TDI PD - olej VW505.01
Moderátor: Colommbo
Re: TDI PD - olej VW505.01
Údajně je na ten "saps" norma 507 fakt trošku přísnější, ale jestli není zvýšená spotřeba oleje tak bych to taky neřešil a dal 5w40 505.01 C3, protože když bude mít motor spotřebu oleje 507 sice už vyšší ale stále ještě výrobcem motoru akceptovatelnou, tak se do filtru dostane toho "saps-u" stejně víc, než s 5w40 505.01 C3 když je motor ready....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDI PD - olej VW505.01
renal: Odkud čerpám? Z ACEA norem, mimochodem dostupných i zde na fóru
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: TDI PD - olej VW505.01
Dobrý den, fórum je rozsáhlé, možná je to zodpovězeno o několik stránek dřív, tak se nezlobte za můj dotaz.
Mám Fabii 1,4 Combi TDI PD, r.v. 2004 a nejvyšší čas na výměnu oleje a filtru..
Nevím přesně typ, ale v motoru je olej od Shellu. Dočetl jsem se že je nutno dodržet normu VW 505.01, respektive ta je pro motor danná, ve fórech o olejích jsem se, ale také dočetl, že lze použít i olej s normou VW 50700.
Nevyznám se v problematice, čím se tyto normy liší. Opravdu ho lze olejem s VW 50700 plnohodnotně nahradit?
Mám možnost použít při výměně olej Castrol Edge, HC-Synthese, 5W-30 LL, Titanium FST
/Acea C3, MB-Freigabe 229.31/229.51, Porsche C30, VW 50400/50700/
Je tento olej vhodný pro můj motor?
Přes týden většinou jezdím jen kratší vzdálenosti, o víkendech to tak úplně neplatí.
Děkuji za vysvětlení, přeji hezký den
Mám Fabii 1,4 Combi TDI PD, r.v. 2004 a nejvyšší čas na výměnu oleje a filtru..
Nevím přesně typ, ale v motoru je olej od Shellu. Dočetl jsem se že je nutno dodržet normu VW 505.01, respektive ta je pro motor danná, ve fórech o olejích jsem se, ale také dočetl, že lze použít i olej s normou VW 50700.
Nevyznám se v problematice, čím se tyto normy liší. Opravdu ho lze olejem s VW 50700 plnohodnotně nahradit?
Mám možnost použít při výměně olej Castrol Edge, HC-Synthese, 5W-30 LL, Titanium FST
/Acea C3, MB-Freigabe 229.31/229.51, Porsche C30, VW 50400/50700/
Je tento olej vhodný pro můj motor?
Přes týden většinou jezdím jen kratší vzdálenosti, o víkendech to tak úplně neplatí.
Děkuji za vysvětlení, přeji hezký den
Re: TDI PD - olej VW505.01
Vzhledem k tomu že dnes se už oleje VW505.01 bez ACEA C3 asi sehnat nedají tak se dá použít jak ta 505.01, tak i 507. Ty "pětsetsedmičky" jsou 5w30, pokud by byla již vyšší spotřeba oleje, je vhodnější 5w40 505.01....
Interval výměny bych ale dodržel po 10-ti tkm.
Ten Castrol se dá, ale není nic extra. Běžný oil.
PS: VW507 nebo C3 je pro DPF nutno, pro neDPF použitelno....
Interval výměny bych ale dodržel po 10-ti tkm.
Ten Castrol se dá, ale není nic extra. Běžný oil.
PS: VW507 nebo C3 je pro DPF nutno, pro neDPF použitelno....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: TDI PD - olej VW505.01
Děkuji za odpověď, v motoru jsem našel štítek z poslední výměny je na něm Shell H. 5w30 - 50501 /výměna max. 15000Km /, stav při výměně 130400 Km, nyní mám najeto á 144500 km.
Re: TDI PD - olej VW505.01
Tak bych to co nejdřív vyměnil a dal 5w30 nebo 5w40 v 505.01 nebo 507. Jak ten Shell, tak i Castrol se dají. Podstatnější než jestli 5w30 nebo 5w40 a jestli Shell nebo Castrol je ta výměna která by se měla při převažujících krátkých jízdách dělat co 10tkm nebo 1rok.
A možné další tipy třeba Sunoco Xenon 5w40 nebo Yacco VX 1000 FAP 5w40....
PS: Předpokládám "nová" ojetina - co převoďák a chladicí kapalina ? O brzdovce nemluvě.....
A možné další tipy třeba Sunoco Xenon 5w40 nebo Yacco VX 1000 FAP 5w40....
PS: Předpokládám "nová" ojetina - co převoďák a chladicí kapalina ? O brzdovce nemluvě.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: TDI PD - olej VW505.01
Zdravím pánové,
Čeká mě výměna mot. oleje do motoru 1.6 TDI s DPF a rozhoduji se mezi SUNOCO XENON 5W-40 a YACCO VX 1000 FAP 5W-40. Pitris tady nedávno psal, že oleje Yacco hrají lepší ligu a pravděpodobně mají lepší základové oleje. Yacco je, ale ke svým paramatrům olejů docela zkoupá Otázka zní, jakému oleji by jste dali přednost? Nebo je to vlastně jedno pří výměně do 8.000 km?
