Tank ONO

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Tank ONO

Příspěvek od svara@ »

Colommbo píše:Problém byl celé ty dlouhé roky v mé hlavě.
Tak jsem zase jezdil asi půl roku na TANK ONO 95. Už mnohokrát. Ať se snažím já, i moje hlava,
motor je jiného názoru. Vždy, až o půl litru si řekne víc. Není to hned po prvních kilometrech, ale je
to tak. :evil: To samé můj syn, kterého se mě povedlo přesvědčit aby zkusil TANK ONO.
Ať se snažím, aditivuji, prostě to není ono.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Tank ONO

Příspěvek od Colommbo »

K průměrné spotřebě jsem se tu vyjadřoval už několikrát a jsem názoru, že na ni má vliv víc faktorů, než si dokážeme připustit, a tedy bere-li mi auto o půl litru víc nebo míň, je mi úplně jedno. Po celou dobu, co jezdím s eMBéčkem (už 14tis.km), si jako blbec (nikdy předtím jsem to nedělal, ale když už jsem to rozjel...) eviduju spotřebu. Dotankovávám vždy doplna, což u mě znamená kolem 50 litrů benzínu, prakticky u téže pumpy a téhož stojanu (z devatenácti tankování až na tři výjimky 2xONO a 1xBenzina stále EO Optimal 95) a spotřeba po cca 600 ujetých kilometrech kolísá v rozmezí cca 7,5 až 8,7 na sto. Myslím, že není třeba se z toho hroutit a jestli na to má takový vliv palivo...? :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Tank ONO

Příspěvek od svara@ »

Právě proto se nevyjadřuju hned na poprvé. Ani hned po první nádrži. Zkouším to minimálně
deset let. Vždy několik nádrží, několik tisíc kilometrů. S různými auty. Já problém nemám,
ale ty motory si ne a nedaj říct. :? Potvory rozmazlený jsou to :evil:
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Tank ONO

Příspěvek od Bramborak3 »

Me se strašně líbí reakce na plyn a živost motoru na tank ono Ba98 + wynns nebo vif. A když uz pojedu do Brna, tak vemu plnou a i 60l do kanystru. Protože pořád je 98čka na tank ono levnější než Eurooil ba98. I když to co ušetřím projedu. Takže jen kdyz budu mít cestu. Ted zkusím nádrž Eurooil Ba98 v olomouci a uvidim.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Tank ONO

Příspěvek od lengy60 »

Já si tedy žádnou evidenci spotřeby nevedu, nicméně pokud mám rozdíl v průměru o nějakou decku vyšší, tak to není tím kde jsem natankoval, ale to jak jsem zrovna v danou dobu jezdil. :lol: A dlouhodobým pozorováním jsem zjistil, že k mírnému poklesu dojde také tehdy, pokud tankuji předepsanou 98 místo 95.Obojí samozřejmě s 2 panáky Wynn´s. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Tank ONO

Příspěvek od Hombre »

U auta při tankování jsem vždy nuloval PP.
Za prvé kontrola motoru přes spotřebu, a za druhé spřesňuje se dojezd. U mašiny vím, že na nádrž musím najet v rozmezí 300 - 400 km , kdy se rožne hladové oko s rezervou na dalších 80 - 120km do sucha.
Když 300km na rezervu 80km
Když 400km tak 120km
To potvrdí i Honza, že ten motor sežere vše, ale kvalita se pozná na dojezdu , volnoběhu a jak jde za plynem. U ONO jsem zkoušel B95, dojezd kratší, volnoběh i akcelerace v mezích. Dal jsem od ONO B98, cenově nižší než u ostatních benzinek B95, dojezd se o něco zvýšil a za plynem jde lépe. Jinak tankuji načip v nemocnici v Brně, kde to pro sanitky naváží OMW a dávám již třetí nádrž VIF. Mimo Brno u ONO, OMW , jiným se vyhýbám. S Vifem se motor chová znatelně lépe, ještě 17 tis.km a bude na tachometru 200 tis. km. :lol:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Tank ONO

Příspěvek od Bramborak3 »

Na tank ono ba98 + ( vif, wynns ) ted pozoruji oproti eurooil ba 95 + millers pp zvysenou spotrebu. Bud cerstvy benzin, nebo divna zavážka. Zkusim dat uz ten Eurooil ba98 + aditiv
sadlo
Příspěvky: 18
Registrován: ned úno 10, 2019 14:59

Re: Tank ONO

Příspěvek od sadlo »

Čau lidi :lol: Víte co někdy stačí? Zas tolik neřešit benzinky (nemyslím bezejmenné) a udělat dekarbonizaci motoru.
Taky jsem na to nevěřil, ale teď si to nechal udělat u borca kamarád a čučí, jak to ožilo, jde za plynem... spotřebu očekává též nižží. Má Passata B6 300tkm, olej vždy do 10tkm nový. V okolí Brna je chlapík, co to dělá od 2tkč dle kubatury, doprava po Brně, Blansku zdarma. Myslím, že to je http://www.carbonoff.cz
Na ONO beru pravidelně několik let a nikdy jsem neřešil problém, za mě palec hore bratrům Ondrovým :wink: Stačí měnit olej do 10tkč a fakt tolik neřešit :D
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Tank ONO

Příspěvek od Colommbo »

Ahojte! Jsem názoru, že motor, o nějž je řádně (rozumějte normálně) pečováno, žádnou dekarbonizaci nepotřebuje. Již staří praktici tvrdívali, že v motoru jsou karbónu dva druhy - jeden hodný a druhý zlý - a sám bych se obával, že těmito metódami bych narušil vnitřní rovnováhu a mohlo by to být ještě horší. Můžete namítnout "nezkusil, tož co do toho kecá" a budete mít trochu pravdu, nicméně zpátky už to vzít nejde. Takže za mě nee a můžu mít kolem sebe kamošů, kolik chci. A kolegovi s bávem jen tolik, že za poslední nádrž mi spotřeba (počítaná podle tankování, žádný PP) taky vyskočila zhruba o třičtvrtě litru. No a...? :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Tank ONO

Příspěvek od Bramborak3 »

Colommbo píše:Ahojte! Jsem názoru, že motor, o nějž je řádně (rozumějte normálně) pečováno, žádnou dekarbonizaci nepotřebuje. Již staří praktici tvrdívali, že v motoru jsou karbónu dva druhy - jeden hodný a druhý zlý - a sám bych se obával, že těmito metódami bych narušil vnitřní rovnováhu a mohlo by to být ještě horší. Můžete namítnout "nezkusil, tož co do toho kecá" a budete mít trochu pravdu, nicméně zpátky už to vzít nejde. Takže za mě nee a můžu mít kolem sebe kamošů, kolik chci. A kolegovi s bávem jen tolik, že za poslední nádrž mi spotřeba (počítaná podle tankování, žádný PP) taky vyskočila zhruba o třičtvrtě litru. No a...? :)
Asi ochlazeni či co...d
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27403
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Tank ONO

Příspěvek od Pitris »

Tak je pravda že v létě bývá spotřeba paliva (nej)nižší, ale kecaji do toho i další faktory.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Tank ONO

Příspěvek od bio »

Doplním Jarka : v létě a v zimě máme jiná paliva, jiné pneu, jiný styl jízdy, a hlavně jiné teploty....
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Tank ONO

Příspěvek od Hombre »

Rozdíl ve spotřebě mezi létem a zimou má vliv z 80% studený ranní start. Zbytek gumy, vyhřívání....A to ještě je rozdíl nastartovat a vyjet, nebo nechat chvilku ohřát na místě. U mondea mně to dělalo v průměru o 0,7L více na 13 km.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
sadlo
Příspěvky: 18
Registrován: ned úno 10, 2019 14:59

Re: Tank ONO

Příspěvek od sadlo »

Máte zkušenost, jestli třeba klesne spotřeba, když u Ona berete obyč naftu a tu lepší?
Rozdíl v ceně 0,4-0,6Kč/l je totiž zanedbatelný i při plné nádrži.
Jinak je to mazec, točil jsem Brno-Plzeň a to už je rozdíl na nádrži (24,5 adit.) při 31,5 obyč na dálnici. V Brně stojí něco mezi.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Tank ONO

Příspěvek od Bramborak3 »

Hombre píše:Rozdíl ve spotřebě mezi létem a zimou má vliv z 80% studený ranní start. Zbytek gumy, vyhřívání....A to ještě je rozdíl nastartovat a vyjet, nebo nechat chvilku ohřát na místě. U mondea mně to dělalo v průměru o 0,7L více na 13 km.
Tak jasne. Letni gumy se vzorkem 4mm, a zimni gumy zadni novy, predni 7mm a teploty udelaji rozdil. Ja nastartuji a necham motor bezet cca minutu, dokud sytic nespadne na 700 ot. Pak hned jedu. To si nemyslim, ze extra zvysi spotrebu. Ale než se v zime zahřeje motor se zapnutým topením, zimní gumy...To vliv mít bude.
Odpovědět