Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od pepoh »

https://ngksparkplugs.com/wp-content/up ... -Plugs.pdf
Obrázek
Ruthenium
hlavna pointa je cena, pravdepodobne.
za kilo je iba 8700$ , iridium 53000$(o 10 menej ako zlato), platina30000$...
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
rosso
Příspěvky: 513
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od rosso »

Nevím, nejsem od fochu. Takhle na papíře to vypadá úžasně, nicméně realita bývá většinou malinko jiná.
J3 by třeba vysvětlil.
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Hombre »

To je právě ono, motor může být v suprovém stavu, ale svíčkou ovlivníš vše.
U mně to dělá léto, a pak chladnější jaro a zima. K tomu se přidává používané spektrum otáček.
Další věcí, jaký benzín, a jak je seřízený motor.
Dle mých zkušeností, když se seřizuje motor, měl by být osazený svícema, co tam budou. Seřídit na jedny, a na ježdění dát jiný typ, není to pravé ořechové.
Osobně jsem seřídil motor na svíce Brisk, pak jsem dal na Densa. Po nastartování motor držel otáčky, ale prskal jak křeček, než se ohřál. Pak vše OK, ale stejně po půl sezoně, tam chci dát Brisk, abych porovnal.
Svíce, to jsou srdce motoru.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Misojogi »

když se seřizuje motor, měl by být osazený svícema, co tam budou.
ako nastavis moderny motor co ma elektronicku riadiacu jednotku?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Hombre »

Tam samozřejmě je to dáno ŘJ, ale tam se laboruje s odtrhem na svíčkách , jeden typ chce 0,8mm, jiný 1mm.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Durex »

Misojogi píše:
když se seřizuje motor, měl by být osazený svícema, co tam budou.
ako nastavis moderny motor co ma elektronicku riadiacu jednotku?
A ty si myslíš, že když má motor elektroniku, že se nedá seřídit? Nebo opačně. Že se nemůže rozhodit? Přece se dá změnit třeba palivová mapa, když budu u aut. A když budu u motorek a v Hombrého případě, tak přesto, že to má řídící jednotku a vstřikování, tak tam mám TPS snímač, 2 škrtící klapky, dorazový šrouby, obtokový šrouby a ventilové vůle. A to se nebudu bavit o nahrazení ROM v řídící jednotce .... Přijde ti to málo?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Hombre »

Zapomněl jsi na potenciometr na klapce, ten dovede divy s optokovýma šrouby.
Naposledy upravil(a) Hombre dne úte zář 01, 2020 14:21, celkem upraveno 1 x.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Durex »

Nezapomněl. To je to TPS - throttle position sensor
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Hombre »

Zase jsem chytřejší o název :lol:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od rousini »

Kdysi jsem psal, že mi motorka po výměně NGK za Denso (obojí iridiové) zklidnila ucukanost a trochu ztratila ostrost, jadrnost či jak to nazvat.
Nicméně po vyjmutí měly NGK obrovský odtrh viditelný okem (cca 1,4 mm). Nemám na to dost měrek...
Po sklepnutí na správnou hodnotu a včerejším vrácení do mašiny musím konstatovat, že se chovají stejně jako Denso.
Obrovské překvapení pro mě bylo, že Denso vymontovaný z motoru vypadá, jako vybalený z krabičky. Nikde, nikde ani stopa po karbonu (obyč.N95 + Wynns supremium).

Obrázek
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Hombre »

Minulý týden jsem se vrátil z Chorvatska. Nalítáno přes 2600km na Densa. V těch teplotách Densa pracovala bez problému, jak při startu , tak provozu. Dojel jsem dom a tři rána do práce bylo kolem 8 stupňů. A začalo kuckání po ranním startu, než se motor ohřál. I kontrolka množství paliva šla rychleji dolů a z výfuku černý kouř po startu a při přidání plynu. Svíčky jsem vydělal a kontakty nebyly vidět pod nánosem sazí. Jelikož mám dvě sady náhradních Brisk pro léto a chladnější počasí, 14 a 15. Tak jsem tam dal rovnou 15. Starty v pohodě a motor přestal žrát, kouřit. Densa mně nestačí spalovat bohatou směs při chladnějších startech.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od lefort »

Já teda nevím, nemůžeš mít v háji cívky?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Hombre »

To by po výměně svíček dělalo dále. Nyní je klid a mašina šlape jak za mlada. Do práce to mám jen 20km, to se moc nestačí ohřát, vidím to na digitálním teploměru oleje.
Tento motor je znám tím, že jezdí na chudčí směs. Densa se ulijí a nestačí spalovat bohatou směs po startu v chladnu. To mně dělalo i loni na Brisky. Nyní mám klapky převložkovaný a motor seřízen.
Co jsem si všimnul, tak mezi vnitřní keramikou středového kontaktu a tělem svíčky je o dosti menší mezera než u svíčky Brisk.
V létě tepelné rozmezí Densa vyhovuje, ale v chladnu je oproti Brisk trochu posunuto.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od pepoh »

Vidím paralelu s autom. Kľudne e10 môže byt za tým. Tiež keď vezmem čerstvý benz,tak všetko super... myslím že ľahké frakcie sa časom odparia preč.
Práve to co ma uľahčiť odparenie zmesi

Ráno chladno, volnobeh nestabilita.. ked voda nad 30c, hladký chod aj plyn... origo ir svice z jari. 2mes benz.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
katana25
Příspěvky: 16
Registrován: čtv zář 13, 2018 17:13

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od katana25 »

Dobrý den.
Dotaz ohledně svící. Do mého motoru jsou předepsány svíce EYQUEM RFC58LZ2E (0,9+-0,1mm), CHAMPION RC87YCL nebo EYQUEM RFN58LZ (0.95 +- 0,05mm), NGK BKR6ESZ-10 (1+-0,1mm). Momentálně mám Brisk DR15LDC a ty mají 0,8mm. Vybrány dle katalogu Brisku. Existují i DR15LDC-1 s odtrhem 1mm. Uvažuji nad výměnou za Denso IK20TT (1mm). Má se snížit elektrodová vzdálenost na těch 0,9mm nebo to nechat být? Utahovací moment dle manuálu k motoru je 28Nm. Utáhnout na moment(úhel) daný výrobcem svíce či motoru? Důvod výměny je takový poslední pokus vyloučit chybu v zapalovací soustavě než začnu měnit čidla a muselo by se asi lézt do motoru. Nerad bych se o tom rozepisoval, páč bych se asi hodně rozčílil. Za případné rady díky.

A jen tak na ukázku co si vylezlo z konstruktérů od Eyquem
https://www.eyquem.com/en/products/high ... ark-plugs/
Odpovědět