Oleje s normou 507.00 5W-30, bych asi rovnou zavrhl, nebo?
Díky
Čeká mě výměna mot. oleje do motoru 1.6 TDI s DPF a rozhoduji se mezi SUNOCO XENON 5W-40 a YACCO VX 1000 FAP 5W-40. Pitris tady nedávno psal, že oleje Yacco hrají lepší ligu a pravděpodobně mají lepší základové oleje. Yacco je, ale ke svým paramatrům olejů docela zkoupá Otázka zní, jakému oleji by jste dali přednost? Nebo je to vlastně jedno pří výměně do 8.000 km?
Oleje s normou 507.00 5W-30, bych asi rovnou zavrhl, nebo?
Díky
Re: TDI PD - olej VW505.01
Olej Yacco VX 1000 FAP bude s největší pravděpodobností vyroben z plně syntetického základového oleje. Po této stránce bude kvalitnější než olej 5w40 vyrobený hydrokrakováním, ale to že ten je HC neznamená že je špatný. Je taky dostatečně kvalitní - a při výměně do 10-ti tkm je to fakt jedno. Jak (z čeho) je vyroben Xenon od Sunoca, nevím....
A jinak -
A jinak -
alfi166silver píše:YACCO VX 1000 FAP 5W40 :
HTHS 3.7 mPa.s
TBN 7,4 mgKOH/g
TAN 2,5 mgKOH/g
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: TDI PD - olej VW505.01
Já sám teď přemýšlím, že bych vzal na zkoušku uvedené Sunoco.
Jinak na obalu Yacco FAP VX1000 stojí 100% Synthése... a se Sunoco mají v podstatě totožné parametry. Jen kdosi v jiném vlákně napsal, že podle ruských testů u Yacco FAP VX 1000 dojde rychle k vyčerpání nejmenovaných vlastností.
Jinak na obalu Yacco FAP VX1000 stojí 100% Synthése... a se Sunoco mají v podstatě totožné parametry. Jen kdosi v jiném vlákně napsal, že podle ruských testů u Yacco FAP VX 1000 dojde rychle k vyčerpání nejmenovaných vlastností.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: TDI PD - olej VW505.01
Podle mne veta 100% synthese nevylucuje, ze se jedna o zakladovy olej skupiny III, vznikly napr. hydrokrakovanim.
Re: TDI PD - olej VW505.01
Díky Pitris a to Yacco má C3-10,12?
Re: TDI PD - olej VW505.01
Jestli se olej chemicky vyčerpá po 5-ti nebo po 10-ti tkm nezáleží ani tak na značce oleje v té které třídě, ale na jízdních podmínkách. A olej pro DPF se vyčerpá dřív než olej bez ACEA Cx, ale proto že právě kvůli tomu filtru je tam TBN nižší....rousini píše:....kdosi v jiném vlákně napsal, že podle ruských testů u Yacco FAP VX 1000 dojde rychle k vyčerpání nejmenovaných vlastností.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: TDI PD - olej VW505.01
Jestli si dobře pamatuji tak alfi uváděl C3-10renal píše:Díky Pitris a to Yacco má C3-10,12?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: TDI PD - olej VW505.01
Pitris píše:Jestli se olej chemicky vyčerpá po 5-ti nebo po 10-ti tkm nezáleží ani tak na značce oleje v té které třídě, ale na jízdních podmínkách. A olej pro DPF se vyčerpá dřív než olej bez ACEA Cx, ale proto že právě kvůli tomu filtru je tam TBN nižší....rousini píše:....kdosi v jiném vlákně napsal, že podle ruských testů u Yacco FAP VX 1000 dojde rychle k vyčerpání nejmenovaných vlastností.
Je to z vlákna Oleje Yacco a tak jsem to podvědomě vztáhl na olej Yacco FAP VX 1000, který používám a za tuto nepřesnost se omlouvám.Pandora píše:Bohuzel laboratorni testy pouziteho oleje, si malokdo dela, ale z toho ruskeho webu, kde si delaly rozbory pouziteho oleje, vychazelo, ze oleje ACEA C3 byly v nekterych pripadech vycerpany jiz po 6 az 8 tkm.
A estery, pokud vim, kratkymi trasami, kdy nedojde k prohrati oleje, zvysuji kyselost oleje.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: TDI PD - olej VW505.01
No každopádně SUNOCO i YACCO jsem používal u 1.9 TDI PD. A u SUNOCA se mi zdál chod motoru před výměnou oleje (8000km) rozhodně kultivovanější. Takže bych tomu i věřil....rousini píše: Jinak na obalu Yacco FAP VX1000 stojí 100% Synthése... a se Sunoco mají v podstatě totožné parametry. Jen kdosi v jiném vlákně napsal, že podle ruských testů u Yacco FAP VX 1000 dojde rychle k vyčerpání nejmenovaných vlastností.