Nový název BRISK je nejspíše projevem návratu k původní předválečné tradici značky BRITA. Zařazení táborského podniku pod PAL bylo důsledkem organizačního slučování výrobních jednotek v rámci po válce nastupujícího centrálního systému řízení, což si vynutily tehdejší ekonomické podmínky. Proto jsou dnes svíčky BRISK přímými pokračovateli mj. těch již vzpomínaných PAL.Anonymous píše:Nevíte někdo jestli je brisk pokračovatelem našich zapalovacích svíček pal ,ty byly opravdu kvalitní a měly i svůj zvuk ,brisk asi jak která se povede,stalo se mi vícekrát že po týdnu brisk přestal házet jiskru a když jsem tam dal starou palku která očividně měla něco za sebou jen jsem ji očistil ocelákem a jela jak oheň.Připadá mi že staré palky byly na tom srovnatelně s dnešní špičkou.
Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Moderátor: Colommbo
Musím tě bohužel opět (pokolikáté už?) zklamat: naprostá většina svíček japonské značky NGK se totiž pro evropský trh vyrábí ... ve Francii!Anonymous píše:Je mi jasný modeláři že jsem ti kápnul do noty japonský auto je dobrý tak musí být dobrý i japonský svíčky ,nikdy jsem si nemyslel že se v něčem můžem shodnout.
Musím tě bohužel opět (pokolikáté už?) zklamat: naprostá většina svíček japonské značky NGK se totiž pro evropský trh vyrábí ... ve Francii! [/quote]
No si nejchytřejší s nejchytřejších ale neřekl jsi mi nic nového je to napsáno na každé krabičce. Ale já to beru jako japan, vyrábí se to tvoje mitsubischi vlastně v japonsku ?Nebo je to prc -china.
No si nejchytřejší s nejchytřejších ale neřekl jsi mi nic nového je to napsáno na každé krabičce. Ale já to beru jako japan, vyrábí se to tvoje mitsubischi vlastně v japonsku ?Nebo je to prc -china.
To stěží: Dnešní "špička" je těm původním palkám vzdálená asi jako raketoplán ultralightu!modelář píše:Anonymous píše:Připadá mi že staré palky byly na tom srovnatelně s dnešní špičkou.
Raději bych bral celkem bezpečný ultralight než raketoplán s omezenou a končící životností a s zárukou nejistého návratu.
Opět se neshodneme! Co je lepší? Když spadne ultralight, můžeš to přežít, ale s rizikem, že z tebe bude už nafurt "neslavný" mrzák. Když nedoletí raketoplán, máš to na beton spočítané, ale jako "slavná" oběť dobývání vesmíru. Odpovědět si musíš sám, podle vlastního naturelu...Anonymous píše:Raději bych bral celkem bezpečný ultralight než raketoplán s omezenou a končící životností a s zárukou nejistého návratu.
P.S.: Obětí nehod ultralightů je snad jen v ČR více, než všech obětí dobývání vesmíru!
Většina nehod ultralightů v ČR je důsledkem zanedbání důkladné předletové kontroly stroje a chybné reakce pilota na technický problém za letu. Ostatně pro nehody raketoplánů platí v zásadě totéž - ani jedno se nedá za letu zastavit za účelem odstranění technických potíží - s tím drobným rozdílem, že ty zbývající dva kusy SpaceShuttle-u jsou už skutečně fyzicky olítané...
Ja mam nejlepsi skusenosti se svickami BERU Ultra-X.modelář píše:
Já mám totiž velmi podobnou zkušenost, akorát že po vyzkoušení nejrůznějších značek a typů svíček (včetně NGK!) v nejrůznějších motorech (samozřejmě vždy řádně vybraných druhů svíček dle tabulek, resp. příslušnosti k tomu či onomu motoru) jsem dospěl ke zcela jednoznačnému přesvědčení, že nejlépe umí svíčky právě firma Denso! NGK bych přitom dal hned na druhé místo.
P.S.: Proti klasickým Brisk(-ům) nemám vůbec nic, naopak se domnívám, že jde za tu cenu o výborné svíčky.
Když něco píšu, tak vím, proč a jak to píšu, proto se málokdy dostávám do situace, že mne poté někdo tzv. nachytá na švestkách. A pokud se tak už stane, nemám problém s tím to přiznat. Ostatně k tomu došlo snad dnes (nebo včera?), když jsem zapomněl k "mechanickým problémům" připsat, že "s motorem". Příště si holt budu dávat ještě větší pozor na použité výrazové prostředky!Anonymous píše:V podstatě jsi obkecal to co já jsem řekl dvěma slovy ale to ty umíš
Je to možná trochu divné, ale ne každému motoru "chutná" jakákoliv značka svíček. A z vlastní (a NEjenom z vlastní) zkušenosti mohu napsat, že třeba Hondy "berou" 100%-ně
jen NGK, nebo Denso - s jinými jedou samozřejmě taky, ale tak nějak jinak - hůř....
Ale třeba Škodovky jedou s BRISK-ami úplně normálně - tedy pokud je správně pro daný motor (jak pro Hondu, tak pro Škodovku) zvolena tepelná hodnota svíčky
jen NGK, nebo Denso - s jinými jedou samozřejmě taky, ale tak nějak jinak - hůř....
Ale třeba Škodovky jedou s BRISK-ami úplně normálně - tedy pokud je správně pro daný motor (jak pro Hondu, tak pro Škodovku) zvolena tepelná hodnota svíčky