Teplota oleje

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

martin46

Teplota oleje

Příspěvek od martin46 »

Ahoj.Mam VW Passat 2.8V6 142 kW,je to benzín předělaný na LPG.Zajímá mě jaká by zhruba měla být teplota motorového oleje teď v letních měsících.Mě se to totiž vyšplhá na nějakých 120 stupňu když mu šlapu na krk,když jedu v klidu tak těch 105 - 110.Je to normální teplota nebo bych to měl radši řešit?Do motoru leju Shell Helix HX7 10W-40 a měním po 7tis.Moc děkuji za rady.
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..ja som na peugeote 406 2.2hdi maval aj viac a nejako to drzalo tych 120°C po nakladacke alebo v horucavach by este mohlo byt ok, kazdopadne by som uvaozoval nad olejom 10w-50
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
martin46

Příspěvek od martin46 »

právě jsem taky přemýšlel nad nějakým jiným olejem...asi dam 5W-50,poslední dobou totiž dělam víc studených startů,takže ta pětka tomu jen prospěje...jinak jsem vybíral nějaký ten 5w 50 a padla mě do oka značka Sunoco.Jsou oleje od nich kvalitní?Nemusím se bát při dlouhodobém používání nějakých problémů?
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Pokud bude splňovat to, co doporučuje výrobce vozu (VW normu), tak je to OK.
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..Sunoco rozhodne ano,ale obzri sa aj po olejoch znacky Millers :wink:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

Sunoco Sportivo používám, ale má "jen" VW 500.00 a 505.00
Mrkev, 1.5 TSI 110 kW, 2019
martin46

Re: Teplota oleje

Příspěvek od martin46 »

a mužu použít olej se specifikací VW 500.00 do svého motoru nebo musím hledat jen VW 502.00???Někde jsem totiž četl že spec VW 500.00 je pro benzínové motory do roku 1996,koukal jsem ale do návodu k autu a tam píšou že musím dodržet spec. VW 500.00 nebo VW 502.00,což mě ale nesedím s tím že olej normy 500.00 je pro motory do roku 96,já mam 2001.Hledal jsem oleje s normou 502.00 a moc jsem jich nenašel.Mohu to Sunoco tam dát nebo radši ne?Moc dík za rady
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Teplota oleje

Příspěvek od skodovkar »

Pokud tam může být, tak ho tam můžeš dát. VW 502.00 je novější norma o něco náročnější.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Teplota oleje

Příspěvek od Harry »

Sunoco 5W50 můžeš nalít skoro do všeho..... :wink: :) Má HTHS 4,9. :!: :!: :!:
K Tvému původnímu dotazu:
Provozní teplota motorového oleje je u benzin. motorů kolem 120°C, u motorů od pana Diesela je ku podivu podstatně nižší, tedy kolem 90°C.
Maxim teplota průměr. motor. oleje může být 140°C, u vysoce kvalitního oleje, (jako je na př. Sunoco, Motul, Total nebo Millers Oils) 150°C.
Při použití LPG je spalovací teplota vyšší, tím se zvyšuje i teplota oleje. :wink:
Takže z toho bych si hlavu určitě nedělal. :wink: :)
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Teplota oleje

Příspěvek od bjukemen »

..mozes dat aj olej s 500.00 toho by som sa nebal zvlast v pripade Sunoca atd.
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
martin46

Re: Teplota oleje

Příspěvek od martin46 »

tak dík všem moc za rady...taky jsem si říkal že spalováním LPG vznikají vyšší teploty...při další výměně dávám teda to sunoco a pak se podělím o zkušenosti.Ještě jednou moc děkuji.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Teplota oleje

Příspěvek od Colommbo »

Srdečně tě pozdravuju, Jindro, a mám velkou radost, žes po delší odmlce opět zabrousil mezi olejáře, vítám tě! A abych nebyl úplně off topic, tož za mě klidně toto a je vyřešeno... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Teplota oleje

Příspěvek od Harry »

