Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od lefort »

Za mě Motorcraft. Nevím jak se liší cena, ale nekoupíš padělek.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
rosso
Příspěvky: 512
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od rosso »

Kromě origo servisu Ford, dají se svíčky Motorcraft koupit jinde v ověřeném eshopu? Nikde je bohužel nemohu najít.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od lefort »

Eshop Autopalace.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
rosso
Příspěvky: 512
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od rosso »

Díky ;) Nicméně musím konstatovat, že cena za jednu svíčku poněkud vyšší :(
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Mají obrovské marže, tudíž přepísknuté ceny. Např. olejový filtr stojí trojnásobek toho, co by měl normálně stát.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od lefort »

Cena je plus minus stejná jako ve všech prodejnách ND Ford. Podle finis kódu se dá zjistit zadáním na fordservice.cz.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

No právě...
rosso
Příspěvky: 512
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od rosso »

No :(
rosso
Příspěvky: 512
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od rosso »

Psal jsem do eshopů a dle VIN všude byly doporučeny svíčky buď originál, nebo NGK ILZTR6A8G, takže vezmu ty NGK a snad bude vše OK. Cena jedné svíčky NGK vychází o více než polovinu nižší, než stojí jedna svíce Motorcraft.
Někdo si třebas řekne, že jedině originál, nicméně nelíbí se mi nastavená cenová politika origo dílů obecně.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Ty "originální" svíce Motorcraft mají dokonce úplně stejně označení jako NGK. :)
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Misojogi »

Cena jedné svíčky NGK vychází o více než polovinu nižší, než stojí jedna "originální" svíce Motorcraft.Někdo si třebas řekne, že jedině originál ....
Ty "originální" svíce Motorcraft mají dokonce úplně stejně označení jako NGK.
vzhladom na moju dobru skusenost so svieckami DENSO iridium (predtym som mal NGK) mi neda pokoj otazka: nechces ich vyskusat ?
naozaj som s nimi spokojny
Jerry ti poradil dokonca ze aky konkretny typ treba pouzit ...
urcite budu lepsie ako "originálne" Motocraft
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Misojogi píše:Jerry ti poradil dokonca ze aky konkretny typ treba pouzit ...
urcite budu lepsie ako "originálne" Motocraft
V daném případě o tom nejsem na 100% přesvědčen, přesto do nich při příští výměně půjdu, už kvůli ceně a dostupnosti.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od lengy60 »

To se někdo má,když si může dát do motoru svíčky Denso. :evil: Já mám peška,sice se už Denso a NGK vzchopily,ovšem jen pro nepřeplňované verze 1.2.Je fakt,že už z výroby jsou v těchto motorech iridiové svíčky Bosch a v přeplňované verzi platinum.Proč tomu tak je netuším,jen jsem se ptal v servissu,že bych tam dal iridia a bylo mi řečeno,že nedoporučují. :oops:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
rosso
Příspěvky: 512
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od rosso »

Misojogi píše:vzhladom na moju dobru skusenost so svieckami DENSO iridium (predtym som mal NGK) mi neda pokoj otazka: nechces ich vyskusat ?
naozaj som s nimi spokojny
Jerry ti poradil dokonca ze aky konkretny typ treba pouzit ...
urcite budu lepsie ako "originálne" Motocraft
Asi nechci dělat pokusného králíka :-)
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Misojogi »

Jerry3 píše:Originál pro 1,6 EB jsou ony svíce NGK. Ostatně i svíčky zn. Motorcraft obecně nejsou nic jiného než převlečené NGK, často dokonce za lepší cenu.

Pokud jde o náhradu od Denso, ITV20 bych nepoužil, (Mají axiálně jinde jiskřiště. ) ovšem chystám se časem vyzkoušet TT ITV20TT. (U TT jeho poloha mnohem více odpovídá originálu od NGK.) Ale můžeš být první! :)
V diskusii na ford fore ma upozornili ze je nutne zvysit vzdialenost elektrod na 1,3 (original 1,0)
http://www.fordclub.eu/forum-tema/monde ... sage136216
je třeba aby byl dodržen předepsaný odtrh elektrod svíček 1,3 mm.
20703-Sviecka-Denso-Iridium-TT-ITV20TT
Vzdialenosť elektród novej sviecky: 1 mm (u niektorých vozidiel je potrebná úprava vzdialenosti)
Tento parametr je dán dle typu motoru. S hodnotou délky odtrhu, tedy vzdálenosti mezi elektrodami, se mění teplota svíčky. Při úpravách motoru lze s odtrhem pracovat jakožto parametrem, který zlepší výkon motoru, nicméně pro běžné uživatele je měření velikosti odtrhu a stanovení vhodné vzdálenosti přeci jen složité.
A urcita debata bola uz tu:
"Správný" odtrh na svíčce je určován zejména kompresním poměrem/stupněm přeplňování motoru, jeho "přirozenou odolností" vůči detonačnímu spalování (nemodifikovanou zásahy čidla klepání), výkonem zapalovací soustavy a řadou dalších faktorů. Obecně platí, že čím je kompresní poměr/stupeň přeplňování motoru (a u jetých motorů také jejich aktuální mechanická kondice) vyšší, tím je potřeba studenější svíčky a zároveň menšího odtrhu. Proto má např. již dostatečně studená svíčka IXU22 odtrh z výroby 0.9 mm. Konkrétní hodnotu odtrhu však určuje výrobce motoru s přihlédnutím ke zmíněným veličinám, na základě praktických zkoušek pak často "zcela mimo obvyklá očekávání", např. z důvodu jeho zájmu vylepšit spotřebu či exhalace, a to i za cenu zhoršení jiných parametrů (typickým příkladem jsou třeba motory Ford Zetec, kde je použito extrémně teplých svíček s extrémně velkým odtrhem).
svicky-ngk-denso-vs-bosch-brisk-vs-jine-t3494-120.html

https://www.wikihow.cz/Jak-nastavit-odt ... AD%C4%8Dky
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Odpovědět