TDI PD - olej VW505.01

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

Údajně je na ten "saps" norma 507 fakt trošku přísnější, ale jestli není zvýšená spotřeba oleje tak bych to taky neřešil a dal 5w40 505.01 C3, protože když bude mít motor spotřebu oleje 507 sice už vyšší ale stále ještě výrobcem motoru akceptovatelnou, tak se do filtru dostane toho "saps-u" stejně víc, než s 5w40 505.01 C3 když je motor ready....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od BigBang »

renal: Odkud čerpám? Z ACEA norem, mimochodem dostupných i zde na fóru ;)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
laik76

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od laik76 »

Dobrý den, fórum je rozsáhlé, možná je to zodpovězeno o několik stránek dřív, tak se nezlobte za můj dotaz.
Mám Fabii 1,4 Combi TDI PD, r.v. 2004 a nejvyšší čas na výměnu oleje a filtru..
Nevím přesně typ, ale v motoru je olej od Shellu. Dočetl jsem se že je nutno dodržet normu VW 505.01, respektive ta je pro motor danná, ve fórech o olejích jsem se, ale také dočetl, že lze použít i olej s normou VW 50700.
Nevyznám se v problematice, čím se tyto normy liší. Opravdu ho lze olejem s VW 50700 plnohodnotně nahradit?
Mám možnost použít při výměně olej Castrol Edge, HC-Synthese, 5W-30 LL, Titanium FST
/Acea C3, MB-Freigabe 229.31/229.51, Porsche C30, VW 50400/50700/
Je tento olej vhodný pro můj motor?
Přes týden většinou jezdím jen kratší vzdálenosti, o víkendech to tak úplně neplatí.
Děkuji za vysvětlení, přeji hezký den :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

Vzhledem k tomu že dnes se už oleje VW505.01 bez ACEA C3 asi sehnat nedají tak se dá použít jak ta 505.01, tak i 507. Ty "pětsetsedmičky" jsou 5w30, pokud by byla již vyšší spotřeba oleje, je vhodnější 5w40 505.01....
Interval výměny bych ale dodržel po 10-ti tkm.
Ten Castrol se dá, ale není nic extra. Běžný oil.

PS: VW507 nebo C3 je pro DPF nutno, pro neDPF použitelno....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
laik76

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od laik76 »

Děkuji za odpověď, v motoru jsem našel štítek z poslední výměny je na něm Shell H. 5w30 - 50501 /výměna max. 15000Km /, stav při výměně 130400 Km, nyní mám najeto á 144500 km.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

Tak bych to co nejdřív vyměnil a dal 5w30 nebo 5w40 v 505.01 nebo 507. Jak ten Shell, tak i Castrol se dají. Podstatnější než jestli 5w30 nebo 5w40 a jestli Shell nebo Castrol je ta výměna která by se měla při převažujících krátkých jízdách dělat co 10tkm nebo 1rok.
A možné další tipy třeba Sunoco Xenon 5w40 nebo Yacco VX 1000 FAP 5w40....
PS: Předpokládám "nová" ojetina - co převoďák a chladicí kapalina ? O brzdovce nemluvě.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
renal
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 26, 2014 9:36

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od renal »

Zdravím pánové,
Čeká mě výměna mot. oleje do motoru 1.6 TDI s DPF a rozhoduji se mezi SUNOCO XENON 5W-40 a YACCO VX 1000 FAP 5W-40. Pitris tady nedávno psal, že oleje Yacco hrají lepší ligu a pravděpodobně mají lepší základové oleje. Yacco je, ale ke svým paramatrům olejů docela zkoupá :-( Otázka zní, jakému oleji by jste dali přednost? Nebo je to vlastně jedno pří výměně do 8.000 km?
Oleje s normou 507.00 5W-30, bych asi rovnou zavrhl, nebo?
Díky
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

Olej Yacco VX 1000 FAP bude s největší pravděpodobností vyroben z plně syntetického základového oleje. Po této stránce bude kvalitnější než olej 5w40 vyrobený hydrokrakováním, ale to že ten je HC neznamená že je špatný. Je taky dostatečně kvalitní - a při výměně do 10-ti tkm je to fakt jedno. Jak (z čeho) je vyroben Xenon od Sunoca, nevím....
A jinak -
alfi166silver píše:YACCO VX 1000 FAP 5W40 :
HTHS 3.7 mPa.s
TBN 7,4 mgKOH/g
TAN 2,5 mgKOH/g
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od rousini »

Já sám teď přemýšlím, že bych vzal na zkoušku uvedené Sunoco.

Jinak na obalu Yacco FAP VX1000 stojí 100% Synthése... a se Sunoco mají v podstatě totožné parametry. Jen kdosi v jiném vlákně napsal, že podle ruských testů u Yacco FAP VX 1000 dojde rychle k vyčerpání nejmenovaných vlastností.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pandora »

Podle mne veta 100% synthese nevylucuje, ze se jedna o zakladovy olej skupiny III, vznikly napr. hydrokrakovanim.
renal
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 26, 2014 9:36

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od renal »

Díky Pitris a to Yacco má C3-10,12?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

rousini píše:....kdosi v jiném vlákně napsal, že podle ruských testů u Yacco FAP VX 1000 dojde rychle k vyčerpání nejmenovaných vlastností.
Jestli se olej chemicky vyčerpá po 5-ti nebo po 10-ti tkm nezáleží ani tak na značce oleje v té které třídě, ale na jízdních podmínkách. A olej pro DPF se vyčerpá dřív než olej bez ACEA Cx, ale proto že právě kvůli tomu filtru je tam TBN nižší....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

renal píše:Díky Pitris a to Yacco má C3-10,12?
Jestli si dobře pamatuji tak alfi uváděl C3-10 :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od rousini »

Pitris píše:
rousini píše:....kdosi v jiném vlákně napsal, že podle ruských testů u Yacco FAP VX 1000 dojde rychle k vyčerpání nejmenovaných vlastností.
Jestli se olej chemicky vyčerpá po 5-ti nebo po 10-ti tkm nezáleží ani tak na značce oleje v té které třídě, ale na jízdních podmínkách. A olej pro DPF se vyčerpá dřív než olej bez ACEA Cx, ale proto že právě kvůli tomu filtru je tam TBN nižší....
Pandora píše:Bohuzel laboratorni testy pouziteho oleje, si malokdo dela, ale z toho ruskeho webu, kde si delaly rozbory pouziteho oleje, vychazelo, ze oleje ACEA C3 byly v nekterych pripadech vycerpany jiz po 6 az 8 tkm.
A estery, pokud vim, kratkymi trasami, kdy nedojde k prohrati oleje, zvysuji kyselost oleje.
Je to z vlákna Oleje Yacco a tak jsem to podvědomě vztáhl na olej Yacco FAP VX 1000, který používám a za tuto nepřesnost se omlouvám.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
renal
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 26, 2014 9:36

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od renal »

rousini píše: Jinak na obalu Yacco FAP VX1000 stojí 100% Synthése... a se Sunoco mají v podstatě totožné parametry. Jen kdosi v jiném vlákně napsal, že podle ruských testů u Yacco FAP VX 1000 dojde rychle k vyčerpání nejmenovaných vlastností.
No každopádně SUNOCO i YACCO jsem používal u 1.9 TDI PD. A u SUNOCA se mi zdál chod motoru před výměnou oleje (8000km) rozhodně kultivovanější. Takže bych tomu i věřil....
Odpovědět