Oleje.cz

 

Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Další nezařaditelná témata

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvekod Hombre » stř říj 09, 2019 13:07

Téma: Svíčky......
Tak teda nevím , Jaruš.
Mondeo 2.0L 16V, Valvoline Durablend 10W-40
BMW R 1100 RT - Brumla, Valvoline All-Climate 20W-50
Hombre
 
Příspěvky: 1625
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Brno

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvekod nomacorc » stř říj 09, 2019 14:51

Téma je v pořádku, spíš mě zmátla věta o zapálení směsi žhavící svíčkou.
nomacorc
 
Příspěvky: 63
Registrován: úte led 30, 2018 14:50

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvekod Bramborak3 » stř říj 09, 2019 16:38

Imho dotaz. Po kolika km měnit svíčky na Bmw 330i. Jarda mě Iridiové Densa seřižoval na olej srazu. Mám na nich 30 tis km. Startování na drc. 40-50 tis km dají ? Příště dám místo Denso iridium power IK20 zas Densa, ale iridium power TT.
Bramborak3
 
Příspěvky: 370
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvekod Jerry3 » stř říj 09, 2019 18:02

Podle stavu vnější elektrody. A to bez vyndání z motoru neposoudím.
Jerry3
 
Příspěvky: 9412
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvekod jarson1 » stř říj 09, 2019 18:11

no vseobecne sa tvrdí, že iridovky maju životnosť okolo 80tkm.
Ovšem interval výmeny neurčuje výrobca sviečky ale výrobca auta podla servisného plánu.
Takže by som sa asi riadil týmto.
napriklad na Carine mám interval 100tkm pre platinovky, u Civicu rovnako 100tkm u iridiových.
Na Honde som zatial nemeni, na Carine už ano a aj po 120 tkm vyzerali ok a fungovali bez výpadkov. Rozdiel po výmene za nové žiadny.
Naposledy upravil jarson1 dne stř říj 09, 2019 18:21, celkově upraveno 1
Toyota Carina E 1.6 Xli LB rv.92 Japan
Obrázek
Toyota Carina E 1.8 GLI LB. rv.96 GB ( v kóme )
Obrázek
HONDA Civic 8G 4D 1.8 rv.06 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
jarson1
 
Příspěvky: 418
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvekod Jerry3 » stř říj 09, 2019 18:17

Řídil bych se primárně stavem elektrod, nikoli nějakým předpisem.
Jerry3
 
Příspěvky: 9412
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvekod jarson1 » stř říj 09, 2019 18:23

Súhlasím , ale vzhladom na napísané si nemyslím , že by po 30tkm mali byt nejako opotrebené.
každopádne ak má motor problém, tak sa to na sviečkach podpíše a je možné, že ich treba vymeniť. To je vsak len sekundárne. Sama od seba sa sviečka nepokazí ( ak teda nemá "vrodenú vadu - aj to sa obcas prihodí)....
Toyota Carina E 1.6 Xli LB rv.92 Japan
Obrázek
Toyota Carina E 1.8 GLI LB. rv.96 GB ( v kóme )
Obrázek
HONDA Civic 8G 4D 1.8 rv.06 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
jarson1
 
Příspěvky: 418
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvekod Jerry3 » čtv říj 10, 2019 4:02

Jenom bych dodal, že není iridiovka jako iridiovka: jedny jsou konstruované na maximalizaci zapalovacího výkonu, druhé na co nejdelší životnost. A mnohé záleží i na tom, v jakém motoru pracují a jak je využíván.

Oproti tomu čistě platinové svíčky jsou vždy stavěny na maximalizaci životnosti.
Jerry3
 
Příspěvky: 9412
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvekod Misojogi » čtv říj 10, 2019 8:05

jedny jsou konstruované na maximalizaci zapalovacího výkonu, druhé na co nejdelší životnost.
a ktore z nich viac znizuju spotrebu?
Tieto auta mam na krku:
-----------------------------
Daewoo Matiz 0,8litra z roku 2001
Favorit uz nemam :-(
-----------------------------
uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
 
Příspěvky: 2130
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvekod Durex » čtv říj 10, 2019 9:22

Spotřebu nejvíc sníží plynový pedál :lol: Samozřejmě že třeba dojde ke snížení spotřeby,ale já sem to nějak markantně nezaznamenal. Ale zaznamenal sem lepší starty a živější projev. A taky cca 2x až 3x vetší životnost bez negativních důsledků. Což bylo pro mě u moto prio,protože výměna svíček u moto není kolikrát úplně easy.

Pokud bych opravdu nějak chtěl bojovat se spotřebou resp jezdit co nejlevněji,tak je to komplexní záležitost. Nikoliv jen otázka výměny svíček. Je potřeba se starat o vzduchový filtr, škrtící klapku,lambdu, výfukové potrubí a hlavně stav tlumiče a taky koukat na kvalitu paliva.

Nejpodstatnějším krokem je ale udržování správného tlaku v pneu. Dovolím si tvrdit, že je to jeden z nejvýraznějších a nejlevnějších úkonů, jak snížit spotřebu vozu. No a pak tu jsou další věci,jako přibrždující brzdy, zbytečné ježdění s rakví popřípadě jen s nosiči apod.

Takže zase opakuji. Než jen hledat nejlepší svíčky, tak je lepší se o to starat jako o celek. Je sice hezký, že mám v motoru millera s nano a v motoru mi pálí denso,ale co je to platný, když mám blbou geometrii a podhuštěný pneu …
Naposledy upravil Durex dne čtv říj 10, 2019 9:43, celkově upraveno 2
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, KTM 990 LC8 ADV,BMW R1150GS ADV, Jumper 2.2 HDI
http://www.motoducks.wz.cz
Elf Moto4Road 10W40; 15w50; 10w60
Eneos 20w50, Mogul 10w50, 10w40,Eneos 75w90 GL5; Mogul 80w90H
Elf NF 5W-40,Mogul Racing 5W40,Ardeca ATF+Z7
Uživatelský avatar
Durex
 
Příspěvky: 3350
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvekod Bramborak3 » čtv říj 10, 2019 9:29

Jerry3 píše:Podle stavu vnější elektrody. A to bez vyndání z motoru neposoudím.

Ok dobře. Tak až bude čas, tak 1-2 vytáhnu a nafotím. Ty dvě co jsou až skoro pod čelním sklem nee. Moc práce.
Bramborak3
 
Příspěvky: 370
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvekod Misojogi » čtv říj 10, 2019 10:15

je lepší se o to starat jako o celek.
dik za dobry podnet a myslienky
snazim sa mysliet na tieto veci
Tieto auta mam na krku:
-----------------------------
Daewoo Matiz 0,8litra z roku 2001
Favorit uz nemam :-(
-----------------------------
uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
 
Příspěvky: 2130
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvekod Jerry3 » čtv říj 10, 2019 13:25

Maximalizace zapalovacího výkonu znamená něco jiného než snížení spotřeby. Je to o maximálním roztažení rozpětí mezi minimální a maximální spotřebou. A zajistí to co "nejjehlovatější" elektrody, resp. jedna ze základních fyzikálních pouček, totiž že největší náboj je na hraně. :idea:
Jerry3
 
Příspěvky: 9412
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvekod Misojogi » čtv říj 10, 2019 14:39

zajistí to co "nejjehlovatější" elektrody
znamena to ze sviecky TT su vykonnejsie ako sviecky Power ? (mam na mysli obidve Denso iridium )
Tieto auta mam na krku:
-----------------------------
Daewoo Matiz 0,8litra z roku 2001
Favorit uz nemam :-(
-----------------------------
uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
 
Příspěvky: 2130
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvekod Jerry3 » čtv říj 10, 2019 14:41

Ano.
Jerry3
 
Příspěvky: 9412
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník