Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Moderátor: Colommbo
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Hodnotu odtrhu určuje výrobce motoru, nikoli výrobce svíček.
A "iridiové" svíčky od Brisku není než prachsprostý eufemismus!
A "iridiové" svíčky od Brisku není než prachsprostý eufemismus!
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
A na odtrhu záleží (zjednodušeně psáno) síla jiskry....
Jinak jestli chceš pro motor něco lepšího, najdi iridiovky od Denso
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... -maker.cgi
Jinak jestli chceš pro motor něco lepšího, najdi iridiovky od Denso
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... -maker.cgi
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Doporučený odtrh výrobce auta neznám, pokud by byla svíčka s odtrhem 0,9 z výroby, tak by mě zajímalo, co s tím udělá odtrh 1,1, pokud vůbec něco. Vetší energie jiskry = lepší starty, nebo spíš pružnost v nižších otáčkách, atd. Ale nejspíš vůbec nic znatelného, nebo negativního, když už třeba NGK i Denso mají 1,1
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Vysvětlení rozhodně není na stručnou odpověď o pár řádcích. Tedy pouze věz, že odtrh je třeba vždy upravit podle předpisu výrobce motoru.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
je problem si zbuchnut desatinu mm?
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Diky za info. Zjistim presnou doporucenou hodnotu vyrobce auta a podle toho se zaridim.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Tuto hodnotu výrobce nedoporučuje, on ji přímo předepisuje!
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Otázka je,co se kolega dozví.Když jsem naposledy sháněl měrky u známého v servise,tak nebyly k mání,bo jim to chodí již z výroby nastavené pro jednotlivé typy motorů.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
NGK BR8ES pro guzzinu mají mít odtrh 0,6 - 0,7mm. Svíčky z fabriky chodí 1mm. V 1. kozí mě mechanik poučil, že se na ně nemá hrabat. Tudíž jsem je vrátil na 1mm. Dnes jsem se nas... a dal z5 0,7mm. Subjektivně si nejsem jist, možná o ždibec klidnější motor (menší klepačka v zátěži pod 4k rpm).
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Mechanik je blbec!
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
J3, mi pred haaafo lety, zasvetil do Dir. Byl jsem zastáncem NGK resp.pred tim Bozenek.
Konvenčních...
Po implantaci, vyse zmineho guru, byl odstraněn zadadni problém určitého motoru.
Za coz mu dik DIK.
Ode te doby do mých a nejblizsich, krmim jen tímto vyrobkem. Kdo chce.
A ted, vsechny co odebiram, maj plus mínus, 0,9mm
Mam totiž jen jednu leru.
No a pak, je nahulim do vseho. Nikdy, Jardo pardon, neserizuji odtrh. Vsechy 0,9 a funguji. Mohli by lepe, mozna.
Auto i moto, za těch 10 let, min ci vic, nepamatuji si přesně.
Konvenčních...
Po implantaci, vyse zmineho guru, byl odstraněn zadadni problém určitého motoru.
Za coz mu dik DIK.
Ode te doby do mých a nejblizsich, krmim jen tímto vyrobkem. Kdo chce.
A ted, vsechny co odebiram, maj plus mínus, 0,9mm
Mam totiž jen jednu leru.
No a pak, je nahulim do vseho. Nikdy, Jardo pardon, neserizuji odtrh. Vsechy 0,9 a funguji. Mohli by lepe, mozna.
Auto i moto, za těch 10 let, min ci vic, nepamatuji si přesně.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
No já po seřízení odtrhu (přiklepnutí) pozoruji, že vnější elektroda ztratila kolmost vůči té vnitřní, ale stejně si myslím, že jiskra i na neseřízené si najde jednu nejkratší cestu...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Cestou nejmenšího odporu, bez ohledu na nabízené lepsi cesty.
Takhle to právě zaclo fungovat, kdyz mi J3 onehda nabidl reseni problemu.
Stejny system, nikoli o svicich funguje pri sundavani resp natahovani kontejneru, z na auto.
Jo nechápete, proc taky.
Takhle to právě zaclo fungovat, kdyz mi J3 onehda nabidl reseni problemu.
Stejny system, nikoli o svicich funguje pri sundavani resp natahovani kontejneru, z na auto.
Jo nechápete, proc taky.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Ano, cestou nejmenšího odporu, v daném případě však spíše impedance. Otázkou však zůstává, zda taková cesta není mimo záměr konstruktéra z hlediska potřeb motoru a schopností zapalovací soustavy. I o tom totiž předepsaná hodnota odtrhu je.
Pro pořádek připomínám, že přeskok jiskry na jiskřišti zapalovací svíčky je elektrickým výbojem v ionizovaném plynu. To jen pro zájemce o studium teorie, která není úplně triviální.
Pro pořádek připomínám, že přeskok jiskry na jiskřišti zapalovací svíčky je elektrickým výbojem v ionizovaném plynu. To jen pro zájemce o studium teorie, která není úplně triviální.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Tak pro zajímavost, kdyby tady někdo v budoucnu hledal to samé, jako já...
Z dílenské příručky Škoda - vzdálenost elektrod (vzdálenost mezi anodou a katodou svíčky):
1,4 l/63 kW BXW, CGGB
BOSCH F7HER02 (101 905 601 F) 1…1,1 mm
NGK 2FR6T-11G (101 905 617 C) 1…1,1 mm
Nechci vytvářet odkaz s obrázkem, ale to samé i v AJ je zde https://www.drive2.ru/l/6892386/ , jsou tam i ostatní motory ve Fabii II, i když stránka je o Roomsteru. Ostatní je v ruštině a tu já neovládám Tak předpokládám, že v Seatu to bude to samé v bleděmodrém..
Takže někde mnou na netu vyčtená informace o předepsaném odtrhu 0,9 pro BXV/CGGB byl omyl. Ono to je tím, že asi mylně je na některých stránkách vedeno označení BOSCH F7HER02 jak pro BOSCH 0 242 236 530, tak i pro 0 242 236 565 (první 1,1 mm, druhá 0,9 mm). Zajímavé, že sehnat osazení (katalog) svíček Bosch je oříšek, asi nemají vůbec potřebu to řešit pro jednotlivé zákazníky
Z dílenské příručky Škoda - vzdálenost elektrod (vzdálenost mezi anodou a katodou svíčky):
1,4 l/63 kW BXW, CGGB
BOSCH F7HER02 (101 905 601 F) 1…1,1 mm
NGK 2FR6T-11G (101 905 617 C) 1…1,1 mm
Nechci vytvářet odkaz s obrázkem, ale to samé i v AJ je zde https://www.drive2.ru/l/6892386/ , jsou tam i ostatní motory ve Fabii II, i když stránka je o Roomsteru. Ostatní je v ruštině a tu já neovládám Tak předpokládám, že v Seatu to bude to samé v bleděmodrém..
Takže někde mnou na netu vyčtená informace o předepsaném odtrhu 0,9 pro BXV/CGGB byl omyl. Ono to je tím, že asi mylně je na některých stránkách vedeno označení BOSCH F7HER02 jak pro BOSCH 0 242 236 530, tak i pro 0 242 236 565 (první 1,1 mm, druhá 0,9 mm). Zajímavé, že sehnat osazení (katalog) svíček Bosch je oříšek, asi nemají vůbec potřebu to řešit pro jednotlivé zákazníky