Teplota dostatečně zahřátého oleje

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje

Příspěvek od Pitris »

Misojogi píše:
jsou i aditiva, která fungují za všech teplot,
ako sa da toto zistit? su totiz pripady ekd niekto jazdy len kratke trasy (do 5km) a tam motor proste neprehreje na plnu teplotu (nema kedy)
a tam by sa hodil olej ktoreho additiva funguju od nuly
Vie niekto o takom oleji? domnievam sa ze by to mohlo platiti pre oleje 0W40, ale istotu nemam
Jak píše jerome - při těchto 5-ti kilometrových popojížďkách dát běžný olej 5w/xy s vyšším TBN (kdo bydlí na horách nebo chce být pintlich může v i 0w/xy), neřešit aditiva, a měnit do 5-ti tkm. Zde dát "racing" olej nemá význam - jen snad, kdo jezdí málo může hledat olej s esterovou složkou, kde to ani po delší odstávce nejde při prvním otočení "na sucho".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje

Příspěvek od Bramborak3 »

Ja v létě od 5 km jizdy normálně motor používám. Okolo 1500-3500.ot.
Vic není potřeba dit už 3 ot na 4ku je 100km/h...
Od 10km tomu už naložím.
V zimě od 7 km normálně používám a náložím mu od 14 km. Víc neřeším.
Vytáčet to hodně brzo je cesta na prasklou hlavu nebo foukle těsnění...
Naposledy upravil(a) Bramborak3 dne sob říj 05, 2019 10:46, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje

Příspěvek od jerome »

Dvanásť rokov jazdím na Honde krátke trasy do 5km. Zima/leto. Olej mením vždy po 5.000km a žiadne problémy s motorom nie sú :idea: Tiež som z počiatku vzmýšľal podobné hovadiny a jazdil som v zime bez zapnutého kúrenia,len aby sa motor chúdiatko skoršie prehrial :lol: našťastie už to mám za sebou a kúrim hneď naplno,nech trpí v zime ten motor nie ja :twisted:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje

Příspěvek od tonny »

:D :wink:
Nic se nemá přehánět.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 459
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje

Příspěvek od NO HITS »

Pitris píše: Teoreticky by měl, ale když není chladič oleje, tak jestli spíš při ostřejší jízdě není přednější že by voda odebírala teplo tomu oleji....
On ten výměník dělá obojí. V první fázi vodou olej ohřívá a ve chvíli, kdy olej přesáhne teplotu chladící kapaliny, ho zas ochlazuje, samozřejmě že to nebude jako vzduchovej chladič kde je rozdíl teplot větší.
Já řeším tu první fázi kdy teplá voda studenější olej ohřívá. Řeším jak rychleji ten výměník olej prohřeje, jestli dokáže při treba 3 km ohřát ten olej na 70-80°C při teplotě okolí 10°C
jerome píše:... jazdil som v zime bez zapnutého kúrenia,len aby sa motor chúdiatko skoršie prehrial :lol: našťastie už to mám za sebou a kúrim hneď naplno,nech trpí v zime ten motor nie ja :twisted:
U mé 1.4 jsem vypozoroval, že v zimě se voda do prostřed budíku ohřeje o 1,5km dřív s vypnutým než s pusteným topením a samozřejmě o to dřív topím. Takže z mýho pohledu nechápu tvoje tvrzení žes měl topení puštěný furt abys netrpěl. :D
Ale je pravda že nevim jak to má Honda konstrukčně vyřešený, u Nissanu byla ve vstupním potrubí topení klapka, která se hýbala společně s klapkou míchání teplýho vzduchu, takže když se topení přeplo na studenej vzduch, tak přes topení voda neproudila a proto se motor rychleji ohřál ;)
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje

Příspěvek od PavelRS »

Co se týče současných teplot, tak v mém případě trvá cca 12 km než se olej dostane na 80°C ve vaně. V zimě i 15 až 20 km, nicméně to používám Webasto a předehřeju si motor. To se pak olej ohřeje v zimním období dvakrát rychleji.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje

Příspěvek od Pitris »

NO HITS píše:mé 1.4 jsem vypozoroval, že v zimě se voda do prostřed budíku ohřeje o 1,5km dřív s vypnutým než s pusteným topením a samozřejmě o to dřív topím....
Dále o topení přesunuto: topic7309.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje

Příspěvek od skodovkar »

NO HITS píše: On ten výměník dělá obojí. V první fázi vodou olej ohřívá a ve chvíli, kdy olej přesáhne teplotu chladící kapaliny, ho zas ochlazuje, samozřejmě že to nebude jako vzduchovej chladič kde je rozdíl teplot větší.
Rozdíl teplot médií není sám o sobě směrodatným parametrem výměníků. Záleží na materiálu výměníku, teplotě a průtoku médií apod.
NO HITS píše:Já řeším tu první fázi kdy teplá voda studenější olej ohřívá. Řeším jak rychleji ten výměník olej prohřeje, jestli dokáže při treba 3 km ohřát ten olej na 70-80°C při teplotě okolí 10°C
Věř mi, že to nechceš skutečně počítat :idea: To už je lepší výměník přemostit a zajet dvě "stejné" jízdy.
Naposledy upravil(a) skodovkar dne sob říj 26, 2019 19:21, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje

Příspěvek od Durex »

V rychlosti sem si prolitnul diskuzi a ten,kdo si mysli, ze po 4 km je olej ohratej, je blazen. Samozrejme zalezi na koncepci a dalsich vlivech. Ale treba na moto mi trva min 10 km v lete,nez se dostanu pres 60 st. Mam teplomer oleje u spojky. V zime ho nikdy nedostanu ani pres 60 a to muzu topit jak chci.

Nicmene pokud se dostanu s olejem pres 60 st, tak u beznyho auta se muzeme bavit o prohratym motoru a muzu nakladat jak chci. Jinak ja neslapu u auta na krk min tech 10 km v lete a 15-20 km v zime podle mrazu.

Ale presny udaje ke svymu autu si kazdej musi zmerit sam. Nic na tom neni ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 459
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje

Příspěvek od NO HITS »

Řekl bych že tu nebyl nikdo kdo by si myslel že je po 4km olej ohřátej.
Osobně jsem řešil 2 věci:
1) jestli se ten olej dostane za cca 4-5km alespoň na 60-70°C - to jsi odpověděl až teď ty i když se to týkalo motorky která generuje značně míň tepla a tím pádem ji i víc ochlazuje proudící vzduch při jízdě
2) jestli po ohřátí vody na provozní teplotu přispívá výměník voda-olej k rychlejšímu prohřátí oleje - odpověděl až teď škodovkář, že se to nedá potvrdit ani vyvrátit a nejlepší je to zkusit s a bez výměníku
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje

Příspěvek od Durex »

Mohu se jen zeptat z ceho usuzujes, ze muj motor 1.3 l o vykonu 180 koni produkuje mene tepla nez v aute?

Tim, ze se ptas, ze po cca 4-5 km ma olej 60-70 st tak to povazuji za ohratej olej ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje

Příspěvek od skodovkar »

NO HITS píše:2) jestli po ohřátí vody na provozní teplotu přispívá výměník voda-olej k rychlejšímu prohřátí oleje - odpověděl až teď škodovkář, že se to nedá potvrdit ani vyvrátit a nejlepší je to zkusit s a bez výměníku
Nejdříve jsem komentoval srovnání vzduchového a vodního chladiče. Druhá odpověď směřovala na to, jak moc se urychlí ohřev oleje.
Pokud by ti proudila ohřátá voda přes výměník a také by tam proudil olej o nižší teplotě, pak se dá říct, že se olej ohřeje a výměník tedy urychlí ohřev oleje. Jenom je otázka, zda-li není průtok oleje či vody ovládán termostatem.
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 459
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje

Příspěvek od NO HITS »

Durex píše:Mohu se jen zeptat z ceho usuzujes, ze muj motor 1.3 l o vykonu 180 koni produkuje mene tepla nez v aute?

Tim, ze se ptas, ze po cca 4-5 km ma olej 60-70 st tak to povazuji za ohratej olej ...
Usuzuju z toho že motor o polovičním objemu bude potřebovat pro stejnej styl jízdy míň paliva a tím pádem bude generovat míň tepla.

Ano na to jsem se ptal, protože teplotu ohřátýho oleje očekávám 85-95°C, a mě zajímalo jestli se za těch 5km dostane aspoň na 60°C když ho 2-3km vyhřívá ten výměník ;)
skodovkar píše: Nejdříve jsem komentoval srovnání vzduchového a vodního chladiče. Druhá odpověď směřovala na to, jak moc se urychlí ohřev oleje.
Pokud by ti proudila ohřátá voda přes výměník a také by tam proudil olej o nižší teplotě, pak se dá říct, že se olej ohřeje a výměník tedy urychlí ohřev oleje. Jenom je otázka, zda-li není průtok oleje či vody ovládán termostatem.
Výměník je napojen v serii na okruhu topení a ten je paralelně na malým okruhu, bez termostatu a ventilu. A olejová část je mezi motorem a filtrem.
Obrázek
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje

Příspěvek od Durex »

NO HITS: no predne mi do toho oleje topi treba prevodovka, ktera u auta ma samostatnou napln a skrin.

A jinak stejny styl mozna. Ale muj pohodovej styl je 4000 ot a 120 na tachometru. To jen tak pro predstavu. Taky u my moto jsou svody omotany kolem motoru a prevazna cast pod nim ...

Taky ten motor je mensi, lehci a celohlinik. Takze celkove prohrati by melo byt zase rychlejsi nez u auta.

Kazdopadne az se budu nudit, tak si u auta taky udelam analyzu. Ale podle me je 5 km malo ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Teplota dostatečně zahřátého oleje

Příspěvek od skodovkar »

Nějak tak asi? https://mazdashop.ca/products/engine-oi ... -2006-2007 To bys mohl jednoduše obejít, když bys opravdu chtěl :idea:
Odpovědět