Colommbo píše:Srdečně tě pozdravuju, Jindro, a mám velkou radost, žes po delší odmlce opět zabrousil mezi olejáře, vítám tě!
Zdravím Tě, Colommbo. :!: Mám teď málo času, víš jak je to u nás.... Já teď (kvůli manželce) kupoval jiné (o něco větší) auto tak mám další starosti, převod + komplet. oleje na novém, a prodej starého. Takže sem občas nahlédnu ale píši, jen k tomu, k čemu mám co říci. :wink: :)
Doufám, že brzy přijedeš na kafe. :!: :D
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Teplota oleje

Příspěvek od Pitris »

to martin46: 120°C je sice dost, ale ještě ne moc. A byť to 10w40 asi vydrží, určitě je vhodnější olej 5w50, který má nejenom vyšší zatížitelnost jak výkonnovou, tak i teplotní; ale hlavně tu vyšší HTHS viskozitu (jak napsal Harry), a je vhodnější i na ty studené starty.
Toho Sunoca 5w50 se neboj, je to dobrý olej, a pokud máš předepsáno do motoru olej VW500.00, tak ho klidně použij, je to norma předepisována i dnes. Možná Ti to "splynulo" s tím, že 500.00 odpovídá ACEA A3-96
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
martin-f
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 31, 2020 10:34

Re: Teplota oleje

Příspěvek od martin-f »

Tak som si do Thalie (1,2 16V) namontoval teplomer oleja. Teplotu meriam na výstupe olejového čerpadla za olejovým filtrom. Teplota sa mi na dlhých trasách pri predpisovej jazde drží na 80-85°C. V hodne strmých, niekoľkokilometrových kopcoch (kde päťka nevládze, tak 90 km/h na štvorke) vylezie teplota na 95°C. Maximum, ktoré som z oleja dostal bola jazda asi 30 km po diaľnici rýchlosťou 140-150 km/h. Olej si vyliezol na 105°C a tam sa držal. To je najvyšší rekord aký som na oleji docielil.

Lenže.... denne jazdím 10 km trasy a olej za týchto 10 km ohrejem na 70°C. Pričom po 6 km sa ručička ešte len začne odliepať od začiatku stupnice (40°C). Takže, ako je vyššie spomenuté, bežné teploty aj na dlhých trasách sa držia hodne pod 100°C, následkom čoho mám v oleji neustále skondenzovanú vodu, ktorú nemám ako vypariť. Vidieť to aj na víčku - emulzia. Uvažujem dať výmenník voda/olej z Clia 1,2 TCe (z 90% rovnaká 1,2 ako mám ja + turbo). Ten už mám vyše roka kúpený.

Takže otázky:
-Myslíte že ten výmenník urýchli ohrev oleja na krátkych trasách?

-Myslíte že by som s výmenníkom posunul tú teplotu oleja malinko vyššie? Podľa mňa tých 80°C je málo na oleji. Všade čítam, ako ľudia majú aj pri kľudnej jazde teplotu oleja 100-105°C, a pri jazde po diaľnici aj 130-140°C. Akurát že mne podľa diagnostiky sa voda pohybuje v pásme 88-91°C. Takže bojím bojím že teplotu oleja zdvihnem z tých 80 dajme tomu na 90°C a pri nejakej svižnejšej jazde sa nedostanem ani na tých 105°C, lebo 90 stupňová voda to teplo oleju ochotne vezme.

Ja by som ten olej rád dostal niekam na teploty 100-110°C. Inak je to 5W-40.

PS: Len mi prosím Vás nepíšte o dôležitosti teploty na prvom piestnom krúžku. To je taká krásna abstraktná teória, ala Jára Cimrman. Ja chápem že je to podstatný údaj, no ešte nikto neprišiel s riešením ako sa taká teplota na prvom piestnom krúžku meria. Preto je zaužívaný "dostupnejší" bod v motore, v ktorom sa teplota oleja dá reálne merať a od toho je zaužívaný nejaký rozsah teplôt, ktoré v tomto bode musia ideálne byť.
Odpovědět