncovku vyfuku? Musim prilezitostne vyskusat, ked budem na SK.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1738
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od kornel »

len veľmi mierne a dlhšie to trvá, než keď som dávnejšie o dosť častejšie tankovával N95.. zrejme tie eko-hnoje, čo do 95tiek vo veľkom miešajú, majú na to vplyv a zrejme aj obsah iných zložiek, ktoré tvoria tuhé zvyšky, karbóny a pod.
javier
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od javier »

Neviem, ci to bude etanolom v 95ke, pretoze teraz dlhsiu dobu tankujem vo Svajciarsku, kde (aspon podla mojich info) predavaju 95ku bez etanolu a nevsimol som si, ze by sadzi bolo menej ako ked tankujem doma na Slovensku.
Sadze na vyfuku nam mozu byt ukradnute, ale ak je cistejsi vyfuk, tak bude snad aj menej bordelu v egr ventile a v sani. To by bolo plus.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Pitris »

Radomir píše:Ahoj, budu mit noveho superba 3,6 muze mu ublizit Shell V-Power Nitro+ Racing nebo je lepsi Verva 100? Diky
Shell mu neublíží, ale Verva je lepší.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
pocket

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od pocket »

Neviem preco ale ako tak porovnavam tie testy benzinov tak podla mna pri vysledkoch N98-N100 chyba pomerne dolezity udaj o vyhrevnosti (pri N95 je udany). Na nete som o tom hladal informacie ale nasiel som dost rozne nazory a podla vsetkeho ma napr. N98 nizsiu vyhrevnost oproti N95 . Ma niekto k tomu nejake blizsie info ?
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od rousini »

Já si myslím, že výhřevnost je stejná. Podle mě se jedná o určitou fázi krakování, kdy se získává z ropy benzín. O jeho oktanovém čísle rozhoduje až dodatečná aditivace.
Takže vysokooktanový benzín je jen palivo uzpůsobené spalování v motorech s vysokou kompresí a pravděpodobně s o něco vyšší účinnosti spalovacího cyklu. Ale nemám to nastudovaný, jen mi to říká selský rozum, takže se za případnou mystifikaci omlouvám :D
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
bouchy

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od bouchy »

Já si nemyslím, v případě N98 jde o N95 a aditiva, už jen proto, že definice oktanového čísla je, že benzín OČ 95pracuje stejně dobře jako směs 95% toho a 5% onoho (zestručněno, i když ty uhlovodíky umím pojmenovat). Tak i N98 bude pracovat jako... a je podle mě výrobně jednodušší to už vyrobit z ropy než aditivovat (což se ale stejně děje). U nás se podle SM 98okt. benzíny nevyrábějí -> dovoz. No a pokud jde o tu výhřevnost, nevím přesně, ale vyšší OČ udělá benzín odolnější proti hoření, hoří až při vyšším tlaku, tudíž kratší (přesněji definovanou) dobu ve srovnání s N95 a ohřátí je kratší a menší(?). Nebo se pletu?

K tomu čouzení - zkušenosti s E85 budou za dýl, ale líh (zvlášť těch 5%) očouzení nezpůsobí, bo jeho hořením vzniká mnohem míň emisí (včetně čichově identifikovatelných), i těch "sazí". Čistota výfuku bude daná něčím jiným...
Odpovědět