Tank ONO

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Tank ONO

Příspěvek od Bramborak3 »

bio píše:Doplním Jarka : v létě a v zimě máme jiná paliva, jiné pneu, jiný styl jízdy, a hlavně jiné teploty....
Jina paliva ? To se týká jen nafty ne ?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27403
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Tank ONO

Příspěvek od Pitris »

Nejen nafty. Je i letní a zimní benzin. Dovolím si citovat p. Václava Loulu:
:arrow: Benzín má v zimě trochu odlišné vlastnosti, a to proto, aby se zlepšilo startování motorů. Jde o tzv. tlak par, tedy těkavost. „Vyšší tlak par zajišťuje v zimě lepší odpařování benzínu při nižších teplotách a tím i lepší startovatelnost”.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Tank ONO

Příspěvek od Bramborak3 »

Pitris píše:Nejen nafty. Je i letní a zimní benzin. Dovolím si citovat p. Václava Loulu:
:arrow: Benzín má v zimě trochu odlišné vlastnosti, a to proto, aby se zlepšilo startování motorů. Jde o tzv. tlak par, tedy těkavost. „Vyšší tlak par zajišťuje v zimě lepší odpařování benzínu při nižších teplotách a tím i lepší startovatelnost”.
Aha diky. Jsem chytrejsi. Ale jaky to ma vliv na spotrebu navic nevime
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Tank ONO

Příspěvek od rousini »

Na spotřebu toho z hlediska objektivních faktorů má vliv hodně...
Třeba jízda v dešti (guma odhrnuje vodu) u mého auta cca 0,3l/100km (o břečce nemluvě), mechanické odpory "ztuhlého" oleje v motoru a převodovce po nastartování 1,5l/h namísto 0,5 u teplého, jízda se světly 0,1, různé elektrické výhřevy motoru a oken, zrcátek, sedaček. K tomu jízda neoptimální rychlostí vlivem ztížených podmínek
V létě zase klima...

Výhřevnost je zásadní parametr určující spotřebu a ta se určitě nijak nemění s aditivací a myslím si, že ji ani neovlivňuje těkavost benzínu nebo mrazuvzdornost nafty.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Tank ONO

Příspěvek od Bramborak3 »

Ano jizda na mokru uz zvysuje spotrebu...atd
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Tank ONO

Příspěvek od jarson1 »

...aj to bol jeden z dovodov letitého ludového zvyku, davat na zimu užšie pneumatiky. Aj ked primárne šlo skor o lepšiu manevrovatelnost a stbilitu na takomto kašovitom povrchu. Spotrebu v časoch ked stal benzín 8 korún velmi neriešili :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Tank ONO

Příspěvek od Durex »

Bramborak3 píše:Ano jizda na mokru uz zvysuje spotrebu...atd
To já úplně nesouhlasím. na mokru jedu vždy pomaleji,než za sucha,kdy můžu jet pilu. Takže za mokra mám spotřebu nižší :lol: :lol: :lol: Ale jinak samozřejmně to chápu ... :D
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Tank ONO

Příspěvek od NOVON »

Durex píše:
Bramborak3 píše:Ano jizda na mokru uz zvysuje spotrebu...atd
To já úplně nesouhlasím. na mokru jedu vždy pomaleji,než za sucha,kdy můžu jet pilu. Takže za mokra mám spotřebu nižší :lol: :lol: :lol: Ale jinak samozřejmně to chápu ... :D
Tak tak,kdo nemá v hlavě na.ráno tohle dodržuje :-)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Tank ONO

Příspěvek od Pedro »

J1-
8kc dlouho, pak po 89r., sel nahoru. Ja bral poslední dobu před tim rokem +- 5tkc hrubyho.
Od te doby benzin 3,5-4x dražší. Beru vsak za stejnou praci 9,5-10,5 hrubeho vic.

Ale i tak, par deci sem, par deci tam (podle bezne spotreby danyho stroje) .., neni li to naznakem neceho technicky spatneho, chuj s tym.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Tank ONO

Příspěvek od Bramborak3 »

Durex píše:
Bramborak3 píše:Ano jizda na mokru uz zvysuje spotrebu...atd
To já úplně nesouhlasím. na mokru jedu vždy pomaleji,než za sucha,kdy můžu jet pilu. Takže za mokra mám spotřebu nižší :lol: :lol: :lol: Ale jinak samozřejmně to chápu ... :D
Jedu po silnici 1 tridy, kde se da i za mokra jet 90-100 km/h ( z mohelnice na vysoke myto, hradec. Krasny tahly zatacky a siroka cesra. A pak jedu za sucha stejne rychle...Tak mysleno
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Tank ONO

Příspěvek od svara@ »

Bramborak3 píše:Jedu po silnici 1 tridy, kde se da i za mokra jet 90-100 km/h ( z mohelnice na vysoke myto, hradec. Krasny tahly zatacky a siroka cesra. A pak jedu za sucha stejne rychle...Tak mysleno
Mám to taky tak. Nechápu proč sotva se smyje prach, tak má někdo potřebu před každou zatáčkou brzdit na šedesát :roll: .
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Tank ONO

Příspěvek od svara@ »

Nevím jak a kde, ale manžel kamarádky na naftu od Tank ONO nenastartoval. Od benziny druhé auto
ano. Může to být náhoda. U nás klesají v současné době teploty ráno až na mínus 15°C. :roll:
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Tank ONO

Příspěvek od rousini »

Copak nemaj EO v okolí? :D
Je tam spousta faktorů vč. auta a palivové soustavy...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Tank ONO

Příspěvek od lefort »

Ano, to je jen výkřik do tmy. Kdy třeba měnil palivový filtr? :roll:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Tank ONO

Příspěvek od Colommbo »

Zcela souhlasím. Ač nejsem extra příznivec sítě "ONO, bude líp", nemyslím, že v tomto případě bude na vině palivo, faktorů znemožnících nastartování naftového motoru v mrazech může být/je víc.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět