Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od NOVON »

Jerry3 píše:Na úkor zapalovacího výkonu. :(
Dám pak na Tebe a šoupnu tam aspoň ty iridiovky.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od lefort »

Díky Jardovi za předchozí konzultace, vyzkouším do Kappusty IK20TT, doporučuje je i poslední Denso online aplikace, tak snad bude vše v pořádku. :wink:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Misojogi »

http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... ion=search
na auto berlingo 1,4 KFX su tieto denso sviecky
K20PR-U - IK20 VK20 pripadne TT verzia IK20TT K20PR-U
na auto Berlingo 1,6 NFU su tieto denso sviecky
K20HR-U11 - IKH20 VKH20 pripadne TT verzia IKH16TT K16HPR-U11
TT katalog
https://www.denso-am.eu/e-catalogue/
Vie mi niekto vysvetlit preco na jeden typ motora (KFX) ma sviecka TT rovnake cislo ako ostatne verzie zatial co na druhy typ motora (NFU) maju sviecky TT ine cislo ako ostatne verzie

motor NFU ma IKH20 VKH20 ale TT verziu ma IKH16TT - preco 16, preco nie 20 ????
dava to niekomu logiku? nie je tam nejaka chyba? zial aj katalogy vyrobcov sa mozu seknut vedla

pozeral som aj ine auta ale vsade je rovnake cislo sviecok TT, toto je jedina vynimka
Naposledy upravil(a) Misojogi dne pát led 24, 2020 19:42, celkem upraveno 2 x.
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Misojogi »

este zaujimavejsie je ze pre niektore auta su doporucovane OBE sviecky
napriklad pre Jumpy od 80kw do 130kw su vraj vhodne OBE sviecky
https://madparts.eu/zapalovacia-sviecka-denso-ikh16tt
https://madparts.eu/zapalovacia-sviecka-denso-ikh20tt

co vlastne znamena to cislo 16 alebo 20 ?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Jde o tzv. tepelnou hodnotu. Jenže se jedná o bezrozměrné číslo, které si každý výrobce pro účely značení svých svíček vybírá dle vlastního uvážení.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Misojogi »

a co znamena pismeno H v nazve sviecky Denso?

je tu otazka preco teda TT sviecky pri motore BFU maju nizsiu teplotu ako klasicke iridiove sviecky, ky je na to dovod? co by sa stalo keby sa pouzili sviecky s vyssou teplotou?
dufam ze plati aspon to ze vyssie bezrozmerne cislo znamena vysssiu teplotu sviecky
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Misojogi píše:...dufam ze plati aspon to ze vyssie bezrozmerne cislo znamena vysssiu teplotu sviecky
V daném případě je tomu přesně naopak! A až si o tom zjistíš alespoň základní věci, vrať se, aby ses znovu zeptal, příště již kompetentně(ji), prosím. 8)
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Misojogi »

zakladna otazka ostava
preco tento konkretny motor (BFU 80kW) ma odlisne teplotne cislo sviecky TT zatialco vsetky ostatne motory ho maju identicke?

lebo nasiel som si nieco ale neviem s tym pohnut
http://elektronic.cekuj.net/images/Babe ... acenie.jpg
H znamena pravdepodobne vysunutie elektrody (elektrode projection 8,5mm)
a je tam aj ze teplota sviecky 20 je o nieco chladnejsia ako 16 - ale co s tym dalej? po meste budem pouzivat 16 a po dialnici 20?
preco by sviecky TT mali byt teplejsie ako obycajne iridiove sviecky?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Obecně platí, že svíčky Denso Iridium Power mají v rámci daného čísla mnohem širší tepelný rozsah, než odpovídající konkurenční svíčky jiných výrobců. To samozřejmě není odpověď na tvou otázku. Mohl bych ti sem teď vypsat hned několik možných vysvětlení, která mne napadají, jelikož však žádné nemám potvrzené, tak ti jednoduše sdělím, že nevím.

Jinak osobně jezdím obvykle se svícemi o stupeň studenějšími, než předepisuje výrobce motoru. Proč? Protože můj způsob využívání motoru... :lol: Ať k tomu tedy ten, pro koho předmětnou informaci sháníš, přistoupí úplně stejně. A to tím spíš, že si může svobodně vybrat mezi dvěma tepelnými hodnotami. :idea:
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Misojogi »

vypsat hned několik možných vysvětlení
ja sa hlavne bojim ci to nie je preklep (aj to sa stava) a ci sviecky alebo motor neposkodim
se svícemi o stupeň studenějšími, než předepisuje výrobce motoru. Proč? Protože můj způsob využívání motoru...
jazdis zasadne vo vyssich otackach? Lepsie samocistenie?
alebo ake to ma vyhody? planujem ta napodobnit ak to ma pre mna vyznam
ak dobre chapem tak to pre mna znamena ze mozem pouzit aj sviecky s cislom 20
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Pitris »

Misojogi píše:....jazdis zasadne vo vyssich otackach? Lepsie samocistenie?
alebo ake to ma vyhody? planujem ta napodobnit....
Pro Tebe asi žádné. Jerry na rozdíl od Tebe nevymýšlí pitchoviny jak ušetřit za rok deci benzinu, nehledá disky podle aerodynamiky, gumy podle nejnižší ceny, a jezdí trochu, ale jen trošičku, jiným autem a jiným stylem !! :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od bloke »

v aktuálnom katalógu Denso 2019/2020 pre Berlingo s motorom 1.6 16V 80k NFU (TU5JP4) uvádza firma len jednu tepelnú hodnotu 16 (strana 120 https://www.denso-am.eu/media/1339721/d ... 001_lr.pdf )
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od lefort »

Jsem z toho Densa nějaký zmatený. Podle katalogu 19/20 je poslední doporučení pro Kappu 2.0 20V turbo IK20TT s odtrhem 1.0mm, ve verzi 18/19 není model auta vůbec uvedený a ve verzi 17/18 je opět IK20TT, ale s odtrhem 0.8mm...Na webu globaldenso.com je uvedena pouze niklová varianta K20TT a IK20TT je doporučeno pro LPG/CNG. Tak teď fakt nevím, mám vzít IK20TT a srazit odtrh na 0.9mm? :lol:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Misojogi »

uvádza firma len jednu tepelnú hodnotu 16
ved prave a nedava to logiku ... obavam sa ze je to preklep a ma tam byt 20
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

No a o co tedy jde? Použij 20-ky!
Abych ti to zkomplikoval: se 16-kami by to ale mělo nižší spotřebu. :mrgreen:
Odpovědět