Oleje.cz

 

Tank ONO

Diskuze o palivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Tank ONO

Příspěvekod Bramborak3 » čtv lis 12, 2020 16:30

bio píše:Doplním Jarka : v létě a v zimě máme jiná paliva, jiné pneu, jiný styl jízdy, a hlavně jiné teploty....


Jina paliva ? To se týká jen nafty ne ?
Bramborak3
 
Příspěvky: 929
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Tank ONO

Příspěvekod Pitris » čtv lis 12, 2020 17:03

Nejen nafty. Je i letní a zimní benzin. Dovolím si citovat p. Václava Loulu:
:arrow: Benzín má v zimě trochu odlišné vlastnosti, a to proto, aby se zlepšilo startování motorů. Jde o tzv. tlak par, tedy těkavost. „Vyšší tlak par zajišťuje v zimě lepší odpařování benzínu při nižších teplotách a tím i lepší startovatelnost”.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW
11 - 04, Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
04 - 11, Ravenol VST 5w40, Vredestein Ultrac Satin
V převodovce Ravenol MTF-2 75w80

Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 25092
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Tank ONO

Příspěvekod Bramborak3 » čtv lis 12, 2020 17:10

Pitris píše:Nejen nafty. Je i letní a zimní benzin. Dovolím si citovat p. Václava Loulu:
:arrow: Benzín má v zimě trochu odlišné vlastnosti, a to proto, aby se zlepšilo startování motorů. Jde o tzv. tlak par, tedy těkavost. „Vyšší tlak par zajišťuje v zimě lepší odpařování benzínu při nižších teplotách a tím i lepší startovatelnost”.


Aha diky. Jsem chytrejsi. Ale jaky to ma vliv na spotrebu navic nevime
Bramborak3
 
Příspěvky: 929
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Tank ONO

Příspěvekod rousini » čtv lis 12, 2020 18:16

Na spotřebu toho z hlediska objektivních faktorů má vliv hodně...
Třeba jízda v dešti (guma odhrnuje vodu) u mého auta cca 0,3l/100km (o břečce nemluvě), mechanické odpory "ztuhlého" oleje v motoru a převodovce po nastartování 1,5l/h namísto 0,5 u teplého, jízda se světly 0,1, různé elektrické výhřevy motoru a oken, zrcátek, sedaček. K tomu jízda neoptimální rychlostí vlivem ztížených podmínek
V létě zase klima...

Výhřevnost je zásadní parametr určující spotřebu a ta se určitě nijak nemění s aditivací a myslím si, že ji ani neovlivňuje těkavost benzínu nebo mrazuvzdornost nafty.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Sunoco Synturo Xenon 5W-40
Shiver 900 záběh
Versys 650 Repsol Sintetico 10W-40, Valvo SynPower 10W-40
Uživatelský avatar
rousini
 
Příspěvky: 1601
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Tank ONO

Příspěvekod Bramborak3 » čtv lis 12, 2020 21:39

Ano jizda na mokru uz zvysuje spotrebu...atd
Bramborak3
 
Příspěvky: 929
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Tank ONO

Příspěvekod jarson1 » čtv lis 12, 2020 23:06

...aj to bol jeden z dovodov letitého ludového zvyku, davat na zimu užšie pneumatiky. Aj ked primárne šlo skor o lepšiu manevrovatelnost a stbilitu na takomto kašovitom povrchu. Spotrebu v časoch ked stal benzín 8 korún velmi neriešili :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB ( v kóme )
Obrázek
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
jarson1
 
Příspěvky: 1214
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Tank ONO

Příspěvekod Durex » pát lis 13, 2020 7:00

Bramborak3 píše:Ano jizda na mokru uz zvysuje spotrebu...atd
To já úplně nesouhlasím. na mokru jedu vždy pomaleji,než za sucha,kdy můžu jet pilu. Takže za mokra mám spotřebu nižší :lol: :lol: :lol: Ale jinak samozřejmně to chápu ... :D
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, KTM 990 LC8 ADV, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T :),Citroen Jumper 2.2 HDI
http://www.motoducks.wz.cz
Elf Moto4Road 10W40; 10w60, Elf Moto 2 Race
Eneos 20w50, Mogul 10w50,Eneos 75w90 GL5; Mogul 85w140H
Elf NF 5W-40,
Uživatelský avatar
Durex
 
Příspěvky: 3704
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O

Re: Tank ONO

Příspěvekod NOVON » pát lis 13, 2020 7:20

Durex píše:
Bramborak3 píše:Ano jizda na mokru uz zvysuje spotrebu...atd
To já úplně nesouhlasím. na mokru jedu vždy pomaleji,než za sucha,kdy můžu jet pilu. Takže za mokra mám spotřebu nižší :lol: :lol: :lol: Ale jinak samozřejmně to chápu ... :D

Tak tak,kdo nemá v hlavě na.ráno tohle dodržuje :-)
Octavia Combi 1.9TDI 66kw+chip 85 kW
Octavia 1.9TDI 66kw
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
Uživatelský avatar
NOVON
 
Příspěvky: 2935
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Tank ONO

Příspěvekod Pedro » pát lis 13, 2020 8:45

J1-
8kc dlouho, pak po 89r., sel nahoru. Ja bral poslední dobu před tim rokem +- 5tkc hrubyho.
Od te doby benzin 3,5-4x dražší. Beru vsak za stejnou praci 9,5-10,5 hrubeho vic.

Ale i tak, par deci sem, par deci tam (podle bezne spotreby danyho stroje) .., neni li to naznakem neceho technicky spatneho, chuj s tym.
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 7758
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Tank ONO

Příspěvekod Bramborak3 » pát lis 13, 2020 10:27

Durex píše:
Bramborak3 píše:Ano jizda na mokru uz zvysuje spotrebu...atd
To já úplně nesouhlasím. na mokru jedu vždy pomaleji,než za sucha,kdy můžu jet pilu. Takže za mokra mám spotřebu nižší :lol: :lol: :lol: Ale jinak samozřejmně to chápu ... :D


Jedu po silnici 1 tridy, kde se da i za mokra jet 90-100 km/h ( z mohelnice na vysoke myto, hradec. Krasny tahly zatacky a siroka cesra. A pak jedu za sucha stejne rychle...Tak mysleno
Bramborak3
 
Příspěvky: 929
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Tank ONO

Příspěvekod svara@ » ned pro 06, 2020 19:03

Bramborak3 píše:Jedu po silnici 1 tridy, kde se da i za mokra jet 90-100 km/h ( z mohelnice na vysoke myto, hradec. Krasny tahly zatacky a siroka cesra. A pak jedu za sucha stejne rychle...Tak mysleno

Mám to taky tak. Nechápu proč sotva se smyje prach, tak má někdo potřebu před každou zatáčkou brzdit na šedesát :roll: .
svara@
 
Příspěvky: 201
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Tank ONO

Příspěvekod svara@ » sob úno 13, 2021 19:34

Nevím jak a kde, ale manžel kamarádky na naftu od Tank ONO nenastartoval. Od benziny druhé auto
ano. Může to být náhoda. U nás klesají v současné době teploty ráno až na mínus 15°C. :roll:
svara@
 
Příspěvky: 201
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Tank ONO

Příspěvekod rousini » sob úno 13, 2021 22:26

Copak nemaj EO v okolí? :D
Je tam spousta faktorů vč. auta a palivové soustavy...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Sunoco Synturo Xenon 5W-40
Shiver 900 záběh
Versys 650 Repsol Sintetico 10W-40, Valvo SynPower 10W-40
Uživatelský avatar
rousini
 
Příspěvky: 1601
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Tank ONO

Příspěvekod lefort » ned úno 14, 2021 8:48

Ano, to je jen výkřik do tmy. Kdy třeba měnil palivový filtr? :roll:
3: Toyota GR Yaris - 4x4, Texaco Havoline ProDS MG 0w20, Ravenol MTF-1, DGL
5: Lancia k Coupé 2.0 20V turbo - FWD, Selenia Racing 10w60, Tutela ZC 75, Denso IK20TT
6: Alfa Romeo GTV6 2.5 -RWD - renovace
Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD
Uživatelský avatar
lefort
 
Příspěvky: 2422
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Tank ONO

Příspěvekod Colommbo » ned úno 14, 2021 9:09

Zcela souhlasím. Ač nejsem extra příznivec sítě "ONO, bude líp", nemyslím, že v tomto případě bude na vině palivo, faktorů znemožnících nastartování naftového motoru v mrazech může být/je víc.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, Valvoline MaxLife 5W40, Denso IK16TT
Uživatelský avatar
Colommbo
 
Příspěvky: 8296
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: Záboří nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Paliva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků