TDI PD - olej VW505.01

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
hatatitla

TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od hatatitla »

mozem naliat do motora TDI 77KW PD olej MOL Dynamic Prima 5W-40 ak splna normu 505 01? alebo sa radsej drzat renomovanych znaciek ?
Slavo

Příspěvek od Slavo »

Áno, tento olej spľňa normu 505 01 , teda môžeš.
Výmenný interval je max 15 000, alebo rok. Ak používaš long-life servis tak nie.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

MOL je bývalý Slovnaft - (novější) MADIT http://www.madit.sk/ použít se určitě dá, ale.....
.....ta nabídka olejů, co plní VW505.01 je opravdu spousta. Na jiném vlákně
Anonymous píše:AD Parts AD SDI SAE 5W-40 50000/50500/50501
Addinol Addinol Light MV 0546 PD SAE 5W-40 50000/50500/50501
Agip 7004 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Aral Tronic 431 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Avia Turbo CFE PD SAE 5W-40 50000/50500/50501
Bucher AG Motorex Profile V-XL SAE 5W-40 50000/50500/50501
Castrol 505 01 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Castrol GTD 505 01 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Cepsa Star TDI synt SAE 5W-40 50000/50500/50501
Chevron Havoline 505.01 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Conqord ROLOIL 505.01 SAE 5W-40 50000/50500/50501
DEA Ultec Diesel SYN SAE 5W-40 50000/50500/50501
DEA Viscobil ST SAE 5W-40 50000/50500/50501
Delek Israel Delkol IDI SAE 5W-40 50000/50500/50501
Denicol Motor Oils Denicol Pro Syn 4 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Elf Excellium DID SAE 5W-40 50000/50500/50501
Esso 505 01 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Eurolub (Hunold) Synt PDI SAE 5W-40 50000/50500/50501
FL Italia Pulsar Progress SAE 5W-40 50000/50500/50501
FL Italia Selenia Performer SAE 5W-40 50000/50500/50501
Fuchs Motorenoel G052 167 02 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Fuchs Labo Syntha High Tech Synthese SAE 5W-40 50000/50500/50501
Fuchs Motorenoel G 052 167 02 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Fuchs Titan Supersyn SL-F SAE 5W-40 50000/50500/50501
Ginouves York 742 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Hunold Synt PDI SAE 5W-40 50000/50500/50501
Igol Process 505.01 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Kuttenkeuler Sorotec Pdi SAE 5W-40 50000/50500/50501
Kuwait Petroleum Q8 Motoroil 505.01 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Liqui Moly Diesel High Tech SAE 5W-40 50000/50500/50501
Liqui Moly Diesel High Tech SAE 5W-40 50000/50500/50501
Meguin megol Motorenoel Super Leichtlauf Technology SAE 5W-40 50000/50500/50501
Millers Oils Millers XFE-PD SAE 5W-40 50000/50500/50501
Mobil Syst S Special V SAE 5W-40 50000/50500/50501
Mobil TD SAE 5W-40 50000/50500/50501
Mol Dynamic Prima 5w-40 50000/50500/50501
Molyslide Formula L2 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Motul 6100 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Oest Mineralölwerk Oest Leichtlauföl 505.01 SAE 5W-40 50000/50500/50501
PAZ Champion Oil 50501 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Pentosin Pentosynth 5W-40 TS* SAE 5W-40 50000/50500/50501
Petrogal Galp Formula 505 Extra SAE 5W-40 50000/50500/50501
Ravensberger Schmierstoffvertrieb Ravenol VPD SAE 5W-40 50000/50500/50501
Repsol Elite 505.01 TDI SAE 5W-40 50000/50500/50501
Rowe Rowe Synth PD SAE 5W-40 50000/50500/50501
Shell 505.01 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Slovnaft Madit 505 01 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Sonol Synt 505.01 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Statoil Superway SAE 5W-40 50000/50500/50501
Sun Oil Sunoco Ultra semi synth. SAE 5W-40 50000/50500/50501
Suomen Petrooli OY Teboil Diamond SAE 5W-40 50000/50500/50501
SWD swd Primus Synth. SAE 5W-40 50000/50500/50501
Tamoil Sint Future Extra SAE 5W-40 50000/50500/50501
TD Lubrifiants AVIA TDi 505.01 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Teboil Diamond Diesel SAE 5W-40 50000/50500/50501
Total Quartz 505.01 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Unil Opal Opaljet 505.01 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Valvoline Diesel Turbo motot oil SAE 5W-40 50000/50500/50501
Valvoline High Performance Diesel motor oil SAE 5W-40 50000/50500/50501
Valvoline Diesel Turbo Motor Oil SAE 5W-40 50000/50500/50501
Valvoline High Performance Diesel Motor Oil SAE 5W-40 50000/50500/50501
Vaps-oil PD 540 Spezial SAE 5W-40 50000/50500/50501
Veedol 505 01 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Westfalen AG Megatron SAE 5W-40 50000/50500/50501
Wolf Masterlube Synflow PI SAE 5W-40 50000/50500/50501
Würth Triathlon Special PD SAE 5W-40 50000/50500/50501
Yacco Spéciale SAE 5W-40 50000/50500/50501
Yacco VX 505 Diesel SAE 5W-40 50000/50500/50501
Zeller+Gmelin Divinol Syntholight 505.01 SAE 5W-40 50000/50500/50501
Takže je z čeho vybírat.....doporučím ale zavedenou a renomovanou značku.

