Oleje.cz

 

Test benzínů - mazivost

Diskuze o palivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvekod beran » stř srp 27, 2014 8:07

Hombre píše:Tak po 300 km mohu hodnotit benzín Agip N95 asi takto. Na volnoběh OK, jak jsem již dříve psal. Jinak spotřeba +-asi stejná, zvětšený výkon nepozoruji, ani nějak extra větší reakci na plyn, jen oproti V-pover nitro + je reakce na plyn v celém spektru otáček stejná, bez znatelného utlumení v určitých otáčkách.


Ve S.M. psali, že Agip palivo (N95), které testovali, již není k dispozici. Změnili dodavatele.
beran
 
Příspěvky: 53
Registrován: pát bře 14, 2014 10:36

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvekod Pitris » stř srp 27, 2014 9:47

A nebylo to myšleno tak, že Agip/Eni tady končí, koupil ho MOL a na pumpách bude palivo Slovnaft ?
Každopádně i ta jejich EVO 99 v testu nedopadla špatně :wink:
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22219
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvekod pocket » stř srp 27, 2014 11:24

Dakujem za ten link na PDFko.
pocket
 
Příspěvky: 7
Registrován: sob kvě 31, 2014 22:22

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvekod beran » stř srp 27, 2014 12:55

Pitris píše:A nebylo to myšleno tak, že Agip/Eni tady končí, koupil ho MOL a na pumpách bude palivo Slovnaft ?
Každopádně i ta jejich EVO 99 v testu nedopadla špatně :wink:


jo tak nějak to bylo.. myšleno je to tak, že to testované super agip palivo zkrátka na agip nenajdete
beran
 
Příspěvky: 53
Registrován: pát bře 14, 2014 10:36

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvekod Hombre » stř srp 27, 2014 17:47

Já zase četl, že je třeba ještě zajet na Agip, než to převezmou Maďaři, ale zatím změna loga na pumpách není. Určitě by se nevzdal Agip "letních" měsíců, kdy je největší výtočnost. Dle mého bude změna na podzim, kdy budou rovnou navážet zimní naftu a předělávat v prodejně na zimní sortiment.
Mondeo 2.0L 16V, Valvoline Durablend 10W-40
BMW R 1100 RT - Brumla, Valvoline All-Climate 20W-50
Hombre
 
Příspěvky: 1618
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Brno

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvekod Pitris » stř srp 27, 2014 18:57

Hombre píše:....kdy budou rovnou navážet zimní naftu....

A zimní prémiový benzin s vyšším tlakem par. Já jsem taky s Agipem spokojen, asi pak zkusím to EVO
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22219
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvekod Radomir » pon zář 01, 2014 11:47

Ahoj,

budu mit noveho superba 3,6 muze mu ublizit Shell V-Power Nitro+ Racing nebo je lepsi Verva 100?

Diky
Radomir
 

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvekod kornel » pon zář 01, 2014 13:01

Pitris píše:Každopádně i ta jejich EVO 99 v testu nedopadla špatně :wink:


podľa testu, je na tom EVO99 dosť dobre vo všetkých parametroch.., každopádne ja ho tankujem do turbo-priamovstreku nejakých posledných cca 40-50tkm (v podstate nič iné netankujem) a môžem byť len spokojný.. kultivovaný chod, motor ide jak ďabel v celom spektre a musím podotknúť tiež, že sa mi s týmto benzínom takmer vobec nezačmuďuje koncovka výfuku, čo býva u priamovstrekov do istej miery prirodzené.
HONDA Civic TypeR FK2 (Forge Intercooler, Invidia Q300 Cat-Back system, OZ Racing Hyper GT HLT 18"..) >> AMSOIL Signature Series 0w-20 <<
Uživatelský avatar
kornel
 
Příspěvky: 1202
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvekod javier » pon zář 01, 2014 13:27

Nezacmudi koncovku vyfuku? Musim prilezitostne vyskusat, ked budem na SK.
javier
 
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvekod kornel » pon zář 01, 2014 16:27

len veľmi mierne a dlhšie to trvá, než keď som dávnejšie o dosť častejšie tankovával N95.. zrejme tie eko-hnoje, čo do 95tiek vo veľkom miešajú, majú na to vplyv a zrejme aj obsah iných zložiek, ktoré tvoria tuhé zvyšky, karbóny a pod.
HONDA Civic TypeR FK2 (Forge Intercooler, Invidia Q300 Cat-Back system, OZ Racing Hyper GT HLT 18"..) >> AMSOIL Signature Series 0w-20 <<
Uživatelský avatar
kornel
 
Příspěvky: 1202
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvekod javier » pon zář 01, 2014 20:00

Neviem, ci to bude etanolom v 95ke, pretoze teraz dlhsiu dobu tankujem vo Svajciarsku, kde (aspon podla mojich info) predavaju 95ku bez etanolu a nevsimol som si, ze by sadzi bolo menej ako ked tankujem doma na Slovensku.
Sadze na vyfuku nam mozu byt ukradnute, ale ak je cistejsi vyfuk, tak bude snad aj menej bordelu v egr ventile a v sani. To by bolo plus.
javier
 
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvekod Pitris » pon zář 01, 2014 20:36

Radomir píše:Ahoj, budu mit noveho superba 3,6 muze mu ublizit Shell V-Power Nitro+ Racing nebo je lepsi Verva 100? Diky

Shell mu neublíží, ale Verva je lepší.
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22219
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvekod pocket » pon zář 01, 2014 23:05

Neviem preco ale ako tak porovnavam tie testy benzinov tak podla mna pri vysledkoch N98-N100 chyba pomerne dolezity udaj o vyhrevnosti (pri N95 je udany). Na nete som o tom hladal informacie ale nasiel som dost rozne nazory a podla vsetkeho ma napr. N98 nizsiu vyhrevnost oproti N95 . Ma niekto k tomu nejake blizsie info ?
pocket
 
Příspěvky: 7
Registrován: sob kvě 31, 2014 22:22

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvekod rousini » úte zář 02, 2014 8:14

Já si myslím, že výhřevnost je stejná. Podle mě se jedná o určitou fázi krakování, kdy se získává z ropy benzín. O jeho oktanovém čísle rozhoduje až dodatečná aditivace.
Takže vysokooktanový benzín je jen palivo uzpůsobené spalování v motorech s vysokou kompresí a pravděpodobně s o něco vyšší účinnosti spalovacího cyklu. Ale nemám to nastudovaný, jen mi to říká selský rozum, takže se za případnou mystifikaci omlouvám :D
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Sunoco Synturo Xenon 5W-40
MG Nevada 750 Eni i-Ride Racing 10W-60
Kawa Versys 650 Repsol Sintetico 10W-40
Uživatelský avatar
rousini
 
Příspěvky: 1144
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvekod bouchy » úte zář 02, 2014 12:43

Já si nemyslím, v případě N98 jde o N95 a aditiva, už jen proto, že definice oktanového čísla je, že benzín OČ 95pracuje stejně dobře jako směs 95% toho a 5% onoho (zestručněno, i když ty uhlovodíky umím pojmenovat). Tak i N98 bude pracovat jako... a je podle mě výrobně jednodušší to už vyrobit z ropy než aditivovat (což se ale stejně děje). U nás se podle SM 98okt. benzíny nevyrábějí -> dovoz. No a pokud jde o tu výhřevnost, nevím přesně, ale vyšší OČ udělá benzín odolnější proti hoření, hoří až při vyšším tlaku, tudíž kratší (přesněji definovanou) dobu ve srovnání s N95 a ohřátí je kratší a menší(?). Nebo se pletu?

K tomu čouzení - zkušenosti s E85 budou za dýl, ale líh (zvlášť těch 5%) očouzení nezpůsobí, bo jeho hořením vzniká mnohem míň emisí (včetně čichově identifikovatelných), i těch "sazí". Čistota výfuku bude daná něčím jiným...
bouchy
 

PředchozíDalší

Zpět na Paliva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník