Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Moderátor: Colommbo
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
https://ngksparkplugs.com/wp-content/up ... -Plugs.pdf
Ruthenium
hlavna pointa je cena, pravdepodobne.
za kilo je iba 8700$ , iridium 53000$(o 10 menej ako zlato), platina30000$...
Ruthenium
hlavna pointa je cena, pravdepodobne.
za kilo je iba 8700$ , iridium 53000$(o 10 menej ako zlato), platina30000$...
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Nevím, nejsem od fochu. Takhle na papíře to vypadá úžasně, nicméně realita bývá většinou malinko jiná.
J3 by třeba vysvětlil.
J3 by třeba vysvětlil.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
To je právě ono, motor může být v suprovém stavu, ale svíčkou ovlivníš vše.
U mně to dělá léto, a pak chladnější jaro a zima. K tomu se přidává používané spektrum otáček.
Další věcí, jaký benzín, a jak je seřízený motor.
Dle mých zkušeností, když se seřizuje motor, měl by být osazený svícema, co tam budou. Seřídit na jedny, a na ježdění dát jiný typ, není to pravé ořechové.
Osobně jsem seřídil motor na svíce Brisk, pak jsem dal na Densa. Po nastartování motor držel otáčky, ale prskal jak křeček, než se ohřál. Pak vše OK, ale stejně po půl sezoně, tam chci dát Brisk, abych porovnal.
Svíce, to jsou srdce motoru.
U mně to dělá léto, a pak chladnější jaro a zima. K tomu se přidává používané spektrum otáček.
Další věcí, jaký benzín, a jak je seřízený motor.
Dle mých zkušeností, když se seřizuje motor, měl by být osazený svícema, co tam budou. Seřídit na jedny, a na ježdění dát jiný typ, není to pravé ořechové.
Osobně jsem seřídil motor na svíce Brisk, pak jsem dal na Densa. Po nastartování motor držel otáčky, ale prskal jak křeček, než se ohřál. Pak vše OK, ale stejně po půl sezoně, tam chci dát Brisk, abych porovnal.
Svíce, to jsou srdce motoru.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
ako nastavis moderny motor co ma elektronicku riadiacu jednotku?když se seřizuje motor, měl by být osazený svícema, co tam budou.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Tam samozřejmě je to dáno ŘJ, ale tam se laboruje s odtrhem na svíčkách , jeden typ chce 0,8mm, jiný 1mm.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
A ty si myslíš, že když má motor elektroniku, že se nedá seřídit? Nebo opačně. Že se nemůže rozhodit? Přece se dá změnit třeba palivová mapa, když budu u aut. A když budu u motorek a v Hombrého případě, tak přesto, že to má řídící jednotku a vstřikování, tak tam mám TPS snímač, 2 škrtící klapky, dorazový šrouby, obtokový šrouby a ventilové vůle. A to se nebudu bavit o nahrazení ROM v řídící jednotce .... Přijde ti to málo?Misojogi píše:ako nastavis moderny motor co ma elektronicku riadiacu jednotku?když se seřizuje motor, měl by být osazený svícema, co tam budou.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Zapomněl jsi na potenciometr na klapce, ten dovede divy s optokovýma šrouby.
Naposledy upravil(a) Hombre dne úte zář 01, 2020 14:21, celkem upraveno 1 x.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Nezapomněl. To je to TPS - throttle position sensor
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Zase jsem chytřejší o název
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Kdysi jsem psal, že mi motorka po výměně NGK za Denso (obojí iridiové) zklidnila ucukanost a trochu ztratila ostrost, jadrnost či jak to nazvat.
Nicméně po vyjmutí měly NGK obrovský odtrh viditelný okem (cca 1,4 mm). Nemám na to dost měrek...
Po sklepnutí na správnou hodnotu a včerejším vrácení do mašiny musím konstatovat, že se chovají stejně jako Denso.
Obrovské překvapení pro mě bylo, že Denso vymontovaný z motoru vypadá, jako vybalený z krabičky. Nikde, nikde ani stopa po karbonu (obyč.N95 + Wynns supremium).
Nicméně po vyjmutí měly NGK obrovský odtrh viditelný okem (cca 1,4 mm). Nemám na to dost měrek...
Po sklepnutí na správnou hodnotu a včerejším vrácení do mašiny musím konstatovat, že se chovají stejně jako Denso.
Obrovské překvapení pro mě bylo, že Denso vymontovaný z motoru vypadá, jako vybalený z krabičky. Nikde, nikde ani stopa po karbonu (obyč.N95 + Wynns supremium).
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Minulý týden jsem se vrátil z Chorvatska. Nalítáno přes 2600km na Densa. V těch teplotách Densa pracovala bez problému, jak při startu , tak provozu. Dojel jsem dom a tři rána do práce bylo kolem 8 stupňů. A začalo kuckání po ranním startu, než se motor ohřál. I kontrolka množství paliva šla rychleji dolů a z výfuku černý kouř po startu a při přidání plynu. Svíčky jsem vydělal a kontakty nebyly vidět pod nánosem sazí. Jelikož mám dvě sady náhradních Brisk pro léto a chladnější počasí, 14 a 15. Tak jsem tam dal rovnou 15. Starty v pohodě a motor přestal žrát, kouřit. Densa mně nestačí spalovat bohatou směs při chladnějších startech.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Já teda nevím, nemůžeš mít v háji cívky?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
To by po výměně svíček dělalo dále. Nyní je klid a mašina šlape jak za mlada. Do práce to mám jen 20km, to se moc nestačí ohřát, vidím to na digitálním teploměru oleje.
Tento motor je znám tím, že jezdí na chudčí směs. Densa se ulijí a nestačí spalovat bohatou směs po startu v chladnu. To mně dělalo i loni na Brisky. Nyní mám klapky převložkovaný a motor seřízen.
Co jsem si všimnul, tak mezi vnitřní keramikou středového kontaktu a tělem svíčky je o dosti menší mezera než u svíčky Brisk.
V létě tepelné rozmezí Densa vyhovuje, ale v chladnu je oproti Brisk trochu posunuto.
Tento motor je znám tím, že jezdí na chudčí směs. Densa se ulijí a nestačí spalovat bohatou směs po startu v chladnu. To mně dělalo i loni na Brisky. Nyní mám klapky převložkovaný a motor seřízen.
Co jsem si všimnul, tak mezi vnitřní keramikou středového kontaktu a tělem svíčky je o dosti menší mezera než u svíčky Brisk.
V létě tepelné rozmezí Densa vyhovuje, ale v chladnu je oproti Brisk trochu posunuto.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Vidím paralelu s autom. Kľudne e10 môže byt za tým. Tiež keď vezmem čerstvý benz,tak všetko super... myslím že ľahké frakcie sa časom odparia preč.
Práve to co ma uľahčiť odparenie zmesi
Ráno chladno, volnobeh nestabilita.. ked voda nad 30c, hladký chod aj plyn... origo ir svice z jari. 2mes benz.
Práve to co ma uľahčiť odparenie zmesi
Ráno chladno, volnobeh nestabilita.. ked voda nad 30c, hladký chod aj plyn... origo ir svice z jari. 2mes benz.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Dobrý den.
Dotaz ohledně svící. Do mého motoru jsou předepsány svíce EYQUEM RFC58LZ2E (0,9+-0,1mm), CHAMPION RC87YCL nebo EYQUEM RFN58LZ (0.95 +- 0,05mm), NGK BKR6ESZ-10 (1+-0,1mm). Momentálně mám Brisk DR15LDC a ty mají 0,8mm. Vybrány dle katalogu Brisku. Existují i DR15LDC-1 s odtrhem 1mm. Uvažuji nad výměnou za Denso IK20TT (1mm). Má se snížit elektrodová vzdálenost na těch 0,9mm nebo to nechat být? Utahovací moment dle manuálu k motoru je 28Nm. Utáhnout na moment(úhel) daný výrobcem svíce či motoru? Důvod výměny je takový poslední pokus vyloučit chybu v zapalovací soustavě než začnu měnit čidla a muselo by se asi lézt do motoru. Nerad bych se o tom rozepisoval, páč bych se asi hodně rozčílil. Za případné rady díky.
A jen tak na ukázku co si vylezlo z konstruktérů od Eyquem
https://www.eyquem.com/en/products/high ... ark-plugs/
Dotaz ohledně svící. Do mého motoru jsou předepsány svíce EYQUEM RFC58LZ2E (0,9+-0,1mm), CHAMPION RC87YCL nebo EYQUEM RFN58LZ (0.95 +- 0,05mm), NGK BKR6ESZ-10 (1+-0,1mm). Momentálně mám Brisk DR15LDC a ty mají 0,8mm. Vybrány dle katalogu Brisku. Existují i DR15LDC-1 s odtrhem 1mm. Uvažuji nad výměnou za Denso IK20TT (1mm). Má se snížit elektrodová vzdálenost na těch 0,9mm nebo to nechat být? Utahovací moment dle manuálu k motoru je 28Nm. Utáhnout na moment(úhel) daný výrobcem svíce či motoru? Důvod výměny je takový poslední pokus vyloučit chybu v zapalovací soustavě než začnu měnit čidla a muselo by se asi lézt do motoru. Nerad bych se o tom rozepisoval, páč bych se asi hodně rozčílil. Za případné rady díky.
A jen tak na ukázku co si vylezlo z konstruktérů od Eyquem
https://www.eyquem.com/en/products/high ... ark-plugs/