Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Misojogi »

Problemy so svieckami DENSO
https://www.mazdaspeeds.org/index.php?t ... lugs.2379/
mate nejake vysvetlenie?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

A co má být, resp. o co konkrétně ti jde?
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Misojogi »

co sa tyka tohto prispevku rozmyslam nad pricinami a pytam sa co bolo (co mohlo byt) dovodom problemov. (a ako im predchadzat)

co sa tyka predosleho prispevku tak sa vlastne pytam ze ako by si sviecky (odtrh) Denso na Mondeo nastavil ty - na aku vzdialenost a preco.
Ako som uz spominal mozno budem mat prilezitost otestovat Denso sviecky ITV20TT na Mondeu.

A tiez som hladal sparove mierky na nastavenie odtrhu sviecky, ale nasiel som len klasicke sparove mierky na nastavenie ventilov, inak len obrazky :-( mozno som zle hladal
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Misojogi píše:mate nejake vysvetlenie?
Mám: pokud jsem někdy zaznamenal problémy s Denso Iridium, nikdy nešlo o problémy způsobené samotnými svíčkami - viz např. zde svého času probírané potíže Hobrého s DI v jeho motocyklu BMW. I tam se nakonec ukázalo, že svíce DI skutečně za nic nemohly.

Jinak na oné fotce je už na první pohled vidět, že někdo snižoval odtrh: DI totiž z výroby nemívají "přihnutou" vnější elektrodu.

Co se týče tvé otázky, jaký nastavit odtrh, tak samozřejmě takový, jaký předepisuje výrobce motoru. Na U-drážku pak potřebuješ tzv. drátové měrky. Ovšem na DI TT ti budou stačit úplně standardní "plíškové".
Jozef
Příspěvky: 71
Registrován: sob úno 09, 2019 21:39

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jozef »

A ake mate skusenosti s zhavičmi? Ngk, Beru, Denso sú tam rozdiely v kvalite? :D
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od skodovkar »

Tohle je pro mě novinka, nikdy jsem o tom neslyšel a mohlo by to vysvětlit, proč si některá auta s jinými typy svíček nerozumí. Svíčka může sloužit jako čidlo klepání :shock:
https://youtu.be/smIqDKTm2hE?t=748
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Jenže to, oč zde primárně jde tobě, samozřejmě platí i v obráceném gardu, tj. že i na svíčce samotné, nikoli pouze na jejím "napájení", záleží, jak "dobře" ionizované prostředí dokáže kolem jiskřiště svých elektrod vytvořit. :idea:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Jozef píše:A ake mate skusenosti s zhavičmi? Ngk, Beru, Denso sú tam rozdiely v kvalite? :D
Jestli pod kvalitou rozumíš i, resp. především vlastnosti, tak tam jsou rozdíly překvapivě velké. Absolutní špičku přitom představuje Denso.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od skodovkar »

A přesně o to mi jde. Používají-li motory takto svíčky, pak jim jinými svíčkami zkreslíš měřené hodnoty a vůbec se jim nechce jet :idea:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Ale kdepak! To, co je prezentováno ve videu, zatím nikdo nepoužívá - alespoň tedy nevím o tom, že by to už někdo v produkčních vozech, resp. motorech používal. Ona ta zpětnovazební regulace přes zapalovací svíčky je totiž velmi složitou a drahou záležitostí.

Obecně pak lze říct, že pokud motor na lepší svíčky nejede, má nějaký problém se zapalováním, resp. se spalováním. A pokud nejede na horší, tak konstruktér dobře věděl, proč pro prvomontáž zvolil ty lepší.
Jozef
Příspěvky: 71
Registrován: sob úno 09, 2019 21:39

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jozef »

Jerry3 píše:
Jozef píše:A ake mate skusenosti s zhavičmi? Ngk, Beru, Denso sú tam rozdiely v kvalite? :D
Jestli pod kvalitou rozumíš i, resp. především vlastnosti, tak tam jsou rozdíly překvapivě velké. Absolutní špičku přitom představuje Denso.
Ano to som pod tym myslel, aby to čo najlepšie žhavilo :D Podla orignal cisla som pozeral NGK nerobí, Beru stoji 7,60 eura a Denso 5,3 eura ešte ked aj hovoríš, že Denso je best, tak to jasna volba pre Denso žhaviče :wink: :wink:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Nevím, jestli nejlíp, ale dost pravděpodobně nejdýl. A cena ne vždy odráží vlastnosti a kvalitu.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Hombre »

Když je motor v pořádku, nejlépe ze všech fungují DENSA. V případě, že motor má již něco nalítáno,zápasí s olejem, vstřiky již nejsou Ok, a jiné opotřebení, nejlépe se s tímto srovnají Brisky. Ty dovedou zapálit směs aniž by se ulily.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
nomacorc
Příspěvky: 87
Registrován: úte led 30, 2018 14:50

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od nomacorc »

Přijde mi, že tu pletete dohromady žhavící a zapalovací svíčky.
U žhavičů mám co se týče životnosti lepší zkušenosti s BERU. U svýho "traktoru" jsem teď nedávno měnil ještě původní svíčky z výroby a po 18 letech a 300k km ještě fungovaly, ale z preventivních důvodů jsem je radši vyměnil. Byly tam BERU...
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

No vidíš, kdybys tam měl Denso, nemusels je měnit ani preventivně.
Odpovědět