Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Moderátor: Colommbo
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Tiež sa mi nezdal, preto som sa spýtal/ vďaka (sviečky mám na rovnakom mieste ako na predmetnom videu, to sa inak vlní aj akousi použitou plexisklovou kamerou, na celé odsledovanie som nemal nervy; vypnúť zvuk a nepozerať úvodné spoločné šaškovanie dvojice), nové svíce mám ešte na ceste.
S momentovým klúčom sa mi na to príliš nechce ísť, predsa len keby som to ním utiahol viac (z akejkolvek príčiny nepresnosti na mojej strane; -užívatel - náradie) tak som tam, kde nechcem byť.
S momentovým klúčom sa mi na to príliš nechce ísť, predsa len keby som to ním utiahol viac (z akejkolvek príčiny nepresnosti na mojej strane; -užívatel - náradie) tak som tam, kde nechcem byť.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
momentovým klučom nemáš čo pokazit,pokial nebudeš používat najnižšiu hodnotu,ked mu ani tak neveríš,nastavíš o 5 Nm menej. Obsluhou nie je čo pokazit,jedine ak zle nastavíš moment. Ked ani tak nechceš,novu sviečku s kuželom dotiahnut rukou a potom klučom o 15 až 30 stupnov-podla priemeru závitu. Dosadacia plocha s podložkou o 180 stupnov-len nová. U sviečok je menej lepšie,ako príliš. Rozhodne utahovat jemne,nikdy na doraz. Ked sa zapečie,vylezie už len so závitom. Závit natriet medenou pastou,žiadna vazelína.
Su 3 druhy momentákov :
1. so stupnicou,moment sleduješ na stupnici-žiadne nastavenie momentu
2. s prednastavením momentu,po dosiahnutí momentu cvakne
3. s prednastavením momentu,po dosiahnutí momentu sa pootočí rukovat voči ramenu-rameno je dvojdielne.
Su 3 druhy momentákov :
1. so stupnicou,moment sleduješ na stupnici-žiadne nastavenie momentu
2. s prednastavením momentu,po dosiahnutí momentu cvakne
3. s prednastavením momentu,po dosiahnutí momentu sa pootočí rukovat voči ramenu-rameno je dvojdielne.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Vďaka za tipy. Momentový mám typ 2), ale keď som ho chcel nastavený raz použiť na pritiahnutie vypúšťacej ol. zátky 30 Nm, žiadne docvaknutie som nepočul, a to sa mi javila zatiahnutá už dosť silno. Mal som však nevhodné nielen akustické podmienky, vonku vtesnaný pod nenadvihnuté auto.
Podla tabuliek by som mal utiahnuť sviečku M14 na 22 Nm do 1/2 závitu
https://www.denso-am.eu/media/104406/de ... ter_uk.pdf
http://www.globaldenso.com/en/products/ ... index.html
https://www.pepboys.com/car_care_corner ... d_removal/
Podla tabuliek by som mal utiahnuť sviečku M14 na 22 Nm do 1/2 závitu
https://www.denso-am.eu/media/104406/de ... ter_uk.pdf
http://www.globaldenso.com/en/products/ ... index.html
https://www.pepboys.com/car_care_corner ... d_removal/
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Chlapi, nedělejte z toho vědu. Prostě s citem a raději o něco míň než víc. U svíček s kroužkem je krásně cítit, když se dotkne dosedací plochy, a pak také jak se deformuje. V momentě, kdy odpor nejednou stoupne, je to přesně akorát. U svíček s kuželem bez podložky ještě jemněji, tzv. na první dotyk. Závit raději nemazat ničím, ani tou pastou. A když už, tak výhradně vršek závitu těsně pod kuželem.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Tak zrovna svíčky jsou jedna z věcí,který dotahuju zásadně rukou na cit a nikoliv momenťákem ... To platí i u šroubů ventilového víka po zkušenosti,kdy sem ho díky momenťáku přetrhnul ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Ďakujem za odpovede; ešteže mi nevymenili značku posielaných sviečok na ceste tak, ako jedného senzora z tejto objednávky (mal byť skladom, aj bol tak potvrdzovaný). Bez konzultácie, len mi bolo oznámené po 4 dňoch dnes v e-maile ako hotová skutočnosť a vzápätí hneď odoslané... doteraz so mnou SK e-shopy niečo také vždy odsúhlasovali, sám by som si vybral tiež inú alternatívu z ich sortimentu.
Tie šróby ventilového veka som tiež poriadne utiahol ale len ručne a ani golou, vôbec som netušil kolko treba dotiahnuť (lebo jeden mi aj išiel ťažko uvolniť), tak som doťahoval "radšej" silnejšie, však čo keby sa pri jazde časom uvolnili... Neskôr som sa dočítal, vraj mali byť len na 5 Nm. Ako naschvál mi nové vymenené gumové tesnenie (zn. Febi) začalo znova praskať už do roka, ale nového odšróbovania pre nasadenie lepšej gumy sa radšej stránim, celkovo už ca 3 roky.
Tie šróby ventilového veka som tiež poriadne utiahol ale len ručne a ani golou, vôbec som netušil kolko treba dotiahnuť (lebo jeden mi aj išiel ťažko uvolniť), tak som doťahoval "radšej" silnejšie, však čo keby sa pri jazde časom uvolnili... Neskôr som sa dočítal, vraj mali byť len na 5 Nm. Ako naschvál mi nové vymenené gumové tesnenie (zn. Febi) začalo znova praskať už do roka, ale nového odšróbovania pre nasadenie lepšej gumy sa radšej stránim, celkovo už ca 3 roky.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Staré ruské sviečky, ktoré som vybral (po 7500-8000 km) boli síce na diagnostický pohlad v poriadku, ale hneď som zbadal aj nízky odtrh - v porovnaní s novými a s očakávaním aspoň mierneho zväčšenia. Pri kúpe mali mať 0,9 mm, a keď som ich použité premeral, tak vyšli na: 0,8 - 0,9 - 0,9 - 1,0 mm. Asi boli tesnejšie (0,8), či i nerovnomernejšie od výroby, vtedy som mm ešte nekontroloval. Alebo sa môže odtrh elektród sviečky použitím aj sploštiť?
Predposledné po cca 25000 km mali po vybratí všetky 1,0 mm; tie ešte vyrobené Bošom v Nemecku.
Predposledné po cca 25000 km mali po vybratí všetky 1,0 mm; tie ešte vyrobené Bošom v Nemecku.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
ja si vzdialenost elektrod musím i u nových vždy upravit-výrobca predpisuje 0,7 mm,na nových je to zvačša 0,9 mm. Vzdialenost ked nevyhovuje,musí sa doladit. U iriových pozor na stredovu elektrodu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
rad by som presvedcil kamarata aby si kupil Denso iridium na svoje auto
ale neviem ake argumenty mu mam povedat ked jemu sa 40€ za vsetky 4 (su v zlave) zda vela a nechape prinos Denso sviecok ....
marne mu hovorim ze u mna sa vykon zlepsil a spotreba klesla
ale neviem ake argumenty mu mam povedat ked jemu sa 40€ za vsetky 4 (su v zlave) zda vela a nechape prinos Denso sviecok ....
marne mu hovorim ze u mna sa vykon zlepsil a spotreba klesla
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Tak jestli nechce nižší spotřebu, vyšší zapalovací výkon a kvalitní výrobek, tak se na něj vykašli....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Nejefektivnější řešení bývají nezřídka ta nejjednodušší a současně nejlacinější. Předpokládám, že dotyčný je z kategorie těch, kdož to raději nechají za těžké peníze přestavět na plyn, než aby motoru dopřáli slušné svíčky a čistý vzduchový filtr.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Brembo, našťastie si nemusím upravovať odtrh na nových, mávajú optimálnych 0,9 mm , resp. nepresahujúc 1,0 mm (tabulkovo, teraz na denzo aj po odmeraní). Určite by som to pokašlal, preto ani nechcem dlhoživotné, popritom žeby som ich už nevyužil ani na polovicu km.
Ale tie vybrané Bosch ma zaujali, iste boli od začiatku nerovnaké. Okrem iného si asi ich nemecká distribúcia myslí, že Rusko je na km vzdialenosť bližšie Slovensku, než Nemecko. Ibaže by nemali kam inde vyvážať špeciálne nastavenú akosť z RU závodu.
Ale tie vybrané Bosch ma zaujali, iste boli od začiatku nerovnaké. Okrem iného si asi ich nemecká distribúcia myslí, že Rusko je na km vzdialenosť bližšie Slovensku, než Nemecko. Ibaže by nemali kam inde vyvážať špeciálne nastavenú akosť z RU závodu.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Jasně,rukou "na dotek" + 1/4 otáčky.Durex píše:Tak zrovna svíčky jsou jedna z věcí,který dotahuju zásadně rukou na cit a nikoliv momenťákem ... To platí i u šroubů ventilového víka po zkušenosti,kdy sem ho díky momenťáku přetrhnul ...
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
U těch s kuželovou dosedací plochou bez podložky by to však už bylo moc, na to bacha!
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Ať nezasírám vlákno v oleji, přesunu to sem.
Otázka zní. Když se Denso do 1.6EB moc nehodí, koupit tedy NGK ILZTR6A8G, nebo origo Motorcraft?rosso píše:Svíčky Denso Iridium ITV20TT mohou být? Všude jsou zde chváleny, případně NGK, nebo koupit originál Motorcraft?