TDI PD - olej VW505.01

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

rousini píše:....kdosi v jiném vlákně napsal, že podle ruských testů u Yacco FAP VX 1000 dojde rychle k vyčerpání nejmenovaných vlastností.
rousini píše:Je to z vlákna Oleje Yacco a tak jsem to podvědomě vztáhl na olej Yacco FAP VX 1000, který používám a za tuto nepřesnost se omlouvám.
Nebylo to přímo na Yacco. A u čerpadla-trysky je podstatnější než jestli Yacco či Sunoco měnit VČAS :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kaarfii
Příspěvky: 5
Registrován: ned bře 04, 2018 11:15

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od kaarfii »

Čest práci,
A jak jsou na tom podle vás český a slovenský rafinérie? Budu teď někdy na Prassatovi měnit olej a rád bych použil něco od PARAMa nebo SLOVNAFTu. Do cizích značek se mi nechce.
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pandora »

Z Parama muzes vyzkouset Mogul extreme 5w40 PD, ma aprobaci VW 502 00/505 01.
Nevyhodou muze byt pro nekoho cena.
Uživatelský avatar
kaarfii
Příspěvky: 5
Registrován: ned bře 04, 2018 11:15

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od kaarfii »

Tak ono se to stejně moc cenově neliší, ne? Když to teda budeme srovnávat s renomovanými výrobci Valvoline, Castrol a já nevím, co ještě. Osobně jsem teda ještě ceny nesrovnával.

Pak jsem ještě narazil na BP Visco a Pema Oil. Máte s nima někdo zkušenosti? Pema Oil prej vyniká německou kvalitou, tak by mě zajímalo, jestli to je pravda. Nabízí 5 l oleje za 545,- Kč, což se mi zdá sympatický. Pokud to není žádnej šmejd, asi mu dám přednost před Mogulem. A ten BP pochází od British Petrol?
Ještě jsem taky narazil na další českou firmu Morávia-Proinvest, která všechno prodává pod obhodní značkou CINOL.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

Cinol tady kdysi psal (tuším že) Jerry, že není (nebyl) vůbec špatný, ale nevím jestli ten s 505.01.
BP by měl být British Petrol, ale "proslýchalo se tu", že je pod Castrolem....
Pema-oil se objevil docela nedávno - je to (zřejmě) iniciace jistého e-shopu. Píšou dovoz DE. Co je to zač netuším, ale out to snad nebude, a pro toho, kdo má TDI-PD bez DPF, je to jedna z posledních (ne-li už úplně poslední) možností 505.01 bez C3.
Je fakt, že "čeští" Mogul či Paramo (o Carlsonu se bavit nehodlám) sice mají 505.01, ale už (taky) s C3. A Slovnaft je už vlastně maďarský MOL; tam třeba http://www.oleje.cz/p/mol-dynamic-prima ... 4-l--21170

Ono ale obecně (a u těchto motoru obzvlášť) je potřeba olej měnit VČAS - DO 10-ti tkm :!:
A jeden takytip - jestli chceš neokoukaného výrobce, který ale má kvalitu.... Já to tu psal do jiného vlákna a i s vysvětlením, proč ne olej C3 do TDI-PD bez DPF http://www.oleje.cz/forum/vw-audi-skoda ... 7-500.html On tam pak někdo sice napsal že už i ten Divinol je s C3, ale nevím, neověřoval jsem to.... Ono pokud se ale mění do těch 10-ti tkm, tak může být i C3 (a za "chvíli" stejně jiné volby nebude), protože ty oleje "nestíhají" až ke konci (předepsaného) intervalu. Ale jestli máš DPF, tak C3 potřebuješ.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od bjukemen »

BP=Castrol=Aral

nebal by som sa znacky MOL aj ked cenovo je tiez troska vyssie
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
nomacorc
Příspěvky: 87
Registrován: úte led 30, 2018 14:50

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od nomacorc »

Pitris píše:Já to tu psal do jiného vlákna a i s vysvětlením, proč ne olej C3 do TDI-PD bez DPF http://www.oleje.cz/forum/vw-audi-skoda ... 7-500.html On tam pak někdo sice napsal že už i ten Divinol je s C3, ale nevím, neověřoval jsem to.... Ono pokud se ale mění do těch 10-ti tkm, tak může být i C3 (a za "chvíli" stejně jiné volby nebude), protože ty oleje "nestíhají" až ke konci (předepsaného) intervalu. Ale jestli máš DPF, tak C3 potřebuješ.

