tc-w3 (2t marine)

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od pepoh »

tento olej ludia s uspechom pridavaju do benzinu 500-600:1 ,,,, do nafty ~200:1
efekt to ma, ze cisti piesty a spalovaci priestor od usad(+palivovy system), maze (hlavne start za studena a opotrebenie)
Obrázek
reakcie su pozitivne, od znizenia spotreby, cistote karburatorov a startu "na brnk" po zazimovani, (porovnatelne so stabilizatorom benzinu), zlepsenie emisii kvoli "vypalenym pavukom" a nizka hlucnost (aj cerpadla) a vyborna pravidelnost volnobehu.
Vraj na obsahu syntetiky moc nezalezi, podstatne je tc-w3. (bez obsahu popola -> kat/dpf ok)
je to certifikovane pre lodne motory s katalyzatorom (a vstrekovanim).

Pozor, nemenit za skutrovy olej, pretoze pre vzduchove motory je chemia moc ina, ma moc popola a pocita s vysokymi teplotami co vodnik nedosiahne..
vysokovýkonný motorový olej pre 2-taktné motory so špeciálnymi estermi a polyizobutylénom (PIB) a bezpopolovým balíkom aditív pre optimálne mazanie a vynikajúcu ochranu proti korózii.

Vynikajúca ochrana proti korózii vo všetkých olejom zmáčaných častiach motora
Okamžitá, homogénna zmes s použitým palivom (vrátane bezolovnatého)
Účinný olejový film odolný voči tlaku a teplote
Vynikajúci výkon proti opotrebovaniu
Čisté horenie bez usadenín
Nízka koksovateľnosť
Vysoká ochrana proti opotrebovaniu
Veľmi nízky bod tuhnutia, tiež na použitie pri veľmi nízkej teplote
https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -fullsynth
modra farba ako vif, viskoznejsi, bez zapachu ryb (polyeteramin)
po zlave za cenu vifu :wink:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od Colommbo »

Pro případné zájemce z krajiny od Jablunkova na západ... :)
https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-ol ... &utm_term=
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od Colommbo »

pepoh: Tys mi dal, příteli...! :shock: S ohledem na svůj věk, vzdělání a zkušenosti si nemyslím, že jsem úplnej blbec, a o tobě, alespoň podle zde doposud zveřejněných příspěvků, soudím totéž, ale normálně jsi mě zblbnul natolik, že o tom začínám reálně uvažovat... :) Mám ještě starý, poctivý a dostatečně blbuvzdorný motor, aplikace by byla velmi jednoduchá (po spotřebování půllitrové plechovky VIFu do ní nalít půllitr oleje a měl bych to i s 20ml měrkou s dvojnásobným dávkováním oproti VIFu), tedy žádný problém. Že já jsem takovej vůl a dycky se nechám ukecat... :mrgreen:
Edit 17.15 - litrovka objednána... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od pepoh »

cital som o tom mnoho, nazory su dobre. nevidim dovod preco by to malo skodit.
jeden priklad https://www-ls1-com.translate.goog/foru ... r_pto=wapp

malo by to mat podobny efekt ako "piston soak", co je technika rozpustenia sajrajtu na piestoch. (motory co zeru olej, prestali zrat alebo sa to aspon zlepsilo)
chemicky nebude to tak silne, pointa je dlhodobe cistenie a primaz vrchu.
trojhrnek na volnobeh je teraz v klidu. :)

piston soak- naleje sa berryman b12cez sviece, necha cez noc a rucne pretocit.
Naposledy upravil(a) pepoh dne čtv bře 24, 2022 19:43, celkem upraveno 1 x.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od Colommbo »

Podle starých mekániků podobně fungoval petrolej, ovšem v dobách kdy byl ještě opravdu petrolejem, s tím dnešním už to prý nejde (tak dobře a spolehlivě.) Otvory po svíčkách se v mírném množství nalil do válců, nechal přes noc a druhý den protočit ručně (ráčnou přes řemenici kliky) motorem. V případě potřeby se postup opakoval, uvolňovalo to (přinejmenším) zapečené pístní kroužky.
Toho Ravenolu 2T se nebojím a jestli motoru nepomůže (což možná ani nepoznám, olej spotřebovává v míře pro mě nevýznamné - třičtvrtě litru po 8tis.km), neuškodí mu to. A tobě zatím děkuju! :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od jarson1 »

Mám jednu praktickú. Nie že by som bol McDuck, ale doba nie je práve dobrá a každé euro teraz príde vhod.
Myslíte si, že použitie tohoto by mohlo eliminovať biozlozku , resp. jej negatívne vplyvy natoľko, že by sa dal nahradiť benzín E5 benzínom E10 vo vozidle, ktoré ho inak nesmie?
Totiž ceny prémiovej E5 ( iná možnosť na sk nie je) sú už fakt šialené. A táto myšlienka by mi v prípade , že je správna , mohla mierne zdvihnúť náladu.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od pepoh »

Aké neg vplyvy presne? Vif to na 100% nenahradí a naopak, ale v niektorých funkciach sa môžu podobat. Je to hitech 2t olej pre moderné striekačky s katom, normami pre čistotu a biologickú nezavadnost. Vif je z veľkej časti cistic, lubrikant nie. Trocha ľahkého petroleja snáď nebudeme pocitat.
Oba majú trochu chémie pre stabilitu paliva, skladovanie.
Neviem, co ma e10 navyše, aby bol nebezpečný pre stare auta a e5 zrazu nie.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od Colommbo »

j1: O možné eliminaci neg. vlivů biosložky v palivu tímto olejem (podobně jako VIFem) velmi silně pochybuju. Schopnosti budou, jak už psal kolega pepoh, toliko přimazávací a čistící. A pro staré motory by, až na výjimky, E10 nebezpečný být neměl, aspoň podle výrobců vozů. Kupř. Opel varuje před jeho použitím v jednom jediném přímovstřikovém motoru z počátku milénia, MB uvádí prakticky taky jen jeden taktéž přímovstřikový motor z období 2002-2005.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od Mirec 29 »

Colommbo píše:j1: O možné eliminaci neg. vlivů biosložky v palivu tímto olejem (podobně jako VIFem) velmi silně pochybuju.
Chcete tým povedať že máte pochybnosti že vif-ko neeliminuje negatívny vplyv biozložky v palive (benzíne) veď je to predsa na obale veľkými písmenami napísané ako hlavná "propagácia" produktu okrem iného.... čo tým myslíte ale čo tým potom myslí výrobca keď to tam uvádza?
Osobne som sa domnieval že ak by som vlastnil vozidlo kde nie je povolené palivo E10 riešenie by bolo pridávanie vif-ka možno v trošku väčšom pomere než uvádza výrobca... či :?:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od Colommbo »

Máš pravdu, na piksle to je napsané. Zajímavé však je, že sám výrobce se ve výčtu vlastností o tom už nezmiňuje... http://vif.cz/#utm_source=search.seznam ... .cz-308201 Takže si o tom tak trochu myslím své, přesněji řečeno na potlačení negativních vlivů biosložky se v tomto případě raději nespoléhám, narozdíl od jeho čistících schopností potvrzených nezávislým testem. VIFuju poctivě už víc jak rok. 8)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od Mirec 29 »

V každom prípade zostávam verný vif-ku bez ohľadu na pravdivosť/nepravdivosť tých pekných nápisov na obale :D
Inak jelikož mám v práci trošku voľnejšie hľadal som aj ja niečo o tom zázračnom oleji a našiel som tiež len pozitívne skúsenosti na US fóre bobsguy. Hlavne u dízlakov s priamym vstrekom ale pozitívne ohlasy boli aj od benzínových majiťelov veľkoobjemových pickupov...asi na tom niečo bude...bol tam aj rebríček top olejov TC-w3 jelikož ich je spústa a na prvom mieste tam bol penzoil...inak popisovali aby použitý olej bol skutočne plnesyntetický čiže PAO/POE (onen ravenol by mal byť) pretože existujú aj oleje s obsahom gr.3.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od jarson1 »

Takto páni,
Ide mi o motor 4afe z Cariny, ktorý práve dovŕšil 30 rokov. A E10 tu je NEPOVOLENE. Dokonca ak aj dnes chcete kúpiť napríklad palivový filter, stále je pri ňom uvedené " nie pre E10".
Rozdiel v prípade medzi E5 a E10 som myslel, že tunajší vedia ( etbe vs.ethanol).
A je to o použitých materiáloch palivovej sústavy, ktoré nie sú ethanolu odolné.
Toľko k dôvodu.
Inak práve som bol náhodou niečo vybavovať v KE a tak som si tam popri tom rovno kúpil jednu túto modrú fľašku za 9,90e.
Skúsim to. Ale zatiaľ stále s E5.
Uvidím, dám prípadne za čas vedieť.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od Colommbo »

Flaša za desať evri, to je lacnejšie ako u nás (307Kč.) Ja musím najskor dobrať VIF, potrebujem prázdnú hen tú onú... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od jarson1 »

No ono mám pocit, že sú ešte radi, že sa toho zbavia.
U nás majú asi dva obchody tuto cenu , ale sú aj taki, co to majú za 15.
A nebol teda rozhodne čerstvý. Ovšem na spálenie je to asi fuk.
A mne manželka vif pred časom proste " omylom" vyhodila, takže mám po starosti :)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
pjotr
Příspěvky: 51
Registrován: sob úno 05, 2022 17:29

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od pjotr »

A myslíte že to neuškodí (nezanese) GPF (benzínový filtr pevných částic) ?
Odpovědět