Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od lefort »

Vzhledem k tomu, že má Kappa nemá ani 100 tkm najeto, předpokládám, že ty iridiové TT mi vydrží až do případného prodeje za x let, pokud k němu teda vůbec dojde. :lol:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od tonny »

Já také u Explorera V6 musím sundat kola. Tento týden chci přezouvat z univerzálek na zimní, tak jsou nachystané.

Jardo, svár je sice dobrým okem vidět, dokonce ten kousek Iridia je tmavší ale lupa byla jistota, řešil jsem to poprvé. Teď je poznám okamžitě.

Bloke, proč zkoušet niklové Denso, když za ty prachy u Iridia není co řešit. Navíc maj mít životnost až 160tkm.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od bloke »

Tonny, inú odpoveď neviem, len takú, že pre zvedavosť. Aj samotného automajiteľa, aj nás ostatných
:P. Na niklové TT ide z Densa takmer rovnaká propagácia ako na irídiové TT (okrem životnosti).
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

bloke píše:...Na niklové TT ide z Densa takmer rovnaká propagácia ako na irídiové TT (okrem životnosti).
Nějak tam postrádám rozdíl v zapalovacím výkonu. :?
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od bloke »

Ono je jasné, že irídiové TT sú vyššia trieda než niklové TT, len ma zarazili videoprezentácie (v roku 2018 kedy som si niečo zisťoval o D Ni TT) ,ktoré pri oboch typoch poukazovali na rovnaké zlepšenia - len jedny určite porovnávali s obyčajnými typmi a druhé s irídiovými.
Teraz je už promo materiálov viac, no priebežne ich už nesledujem a neporovnávam, aj tieto sú o čosi iné, než v 2018
https://www.denso.com/global/en/product ... iridiumtt/
https://www.denso.com/global/en/product ... /nickeltt/
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
buřtyskřenem
Příspěvky: 173
Registrován: úte čer 09, 2015 8:58

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od buřtyskřenem »

Jerry3 píše:Laserem navařená stopečka iridiového drátu je vidět i bez lupy.
Jinak k TT nic nenapíšu, neboť praktickou zkušenost zatím nemám. Ovšem čistě fyzikálně by mělo jít o to absolutně nej.
Zkousel jsem najit na netu nejake porovnani Iridium TT vs Iridium Power. Nikde jsem nic zatím nenasel.Docela by me zajímalo, zdali by byl prechod z Power na TT zretelny, jako když jsem z obyčejných NGK presel na Iridium Power. :shock: :shock:
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od tonny »

Využil jsem výměnu kol u Explorera a čekání na vykapání oleje a pustil se do výměny svíček. Musím zespod od kol (V6), měl jsem tam kvůli LPG a pracnosti DENSO IT16TT, byly tam 62tkm, nachystal jsem si stejné, jen sklepl odtrh z 1,0 na 0,85mm, kvůli LPG (potřeba vyššího zapalovacího napětí).
Když jsem vyndal první svíci umístěné od řidiče, nestačil se divit.Iridium téměř upálené, odtrh 1,55mm :!: Z dalších už jen jedna 1,35mm, ostatní čtyři 1,04-1,05mm. Nechápu ten rozdíl, kdyby to bylo vyloženě chudou směsí, mělo by to být stejné u všech. Příště se budu u plynaře muset zeptat, jak to rovnoměrně dávkuje. Také všechny svíce byly spíše černé, nevím, jestli provoz na LPG je vypaluje stejně jako u benzínu. I olej po 6400km byl tmavě hnědý až černý.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od tonny »

Přišly nové svíčky, opět kontrola svíček ze stejného zdroje autodílos.cz, nyní pro Camry IK20TT a jsou v pořádku.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Bramborak3 »