To jsem psal já a zjistil jsem to tak, že jsem ho jednoduše objednal a přišel s ACEA C3... ono když ten olej vyhledáš i jinde pod označení 49540, tak je většinou s ACEA C3/12, možná se někde ještě najdou nějaký starý zásoby bez C3, ale to je docela loterie a řešit to při každý objednávce s obchodníkem se mi moc nechce. Jinak už jsem to taky vzdal a leju Valvoline all climate s C3 a měním po 9k km. K tomu pema oleji jsem taky nikde nic pořádně nenašel...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

Pokud je C3-12, tak by to mělo být :wink: bo tam už vyšší míra ochrany. Millers uvádí že už C3-10 je ochranou motoru srovnatelná s A3/B3-08. Ale TBN bude stejně nižší, takže C3-10/12 ano, ale stejně měnit raději dřív. Kvůli alkalické rezervě.
Jen jsem zvědav jak dlouho tam vydrží ten rok schválení, bo podle jednoho z debilních nařízení EU se nesmí uvádět :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Durex »

O cinolu sem tu kdysi psal já. Měl sem zkušenost přes kamaráda,co to jezdil dlouhodobě v Pajeru a jezdil s tím opravdu hardcore. Cinol (dříve Moraviachem) měl na svých stránkách eshop. Pak byl zrušen,nicméně olej k dostání je jinde.

Pema je značkou jednoho olejařského a vlastně obecně eshopu s náhradními díly. je to vlastně velká spediční firma. Jejich oleje jsem blíže nezkoumal,ale připadla mi velká podobnost s produkcí Parama. Pokud to bude z DE,tak nejspíš zeller-gmelin - ale to je moje domněnka. Nechci spekulovat.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

Zeller-gmelin je mj. i ten Divinol....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Durex »

Pitris píše:Zeller-gmelin je mj. i ten Divinol....
jj právě ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od BigBang »

Někde bych asi vyhrábnul „tech. list“, o který jsem si do pemy napsal.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
kaarfii
Příspěvky: 5
Registrován: ned bře 04, 2018 11:15

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od kaarfii »

Čest práci,
Mám doma VW Passat B.5 s motorem 1.9 TDi PD, čili předepsaný oleje se specifikací VW 505.01 nebo 507.00. Na eshopu od Autodoc.cz jsem si nechal vyjet jejich nabídku olejů pro můj daný vůz. Je mi divný, že mi tam vyjeli do nabídky i takovej olej ORLEN, kterej má specifikaci jen pro MB. Zeptal jsem se tedy jejich prodejce, jak je možný, že mi nabízejí i tento olej, když nesplňuje vůbec danou specifikaci na daný vůz a vlastně vůbec na žádné auta od VW! Vzal si ode mě VIN a podle toho pak tvrdil, že tento olej se hodí do mýho motoru plus na dalších deset značek. Na otázku proč tedy na tom oleji je jenom MB 229.1 a nejsou tam vůbec uvedeny další, mi vůbec neodpověděl, rychle se rozloučil a zdrhnul z Online komunikace.
A já se vás teda ptám:
Je možný, že ten prodejce nekecal?
Protože já když vidím na oleji napsáno jenom MB, tak to pro mě znamená, že tento olej se hodí jenom pro značky MB (asi Mercedes) a lejt to do ostatních motorů by bylo asi na pováženou. Pokud se teda hodí i na ostatní značky, určitě by měl vypsaný i další příslušný specifikace!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

Ten olej není jen pro Mercedes, dá se použít pro hodně motorů kde není předepsaná firemní norma, ale když není uvedena VW505.01 (507), tak NENÍ pro motor TDI-PD od VW. Ten motor je jiný konstrukčně a je tam více namáhaná vačka, a právě proto je olej 505.01 JINAK aditivován, protože hrozí zvýšené opotřebení té vačky.
A navíc - pokud není v motoru DPF, je vhodnější olej 505.01 bez C3 (už téměř nejsou, a všechny 507 jsou C3), nebo aspoň olej měnit po 10-ti tkm a hledat olej se schválením C3-10 (12) To je třeba Yacco VX 1000 FAP, Sunoco Xenon nebo Millers oils XF či EE. A proč :?: Cituji z časopisu Svět Motorů: :arrow: Mezi vačkovou hřídelí a ventily zde ještě nejsou rolny, ale velká hrníčková zdvihátka. Když olej hůř maže (třeba proto že jde o moderní bezpopelný typ, nebo jej někdo neměnil pravidelně a včas a obsahuje hodně sazí ze spalování), obrousí se palce vačky i horní plocha hydraulických zdvihátek. Opotřebení vačky nemusí být na první pohled zřetelné - vynikne spíš v přímém porovnání s bezvadným dílem. Ojetá vačka pak zkrátí zdvih ventilů a důsledkem je nepravidelný chod. :arrow:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kaarfii
Příspěvky: 5
Registrován: ned bře 04, 2018 11:15

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od kaarfii »

Moment, takže na všechny motory není předepsaná firemní norma?
Odpovědět