svičky Denso
Moderátor: Colommbo
Re: svičky Denso
Pavle,
dnes už jsem na tom tak, jako ostatní, tedy jsem odkázán na to, co najdu na webu. Ale aspoň pár postřehů k tvým dotazům:
- snížení "vystrčenosti" jiskřiště o 1 mm není kritické, ale naopak (tj. větší "vystrčení") by to problém být mohl;
- úprava odtrhu o 0,2 mm je na limitu toho, co běžná vnější elektroda umožňuje; než bych šel na tento "mechanický" limit, to raději 0,1 mm oželím;
- jestliže některý výrobce motorů potřebuje "svíčku na zakázku", obvykle uspěje právě u NGK;
- výhodou svíček Denso je značné rozpětí jejich faktické tepelné hodnoty, pročež s přihlédnutím k jízdnímu stylu a podmínkám lze použít tepelnou hodnotu o číslo menší či naopak větší, resp. nedodržet předpis výrobce motoru.
dnes už jsem na tom tak, jako ostatní, tedy jsem odkázán na to, co najdu na webu. Ale aspoň pár postřehů k tvým dotazům:
- snížení "vystrčenosti" jiskřiště o 1 mm není kritické, ale naopak (tj. větší "vystrčení") by to problém být mohl;
- úprava odtrhu o 0,2 mm je na limitu toho, co běžná vnější elektroda umožňuje; než bych šel na tento "mechanický" limit, to raději 0,1 mm oželím;
- jestliže některý výrobce motorů potřebuje "svíčku na zakázku", obvykle uspěje právě u NGK;
- výhodou svíček Denso je značné rozpětí jejich faktické tepelné hodnoty, pročež s přihlédnutím k jízdnímu stylu a podmínkám lze použít tepelnou hodnotu o číslo menší či naopak větší, resp. nedodržet předpis výrobce motoru.
Re: svičky Denso
Díky za odpověď.
U Feldy je to tedy jasné...
Mohl bys mi Jerry ještě prosím v krátkosti vysvětlit, co způsobuje rozdílné umístění jiskřiště? Respektive k čemu je to důležité a co případně způsobuje jeho umístění dále, či blíže než je specifikováno u "originální" svíčky?
Co se týče Dustera.. Díval jsem se na jiné varianty u Densa, ale je tam tepelná hodnota hodně mimo požadovanou 22. Buď 16 nebo 27...
Spíš technikálie, ale pro jistotu se zeptám. Délka závitu u NGK pro Dustera je 26.5 mm. Kde by se u Densa našla vhodná svíčka, tak je délka závitu 28 mm. Dala by se použít s delším závitem, nebo to vzhledem ke konstrukci spalovací komory nejde, případě je to absolutní nesmysl?
Moc děkuji!
PS: Přiznám se, že osobně v tomhle Francouzi někdy docela "serou." Když jsme chtěli měnit olej, tak se kamarád divil, když jsem mu řekl, že potřebuje čtyř hran. Musel jet do 12 km vzdáleného železářství...
Teď ta svíčka. V gola sadě mám ořechy na svíčky ve velikosti 16, 18 a 21 mm, tady je to 14... Přijde mi, že musí mít vždy něco extra...
U Feldy je to tedy jasné...
Mohl bys mi Jerry ještě prosím v krátkosti vysvětlit, co způsobuje rozdílné umístění jiskřiště? Respektive k čemu je to důležité a co případně způsobuje jeho umístění dále, či blíže než je specifikováno u "originální" svíčky?
Co se týče Dustera.. Díval jsem se na jiné varianty u Densa, ale je tam tepelná hodnota hodně mimo požadovanou 22. Buď 16 nebo 27...
Spíš technikálie, ale pro jistotu se zeptám. Délka závitu u NGK pro Dustera je 26.5 mm. Kde by se u Densa našla vhodná svíčka, tak je délka závitu 28 mm. Dala by se použít s delším závitem, nebo to vzhledem ke konstrukci spalovací komory nejde, případě je to absolutní nesmysl?
Moc děkuji!
PS: Přiznám se, že osobně v tomhle Francouzi někdy docela "serou." Když jsme chtěli měnit olej, tak se kamarád divil, když jsem mu řekl, že potřebuje čtyř hran. Musel jet do 12 km vzdáleného železářství...
Teď ta svíčka. V gola sadě mám ořechy na svíčky ve velikosti 16, 18 a 21 mm, tady je to 14... Přijde mi, že musí mít vždy něco extra...
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: svičky Denso
Nemam ani moznost D-ir koupit do skutraka. Bo se nevyrabi. Ted, jizdou ve vlaku, hledám aspon NGKiri.
Re: svičky Denso
mikro sviece s iridiom v novych autach je aj nutnost, malo miesta-mala kubatura valcov a este 4 ventil. a casto sa musi delit o volne miesto este so strekovacom. tot preco twinspark skoncil.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: svičky Denso
mozes upresnit ze ako to myslis? ved sa predsa daju kupit ci sa prestali vyrabat?tot preco twinspark skoncil.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: svičky Denso
co alfa teraz ma pod kapotou, 1,4tb od fiatu, 2,0tb montuje aj do jeepu
Re: svičky Denso
Zklamu tě, délka závitu musí sedět! A někteří výrobci, konkrétně třeba Honda, vyžadují dokonce specifické provedení rantlu konce závitové části těla svíčky (kvůli šíření plamene).PavelRS píše:...Délka závitu u NGK pro Dustera je 26.5 mm. Kde by se u Densa našla vhodná svíčka, tak je délka závitu 28 mm. Dala by se použít s delším závitem, nebo to vzhledem ke konstrukci spalovací komory nejde, případě je to absolutní nesmysl?
Re: svičky Denso
OK. Já jsem si to myslel, ale pro jistotu jsem se zeptal. Díky za upřesnění.
Takže má smůlu. Buď třeba časem něco od Densa bude, nebo až pořídí jiné auto...
Takže má smůlu. Buď třeba časem něco od Densa bude, nebo až pořídí jiné auto...
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: svičky Denso
Rozdíl umístění jiskřiště 3, nebo 4 mm, má za následek i rozdíl délky keramiky do jiskřiště /vnitřní kontakt/ a ta dělá právě tu tepelnou hodnotu svíčky.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: svičky Denso
Může, ale nemusí. Záleží totiž mj. (kromě dalších faktorů) na tom, jak velká je dutina mezi izolátorem a kovovým tělem svíčky, resp. jak masivně co do rozměrů je navržen ten izolátor. Deklarovaná tepelná hodnota s tímhle vším samozřejmě souvisí.
Re: svičky Denso
mozno blba otazka, dnesne benz.m. s vyssim kompresnym pomerom - je sanca ze piest buchne o ~5 mm dlhsu sviecu ?
- BigBang
- Příspěvky: 1854
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: svičky Denso
o 5 mm delší? troufám si říct, že jo
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: svičky Denso
To je fakt hodně blbá otázka.
Re: svičky Denso
V dnesni moderni dobe, je 5mm na urovni pulcenťáku. To je dost. Zlate starsi casy. Na neco...
Re: svičky Denso
Jó, ani ten dnešní půlcenťák už není, co dřív býval.
Naposledy upravil(a) Jerry3 dne ned bře 10, 2019 12:13, celkem upraveno 1 x.