Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

A o Fordu ani nemluvím, pořádně to funguje pouze s origo Motocraft, ani s Denso nebo NGK to není ono, nebo jen chvíli.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

modelář píše:dnes už i německé automobilky používají pro prvomontáž v mnohých případech NGK namísto donedávna "skoro povinných" Bosch.

Svíčky Bosch byly vždycky póvl
, a Němci to dobře věděli. :!:
Za komančů se vyplatilo tomu, kdo jel do "NSR" (dnes SNR) vzít sebou svíčky PAL.
Ty tam vždy dobře prodal,
nebo když bych chytřejší, a měl tam známosti, tak vyhandloval jednu PALku za 3 Boschky, které dovezl sem, a tady je draho prodal blbečkům, a měl vyděláno ještě víc. :!: :wink:

:idea: Svíčky Bosch jsou na úrovni oleje Castrol. :!: :lol:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:A o Fordu ani nemluvím, pořádně to funguje pouze s origo Motocraft, ani s Denso nebo NGK to není ono, nebo jen chvíli.
Pokud považuješ min. 40 tis. km s těmi "horšími" od Denso, pak OK. Ostatně i sám Ford ví moc dobře, že má "nějaké problémy" se zapalováním, proto v prvomontáži ve fabrice dává do každého 4-válcového motoru 2 kusy jednoho provedení Motorcraftu a 2 kusy jiného provedení - ob válec!
Ale uznávám, že platinové Motorcrafty vykazují nepřekonatelný poměr cena/výkon.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Jasná jitra.
To je zajímavé.Kdesi ze začátkujsem napsal,že jezdim hafo let 3 el. Brisky,že mi nezklamaly,tudíž je cpu dle parametů do svých aut.Netvrdím že jsou nejlepší,jen fungujou. Do r 2007 jsem měnil auta + - po třech letech. Všude Br.,poměr cena -účel-osvědčenost.Opět píšu ze si nemyslim že jsou nejlepší,ale bezproblémový v zimě,létě,dlouhy štreky,krátký,emise OK,spotřeba atd.......tyhle auta co mám si nechám dlouho,v obou samo Br 3el.,olej měnim každé jaro cca 7000km a svíce ob rok. kdysi jsem jezdil mnohem víc a svíce vždy po 15 000km ven spolu s olejem. Vydržej 2x tolik,ale toť můj ZLOzvyk.A to bylo i s air filtrama. Ty šli i dříve,dokud jsem nezačal používat... Ale to sem nepatří.
PS: kdysi jsem experimentoval a u Božky mi na prezentaci upraveného motoru ve fávu na 95 koní uhořela elektroda. Ostuda. Musel jsem si půjčit dost jetou svíci od někoho z místních....
modelář

Příspěvek od modelář »

Životnost těch "jednodušších" Denso Iridium Power činí 40 (právě v již zmíněných forďáckých Zetec-ách) až 120 tis. km, podle motoru a jeho zatěžování. Hranice výměny je dána výhradně počínajícím zhoršováním parametrů (většinou začne růst spotřeba), ničím jiným. U této řady je totiž po uvedené kilometráži patrný úbytek materiálu na vnější elektrodě, což se samozřejmě projeví. Pokud ovšem zvolíš "lepší" řadu s platinovým válečkem ve vnější elektrodě, jsi hned na dvojnásobku shora zmíněného rozpětí kilometráže! Existuje ovšem i řada dělaná vyloženě na výdrž (ty předchozí upřednostňují výkon), kde je běžnou hranicí 200 tis. km.
Itall

Příspěvek od Itall »

U Fabie byly původně NGK, při druhé výměně jsem dal Brisk a nepozoruji vůbec nic. Je to zcela putna. U sportovní motorky (2T - 250 ccm, asi 50 k) jsem měl NGK, vydržela 5000 km, což je u tohoto druhu sportovních motorů normální. U další podobné motorky mám Denso už 6200 km. Zkusil jsem tam i nepoužitou starou PAL L9Y a pokud bylo seřízení karburátoru chudší, tak zapalovala rozhodně lépe, než Denso. Tam, kde už Denso nefungovala, PAL s vysunutým jiskřištěm s přehledem pobrala. Co by vydržela, to jsem nezkoušel, ale až vyhodím Denso, tak tam půjde tahle stará PAL. Naše české svíčky jsou stejně kvalitní, jako každá druhá známá značka. Podle mé zkušenosti vůbec nemá smysl hledat zahraniční výrobky, jedině že by byly levnější, což asi nebudou. Pouze v případě, že se u nás nevyrábí potřebný typ, ale to už by byly dost speciality.
modelář

Příspěvek od modelář »

Ten "smysl" odhalíš, když použiješ svíčku, která je technologicky úplně jinde, než "česká svíčka". Samozřejmě, že je také o jiné ceně, ale to Tě při jedné svíčce a řádově vyšší životnosti, než uvádíš, určitě nezabije. :wink:

Jinak mi připadá poněkud od věci následující srovnání: (cit.) "Tam, kde už Denso nefungovala, PAL s vysunutým jiskřištěm s přehledem pobrala." (konec cit.). Z něho totiž explicitně plyne, že srovnáváš dvě svíčky s různým provedením jiskřiště, což rozhodně není korektní srovnání.

Kromě toho jsem už někde výše napsal, že běžné Brisky jsou při té ceně super! Jedním dechem však dodávám, že na světovou špičku prostě nemají, poněvadž na ni nemají především technologicky! A to není žádná pomluva českého výrobce, kterého si osobně velmi vážím, pouze konstatování jeho ekonomických, investičních, materiálových a R&D možností.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Harry napsal že svíčky Bosh a oleje Castrol jsou povl.......tak já musím napsat že Harry je debil :D
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář: Taknějak nevím, jak bude mít cizí svíčka větší životnost a proč by měla být (alespoň u běžných druhů) technologicky jinde. U Fabie se mění po 60000 km, což je dost. NGK byly bez problémů, ty Brisk tam mám zatím 20000 km, celkem má auto najeto 140000km. Bylo by možné, že do těch 180000 km Brisk nevydrží, ale spíš si myslím, že ano. Já už to asi nevyzkouším, páč dříve auto prodám. U Favorita s karburátorem se svíce měnily po 20000 km a zkoušel jsem, kolik vydrží původní svíčky (mám za to, že tehdy byly ještě české - r.1992) do poruchy některé ze čtveřice namontovaných. Bylo to 40000 km. Samozřejmě jsem je měnil po 20000 km, ale později jsem zkusil namontovat už použitou sadu, na zkoušku - vydržela dalších 20000 km. Pokud jde o ty sportovní motorky, svíčka PAL těch 5000 km také vydrží, jako NGK.
modelář

Příspěvek od modelář »

Sice sem krajně nerad dávám nějaké odkazy, ale v daném případě udělám výjimku, poněvadž mi to přijde nejjednodušší:

http://www.globaldenso.com/en/products/ ... rket/plug/

Ten "drobný" rozdíl spočívá v použitých materiálech a technologii jejich zpracování pro účely dosažení žádoucích vlastností výsledného produktu.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Anonymous píše:Harry napsal že svíčky Bosh a oleje Castrol jsou povl.......tak já musím napsat že Harry je debil :D
Anonymní, od tebe mi to nevadí, tvoje hodnocení mne nezajímá.
Normální člověk by argumentoval věcně, hodnotil by olej a svíčky, a nehodnotil by přispívající, hodnotil by pouze slušně jejich názory.

Jsi ubožák, který si ani neumí zvolit svůj nick, (svoji přezdívku,) takže mně můžeš být ukradený. :lol: (To volím slova pečlivě. :wink: )

Jsi ubohý psavec,
.......tak já musím napsat
:lol: který se rád vidí "na skle", protože doma se s ním nebaví ani lopatka na uhlí...... :lol:
Navíc nezvádáš interpunkci. :!:

Také jseš hulvát, jako dalších pár lidí zde, díky Bohu, že je jich menšina.

Hodnoť si svoje děti, jestli ti Pán Bůh nějaké dal. :!: :lol:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jsi ubožák, který si ani neumí zvolit svůj nick.............jsi ubohý psavec..................protože doma se s ním nebaví ani lopatka na uhlí........Také jseš hulvát..................hodnoť si svoje děti, jestli ti Pán Bůh nějaké dal............ :lol: Harry poprvé jsem to myslel "trochu" s nadsázkou ale ty jsi opravdový debil :wink:
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Anonymous píše:Jsi ubožák, který si ani neumí zvolit svůj nick.............jsi ubohý psavec..................protože doma se s ním nebaví ani lopatka na uhlí........Také jseš hulvát..................hodnoť si svoje děti, jestli ti Pán Bůh nějaké dal............ :lol: Harry poprvé jsem to myslel "trochu" s nadsázkou ale ty jsi opravdový debil :wink:
To mi nezajímá. :!:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Tirika

Příspěvek od Tirika »

Co se motorek týče, jsou Densa lepší volbou než NGK... NGKáčka jsou náchylný na bohatost směsi a ty to se vyrábí tuším ve Francii nebo kde v Evropě mají horší kvalitu než vyrobený v Japonsku - nejen moje vlastní zkušenost. Densa v pohodě 12000 a více, NGK Japan 9000,NGK EU 5000 - přičemž interval výměny je dle výrobce 18000...
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Tirika píše:Co se motorek týče, jsou Densa lepší volbou než NGK... NGKáčka jsou náchylný na bohatost směsi a ty to se vyrábí tuším ve Francii nebo kde v Evropě mají horší kvalitu než vyrobený v Japonsku - nejen moje vlastní zkušenost. Densa v pohodě 12000 a více, NGK Japan 9000,NGK EU 5000 - přičemž interval výměny je dle výrobce 18000...
Netvrdím, že nemáš pravdu. :!:
Ono záleží, o jaké svíčky přesně, se jedná. :!: :idea:

Já to "prožívám" trochu jinak..... :wink: :)

Mám na svém Subaru předpsány svíčky NGK PFR6B11 :wink:
http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?k ... windowid=0

Výměnný interval, doporučený výrobcem auta, je 100.000 /sto tisíc/ kilometrů..... :wink: :D

Měnit svíčky za 2a půl tisíce Káče, po 5.000 km, by mi přišlo jaksi líto..... :lol: :!:
Mimo to, je to (špinavá) práce :( na 3 hodinky..... :twisted:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Odpovědět