Jinak, motorové oleje plnící normu VW505.01 jsou celoroční oleje
pro přeplňované i nepřeplňované naftové motory osobních automobilů,
včetně motorů čerpadlo-tryska (TDI-PD) - výměna po max. 15.000 km / 1 roce.


(A oleje VW505.01 je možné nahradit olejem plnícím normu VW507.00)
Dr.Easy

Příspěvek od Dr.Easy »

Ahoj,

měl bych stejný dotaz, jaký olej pro moje auto: Seat Ibiza 1.9TDi 74kW, najeto 180,000.

Ročně najedu okolo 20,000km, někdy 30, někdy 15.. Donedávna jsem tam lil Mogul 10W-40, ale teď jsem měl možnost přejít na Castrol Edge 10w-40,protože jsem dostal výbornou cenovku od kluka na seat-klubu. Olej asi dobrý, že?

Ale zajímalo by mě, zda nemám použít spíše 5W-40?
Jezdím dost mimo město, ale město také - spíš asi kombinované cestování, sem tam i dálnice a dost často mám i na spěch, takže to, že motor občas pracuje ve vyšších otáčkách (3000rpm, apod) je sem tam běžné..

Doteď jsem olej měnil po 12,000km.. Mám to auto rád, tak se mu snažím pomáhat Smile.

Další věc - musím tam lít plnou syntetiku nebo stačí polo? Četl jsem, že když to splňuje normu VW, tak je to jedno, jaký tam je olej?

Jinak co by ještě mohlo ovlivnit typ oleje můžou být častější starty...

Taky jsem se chtěl zeptat, zda máte někdo zkušenosti s aditivy do oleje? Má to smysl? Do nafty leju celoročně vif a občas tam naleju STP čistič trysek...

A ještě bych se chtěl zeptat jaký filtr? Doteď jsem bral MANN nebo FEBI, ale kolega dává Starline a nic nepozoruje... Jak to je kvalitou? Má smysl ty 2 stovky ušetřit?

Díky za hinty Smile
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

Žádný olej ve viskozitě 10W-40 nemůže splňovat normu VW 505.01 !!!
Castrol EDGE ve viskozitě 10W-40 také neexistuje!!! Kámoš mechanik ze sudu by zasloužil..... Olej normy VW 505.00, který do PD nepatří, může vážně poškodit vačku. Ale co, hlavně že se ušetřilo "na správném místě"....
Dr.Easy

Příspěvek od Dr.Easy »

Oprvdu jsem idiot, dosel jsem se ze strachu do garaze podivat a nasel cedulku od mogulu - byl to 5W-40 a Castrol mam tez 5W-40... takze se opravdu omlouvam za plany poplach... :)

Uff, to se mi ulevilo :).

nicmene by me zajimalo:

Kód: Vybrat vše

Mam tam dale lit ten Castrol? mam 5l baleni za 1100kč. nebo muzu presedlat na nejaky levnejsi a treba i polosynteticky, ktery bude splnovat normu?
Ten 5W-40 je na muj provoz OK?
Taky jsem se chtěl zeptat, zda máte někdo zkušenosti s aditivy do oleje? Má to smysl?
A ještě bych se chtěl zeptat jaký filtr? Doteď jsem bral MANN nebo FEBI, ale kolega dává Starline a nic nepozoruje... Jak to je kvalitou? Má smysl ty 2 stovky ušetřit? 
Dr.Easy

Příspěvek od Dr.Easy »

Nicmene jsem koukal na net a mogul 5W-40 s normou 501,00 stejne nevidim... takze i tak asi mechanik by potreboval dostat za uši :roll:

a jeste dotaz - jak s proplachem? dela nekdo proplach? Koukal jsem v Kelly, ze maji nejaky pripravek, ktery se naleje do oleje, motor se necha 5 minut nastartovany a pak se vse vylije a naleje novy olej...
Dr.Easy

Příspěvek od Dr.Easy »

Kecam... 501,00 ne.. ale 505,01... videl jsem jen 505,00.. v tom je rozdil?
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

Mogul s normou VW 505.01 existuje http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... W-40-PD-4l . Pokud byl používán tento Mogul je vše v pořádku. Nahrazení tohoto Moguku Castrolem EDGE Turbodiesel je bezproblémové a žádný výplach není třeba.
Dr.Easy

Příspěvek od Dr.Easy »

Na cedulce mam zaskrtnuto Mogul Extreme 5W-40...nic vice nevim...

dobre...a nebude lepsi, abych ten proplach, pri dalsi vymene - jaro - udelal? a zna nekdo odpovedi na moje zbyvajici otazky, prosim ? :)
modelář

Příspěvek od modelář »

Už to tu bylo řečeno snad 100x: do oleje nic nepatří, protože to, co tam má být, tam už je! Pokud je to dobrý olej, platí předchozí poučka, a pokud není, žádný aditiv ten špatný olej stejně nevylepší, poněvadž jde především o rovnováhu nejrůznějších složek, kterou přidáním čehokoli stejně jenom vždy poškodíš!

Co do filtru, raději ušetřím na "neznačkovosti" oleje, než právě na filtru. On ten filtr totiž plní mnohem více úloh, než si laik umí představit!!! A to, že kámoš "nic nepozoruje", může také nakrásně znamenat, že je schopen zpozorovat akorát tak to, že auto už vůbec nejede...
FF

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od FF »

hatatitla píše:...mozem naliat do motora... ...olej MOL... ...ak splna normu... ...alebo sa radsej drzat renomovanych znaciek ?
MOL ti nie je dosť renomovaný? Určite mu verím viac (ohľadom motorových olejov) nez SHELLu a CASTROLu dohromady!
maros112

Příspěvek od maros112 »

Dr.Easy píše:Oprvdu jsem idiot, dosel jsem se ze strachu do garaze podivat a nasel cedulku od mogulu - byl to 5W-40 a Castrol mam tez 5W-40... takze se opravdu omlouvam za plany poplach... :)

Uff, to se mi ulevilo :).

nicmene by me zajimalo:

Kód: Vybrat vše

Mam tam dale lit ten Castrol? mam 5l baleni za 1100kč. nebo muzu presedlat na nejaky levnejsi a treba i polosynteticky, ktery bude splnovat normu?
Ten 5W-40 je na muj provoz OK?
Taky jsem se chtěl zeptat, zda máte někdo zkušenosti s aditivy do oleje? Má to smysl?
A ještě bych se chtěl zeptat jaký filtr? Doteď jsem bral MANN nebo FEBI, ale kolega dává Starline a nic nepozoruje... Jak to je kvalitou? Má smysl ty 2 stovky ušetřit? 
Neverím ze keď dáš filter Starline a nie MANN tak ušetríš 2 stovky???!!!
Additiva do oleja NIE...
Olej Castrol moze byt hlavne aby splnal normu pre tvoj motor PD
A vetšina olejov s normou 50501 su oleje polosyntetické...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

DonSalieri píše:Tak 1.9TDi 74kw je system PD cili olej musi bezpodminecne splnovat normu VW 505.01 coz ten Mogul co pouzivas zrejme nesplnuje a hrozi vazne poskozeni motoru!!!! Co nejdrive olej vymen za ten co danou normu splnuje,pokud nechces mit problemy..Jinak k dotazu na filtr si myslim, ze se vyplati pridat nejakou tu kacku za kvalitni, coz Mann je...Co se tyce polosyntetiky a plne syntetiky to neres neni to podstatne podstatna je norma,vhodne zvolena viskozita (u tebe bude ta 5W40 optimalni) a alespon trochu znamejsi vyrobce oleju s nejakou tradici, kde je urcita zaruka kvality..
Dr.Easy píše:Ahoj,dovolim si nesouhlasit.
Mogul, cojsem tam lil rozhodne tuto normu splnoval, o tom zadna!
Castrol Edge co tam mam ted ji splnuje take...
Ale doted jsem tam daval 10W-40..
tak byme opravdu zajimalo jestli tam mam davat jinou specifikaci?
Pripadne jaky olej mi kdo doporuci + bych byl rad za odpovedi na moje zbyle otazky :)
DonSalieri píše:A ktery Mogul to tedy byl??? Co jsem se dival tak Mogul Extreme 10W40 normu pro motory PD nesplnuje..
Dr.Easy píše:To uz bohuzel nevim :( Vzdycky jsem si bral od znameho mechanika, co dela v VW servise, natocil mi ze sudu 5 l...
bjukemen píše:...čo viem tak žiadny Mogul 10W-40 nesplnuje normu 505.01 mi to pride nejaky falš...
Dr.Easy píše:Tak to jsem docela na pochybach... protoze to byl 100% mogul 10W-40.. jeste si pamatuju tu nalepku. koukal jsem, ze splnuje normu 500,00. To do te ibizi take nemuze prijit?
jinak to je tedy fajn, ze jsem to bral od ofiko mechanika koncernu VW s tim, ze to je to,co tam ma byt a pritom to je uplne jinak...
co to mohlo na motoru zanechat za skody?
alfi166silver píše:Žádný olej ve viskozitě 10W-40 nemůže splňovat normu VW 505.01 !!!
Castrol EDGE ve viskozitě 10W-40 také neexistuje!!! Kámoš mechanik ze sudu by zasloužil..... Olej normy VW 505.00, který do PD nepatří, může vážně poškodit vačku. Ale co, hlavně že se ušetřilo "na správném místě"....
Dr.Easy píše:Panove, ja se opravdu omlouvam... ale jsem idiot... mogul i castrol edge TD mam 5W-40.... pokracovani ve vlakne vys....
Když už to bylo na dvou vláknech, tak na ono druhé vlákno došlé odpovědi jsou překopírovány zde, a tam budou smazány. A co se týká odpovědí na dotaz Dr.Easy-ho, tak "kluci" zde už všechno napsali:
Pro Tvůj motor olej normy VW505.01 :!: :!: (nebo 507.00),
a pokud použiješ olej renomovaného výrobce, tak je celkem jedno, co to bude za značku.
při Tvém výměnném intervalu 12tkm (ten je O.K. :wink: ) nic jiného.
A pokud dodržíš tu normu VW 505.01, tak je celkem jedno, jestli je to "polo", nebo "plná" syntetika - stejně to nezjistíš, a to, co je napsáno na obale, nemusí být vždycky pravda.
Do nafty přísady můžeš, do oleje raději ne - modelář napsal, proč.
A na olejovém filtru "nešetři".
Dr.Easy

Příspěvek od Dr.Easy »

Dekuju Vam moc za info... Jediny co mi zbyva je doufat, ze mi mechanik fakt odlejval ten olej, ktery do te ibi patri...

Co jsem koukal na ceny, tak ono to vyjde tak nejak stejne.. u Auto Kelly vyjde ten starline diamond se specifikaci co potrebuju na necelych 1000kc, tak to si trochu pridam a budu tam davat dal ten Castrol Edge Turbo Diesel... to preci bude asi o kousek jinde, hm?

S temi prisadami jsem se chtel jen ujistit, nechtel jsem nikoho nastvat, jen me to zajimalo... Nikdy jsem tam nic nelil.. :) jen do te nafty :)

A filtr mann, fram, febi, champion - to vyjde asi nastejno, ze?
Filtron delaji polaci, ale pry zase ty filtry nesidi, nicmene nebudu to resit a budu dal brat od MANN...

jo a omlouvam se - je pravda, ze to neni 200kc.. to jsem zase koukal na palivovy :)...
Odpovědět