Budu dávat stejné příští rok. Denso Iridium TT. IK20TT. Ale na plyn nejezdím.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od lengy60 »

tonny píše:Využil jsem výměnu kol u Explorera a čekání na vykapání oleje a pustil se do výměny svíček. Musím zespod od kol (V6), měl jsem tam kvůli LPG a pracnosti DENSO IT16TT, byly tam 62tkm, nachystal jsem si stejné, jen sklepl odtrh z 1,0 na 0,85mm, kvůli LPG (potřeba vyššího zapalovacího napětí).
Když jsem vyndal první svíci umístěné od řidiče, nestačil se divit.Iridium téměř upálené, odtrh 1,55mm :!: Z dalších už jen jedna 1,35mm, ostatní čtyři 1,04-1,05mm. Nechápu ten rozdíl, kdyby to bylo vyloženě chudou směsí, mělo by to být stejné u všech. Příště se budu u plynaře muset zeptat, jak to rovnoměrně dávkuje. Také všechny svíce byly spíše černé, nevím, jestli provoz na LPG je vypaluje stejně jako u benzínu. I olej po 6400km byl tmavě hnědý až černý.
Podobný problém měl zeťák na Altee.Když po 2 letech vyndali svíce z motoru,tak střední elektrody byly v podstatě fuč. :shock: Tedy,mě to ani v případě těch kovářů a podkovářů,kam dříve jezdil neudivilo,bo je tam vrazili,tak jak je vyndali z krabičky,spíše jsem se divil,jak to,že to vůbec jezdilo. :roll:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od pepoh »

tonny píše:Využil jsem výměnu kol u Explorera a čekání na vykapání oleje a pustil se do výměny svíček. Musím zespod od kol (V6), měl jsem tam kvůli LPG a pracnosti DENSO IT16TT, byly tam 62tkm, nachystal jsem si stejné, jen sklepl odtrh z 1,0 na 0,85mm, kvůli LPG (potřeba vyššího zapalovacího napětí).
Když jsem vyndal první svíci umístěné od řidiče, nestačil se divit.Iridium téměř upálené, odtrh 1,55mm :!: Z dalších už jen jedna 1,35mm, ostatní čtyři 1,04-1,05mm. Nechápu ten rozdíl, kdyby to bylo vyloženě chudou směsí, mělo by to být stejné u všech. Příště se budu u plynaře muset zeptat, jak to rovnoměrně dávkuje. Také všechny svíce byly spíše černé, nevím, jestli provoz na LPG je vypaluje stejně jako u benzínu. I olej po 6400km byl tmavě hnědý až černý.
16 su dost teple a ten karbon.? bohata zmes na plyn neni ok, nechladi jak kvpalne palivo. plamen hori o 30% pomalsie, riziko ze otvoreny vyfuk ventil bude v kontakte s plamenom. ze vraj normal je +5% vstrek na plyn

do motoru sa davaju IXUH22I, vymena s olejom 1r/25tk no nevymenili ich, mam ich povodne. na jar budu tam uz cca 2r. za studena na benz volnobeh niekdy zakucká. vychadza to tak, ze po vyse roku sa prejavilo. :?
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Pedro »

Motor konstruovany na BA. A seres do nej plyn. Kvuli cemu? Myslel jsem Tonny, ze jsi dospely chlap. Z venku bych rekl, ze na to vypadas.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od tonny »

Pedro. Explorer bylo promyšlený auto původně za rezavějící Pajero, na práci. To LPG byl záměr od začátku, nebude-li takové auto na naftu. Pak jsem si ho tak oblíbil, že je na všechno, tak jak ve státech oblíbeno. Názor máme každý svůj, já bych určitě nedal plyn do malého obsahu, už vůbec ne jako pepoh 1,2L.

16 jsou předepsané na benzín, zas tomu tak nehovím abych experimentoval. Prostě bude kontrola té kritické u řidiče ob výměnu oleje (asi 15tkm) nebo přezouvání a podle ní se zařídím. Po pravdě jsem čekal asi 80tkm a ne polovinu. Budu to muset probrat s mým plynařem, nechápu, jestli to čadí bohatá směs startování na benzín nebo opravdu bohatá směs LPG, kde vlastně karbon by neměl vznikat. Pořád se učíme. :wink:
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Pedro »

Ja vubec nikam. Jak píšeš, vec nazoru. Kdyz by si nekdo koupil Mustafu, i toho ohavneho, co se s nima rozrhl pytel a dal do nej plyn. Proc?
Druhá strana, znal jsem manika, co dal plyn do Matize. A rocne cca 5tkm.
Mam ted litra, zere 4,5-5,5 (za 2tkm celkove. Mesto i dalky, kdyz nelze skutrem) a ani by mi nenapadlo dat plyn. Denso ir a nove naplne jo. Uz jsou tam.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od lengy60 »

No jo,tohle je věčné téma.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět