Tablety do paliva Zebra

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Tablety do paliva Zebra

Příspěvek od skodovkar »

Jezevcik píše:Znám člověka, co si roky kupoval předraženou leštěnku WS2000...
https://www.youtube.com/watch?v=v4fGHqqKJg8
Jediný vosk odolný vzduchovce :-D
bloke píše:...napríklad zníženie emisií na nulu - v protokoloch pred a po však vidno, že CO2 už pred podávaním malo vozidlo len 0,009%; či zníženie spotreby "u některých typů motorů až o 16% a to za předpokladu...
Tady si dali dobrý pozor a uvedli hodnotu CO která klesla, CO2 by tedy měla narůst případně narůst HC. CO2 ve výfukových plynech je snad kolem 15% (přesně si nepamatuji). Úžasná je ta lambda rovna přesně jedné. A zvýšené i volnoběžné otáčky mají shodné údaje. Skoro bych se až chtěl zajet zeptat na tu stanici, jestli tak vypadal skutečný protokol :idea:
https://2zebra.com/wp-content/uploads/2 ... kol_01.jpg
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Tablety do paliva Zebra

Příspěvek od Jerry3 »

Svého času jsem se profesně věnoval mj. problematice šmejdů v cestovním ruchu. Kromě Prahy sídlila většina z nich v Severomoravském kraji a sféry jejich aktivit vždy zahrnovaly i prodej "opičích kapek" nejrůznějšího určení. Tedy mne původ onoho protokolu ani trochu nepřekvapuje: za peníze modré s nebe...
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Tablety do paliva Zebra

Příspěvek od bloke »

skodovkar> no vidíš to, tu som sa zo zvyku preklepol a napísal som CO2, hoci v emisných protokoloch je meraný - uvádzaný oxid uholnatý CO. Ten mi inak naposledy dosť výrazne stúpol, hoci sa nachádzal v norme; čím to mohlo nastať - netesné "mikro"spoje výfuka, katalyzátor na výmenu, Oxicat v palive?
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Tablety do paliva Zebra

Příspěvek od bloke »

Dúfam že mi niekto rýchlo čítajúci nepodsunie, že fandím zebrákom alebo že považujem ich protokoly za dokázatelne 100% autentické, ale ja tam nevidím rovnaké zvýšené a volnobežné otáčky...
volnobežné 1) 760 2) 780
zvýšené 1) 2710 2) 2760
https://2zebra.com/wp-content/uploads/2 ... kol_01.jpg
https://2zebra.com/wp-content/uploads/2 ... kol_02.jpg

Z ďalších áut tam mali aj iné pečiatky emisných staníc, ale tie som už 'neštudoval'.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Tablety do paliva Zebra

Příspěvek od Jerry3 »

Škodovkář ovšem narážel na něco jiného...
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Tablety do paliva Zebra

Příspěvek od bloke »

OK, už sa s nimi nebudem zaoberať, beztak som im venoval viac pozornosti, než som kedy mal v úmysle :).
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Tablety do paliva Zebra

Příspěvek od Jerry3 »

Potíž je v tom, že čím víc do detailů se v tom hrabeš, tím víc nesrovnalostí nacházíš a o to víc tě se.e, že na to někdo může naletět.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Tablety do paliva Zebra

Příspěvek od Jezevcik »

A kdo se v čem dnes hrabe do detailů? Většina chce vše "na klíč" a hlavně u toho nemuset moc přemýšlet. A v jejich očích je nejlepší ten, který dokáže přijít s řešením All in One.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Tablety do paliva Zebra

Příspěvek od Jerry3 »

To jest krutá pravda, bohužel. :(
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Tablety do paliva Zebra

Příspěvek od skodovkar »

bloke píše:skodovkar> no vidíš to, tu som sa zo zvyku preklepol a napísal som CO2, hoci v emisných protokoloch je meraný - uvádzaný oxid uholnatý CO. Ten mi inak naposledy dosť výrazne stúpol, hoci sa nachádzal v norme; čím to mohlo nastať - netesné "mikro"spoje výfuka, katalyzátor na výmenu, Oxicat v palive?
CO vzniká nedokonalou oxidací uhlíku. To může mít mnoho příčin, od příliš bohaté směsi, případně blbě spálenou až po postupně odcházejicí katalyzátor, který je od toho, aby CO ještě dohořelo se zbylým kyslíkem, stejně tak HC v něm dohořívají- tedy mají-li ještě nějaký kyslík k dispozici. Díra ve výfuku by tedy spíše pomohla jeho oxidaci. Navíc by ti to rozhodilo lambda sondu (pokud by to bylo před ní). Klidně to může být katíkem (předpokládám, že své auto udržuješ v dobrém stavu).
Naposledy upravil(a) skodovkar dne čtv črc 26, 2018 15:55, celkem upraveno 1 x.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Tablety do paliva Zebra

Příspěvek od skodovkar »

bloke píše:Dúfam že mi niekto rýchlo čítajúci nepodsunie, že fandím zebrákom alebo že považujem ich protokoly za dokázatelne 100% autentické, ale ja tam nevidím rovnaké zvýšené a volnobežné otáčky...
volnobežné 1) 760 2) 780
zvýšené 1) 2710 2) 2760
https://2zebra.com/wp-content/uploads/2 ... kol_01.jpg
https://2zebra.com/wp-content/uploads/2 ... kol_02.jpg
Z ďalších áut tam mali aj iné pečiatky emisných staníc, ale tie som už 'neštudoval'.
Ten rozdíl otáček je nepodstatný, jen musí být v normě, těžko to vždy budeš mít úplně stejné. Když potřebuješ karburátorové auto bez katíku dostat přes emise, tak je to drbačka pro chudáka emisáka se šroubovákem :idea: Vytočit do otáček a držet CO v zeleném poli, jako bys hrál ruletu, střídání zeleného a červeného podbarvení sloupce.
No a co je na těch dalších protokolech? Auta 267tKm a 146tKm a nulová kouřivost (nová auta, takže může být u funkčního DPF, ale pak to nemá cenu vůbec uvádět). Opacimetr (s ním se to měří) mi prošel rukama a zfixlovat takové měření je jednoduché, prostě nasaješ vzduch z okolí. případně dle účinnosti palivového doplňku ho namixuješ se vzduchem.

Tedy dali si aspoň práci zfixlovat protokoly, aby ukazovaly to, co potřebují. Je hezké, že to alespoň s někým konzultovali :wink:
Naposledy upravil(a) skodovkar dne čtv črc 26, 2018 18:56, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Tablety do paliva Zebra

Příspěvek od bloke »

Mrkol som na protokoly ešte raz, tú najviac zvýšenú hodnotu CO som mal pri volnobežných otáčkach (musel som si domyslieť, konkrétny výpis SEK uvádza len 2x CO bez podrobností): až 12-30x viac voči viacerým takýmto predchádzajúcim ob-dvojročným hodnotám.
Na zvýšených otáčkach bolo ostatné CO 'len' cca 5-10x vyššie.
Mohli to zapríčiniť aj sviečky s nehomogénnym rozdelovaním zmesi (pred pár dňami vymenené, mali rozdielne odtrhy), aj ten vtedajší lambdový "výfukový" čistič Oxicat.
(Auto udržujem v dobrom stave v rámci možností, hybne jazdí i brzdí pekne, premýšlal som nad výmenou stredu výfuka, či mu zároveň nedám aj nový katalyzátor [súčasný má už pochybný kabát a pri výmene stredu utrpí znova], ale nejak mi zmizli z ponúk - ešte minulý rok mi našlo aj Asso/Veneporte, aj MTS okolo 65 EUR, teraz už žiadne značkové, prípadne blatové značky za 4-násobné ceny. Tiež bude mať 20 rokov, ďalších 8-10 už nedožije, tak takéto úkony ostávajú neraz len pri posudzovaní. Hlavne ide o predražené práce, ktoré neurobím sám, a nacpať doňho 1000 EUR na 1-2 roky, naviac keď na ňom jazdím len občas, sa nerentuje.)
skodovkar píše:CO vzniká nedokonalou oxidací uhlíku. To může mít mnoho příčin, od příliš bohaté směsi, případně blbě spálenou až po postupně odcházejicí katalyzátor, který je od toho, aby CO ještě dohořelo se zbylým kyslíkem, stejně tak HC v něm dohořívají- tedy mají-li ještě nějaký kyslík k dispozici. Díra ve výfuku by tedy spíše pomohla jeho oxidaci. Navíc by ti to rozhodilo lambda sondu (pokud by to bylo před ní). Klidně to může být katíkem (předpokládám, že své auto udržuješ v dobrém stavu).
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Tablety do paliva Zebra

Příspěvek od skodovkar »

Chválím tě za pozitivní přístup k ochraně ovzduší :wink: Ale to už nemá cenu pořizovat. Určitě to mohla být souhra více věcí, slabší jiskra, starý katík...
Fobie je celkem čistá, ale stovárna je plnokrevnější. S ní se ještě můžeš skutečně v uzavřené garáži udusit na otravu CO. HC +- několik set kolem 1000 ppm (uvedený limit 2000ppm by ale pro mě neměl být závazný co do roku uvedení do provozu), jinak CO v normě (rozuměj do 5,5% objemu spalin) :lol:
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Tablety do paliva Zebra

Příspěvek od bloke »

Vďaka za vysvetlenia aj pochvalu :). Tie svoje ostatné emisie som absolvoval ešte 12/2017, tesne pred nimi absolvovaná kratšia prehánka na vypálenie pavúkov, po vypnutí motora mi krátko dymil aj koniec výfuka vyfuk-t4946-97.html - ktovie aké dymy a vypáleniny mi vytvárali zmes na meraní.
Prvýraz som sa na ich protokol porovnávaním pozrel až teraz kvôli vláknu o zebre :twisted:, vtedy som prešiel a viac ma v predvianočnom strese nezaujímalo.
CO som mával na volnobeh aj zvýšené 0,1-0,3%; naposledy 0,29 a cca 0,06 -ešte stále vzdialené od zabijáckych výparov Š100- a lambda stúpla z obvyklých jednotiek tisícin +- 1,000 až na 1,027.
Ak zoženiem stanicu, ktorá zmeria informačne emisie za čiastočnú cenu, snáď sa vyberiem zistiť stav po roku mimo termínu.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Odpovědět