svičky Denso

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: svičky Denso

Příspěvek od Pitris »

Pedro píše:Bram3-
Aby ti z toho nehrablo. Jeden s 330i uz tu byl a neustal to.
Bramborak3 píše:Pedro: No právě ten s 330i co to neustal jsem já...Jen jsem se vrátil s mnohem větší pokorou a pochopením. Dřiv jsem nevěděl co dřív, ale už jsem si to vytříbil v hlavě....
Adame - klobouk dolů :wink: toto leckdo napsat (a hlavně uznat) neumí :idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: svičky Denso

Příspěvek od Misojogi »

Indexování svíček:
Indexování svíček je metoda, která může přinést až 2% zvýšení výkonu motoru. Metoda vychází z faktu, že optimální poloha jiskřiště zapalovací svíčky je, když je jiskřiště "otevřeno" směrem k sacím ventilům do spalovacího prostoru, vnější elektrodou ke stěně válce. To zabezpečí optimální zapálení a shoření směsi ve válci.
Před instalací označíme u svíček fixem polohu vnější elektrody. Značka by měla být co nejmenší, aby nezpůsobovala svody na izolátoru svíčky. Při indexování musíme také znát vnitřní uspořádání jednotlivých válců, abychom věděli, jak svíčky při montáži orientovat. Obvykle použijeme větší počet svíček, výsledná poloha jiskřiště pak bývá většinou kompromisem, akceptuje se odchylka do 30ti stupňů od optimální polohy.

Označení polohy vnější elektrody
Obrázek

Správně směrované jiskřiště
Obrázek

Špatně směrované jiskřiště
Obrázekä

rad by som vedel ako sa to robi v praxi
sviecka nie je holander aby sme vedeli nastavit jej orientaciu a pootocenie - jedine menit podlozky
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: svičky Denso

Příspěvek od NOVON »

Jerry3 píše:Toť zvěrstvo :!: :x
Přibliž proč Jerry..Dík
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: svičky Denso

Příspěvek od pepoh »

Misojogi píše:Indexování svíček:
kokotina, dobre akurat na zavodnych motoroch, kde sa pocita kazdy kw a kilo.
dizajn auto motorov je virenie zmesi, ci potrubim, klapkami, alebo cez ventily. je jedno jak je svica otocena. zmes sa dostane kam sa ma dostat.
nerozoznal som plynove 55kw alebo benzinove 60kw na autobahn , indexovanie sviecok je na hranici chyby merania...
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: svičky Denso

Příspěvek od Jerry3 »

NOVON píše:
Jerry3 píše:Toť zvěrstvo :!: :x
Přibliž proč Jerry..Dík
Tyhle kabely jsou silným zdrojem VF rušení na vzdálenost až stovek metrů! Přitom jejich přínos pro samotnou energii jiskry je zanedbatelný. :idea:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: svičky Denso

Příspěvek od skodovkar »

To by se nemohlo snad prodávat ne? :o
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: svičky Denso

Příspěvek od Jerry3 »

Bohužel se to stále v metráži prodává, neboť jinak si zapalovací kabely "na míru" doma na koleně nevyrobíš.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: svičky Denso

Příspěvek od skodovkar »

Však k tomu patří přece odrušovací koncovky. Sice jsem nikdy nepochopil jak to vlastně funguje, ale mělo by to stačit :lol:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: svičky Denso

Příspěvek od Jerry3 »

Tak to ani náhodou! Nestačí ani "odrušovací" koncovky/fajfky, ani svíčky se zabudovaným odporem, neboť ten kus měděného vodiče dokonale plní nežádoucí roli antény parazitního VF záření. :idea:
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: svičky Denso

Příspěvek od Hombre »

Takové odrušení svíčky, fajky bylo účinné tak od pěti metrů, to neprskalo ve vysílačce policajtům, když jsi kolem nich projel. Jinak rádio v autě chrastilo, jako by signál chytalo přes půl planety.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: svičky Denso

Příspěvek od skodovkar »

Jerry3 píše:Tak to ani náhodou! Nestačí ani "odrušovací" koncovky/fajfky, ani svíčky se zabudovaným odporem, neboť ten kus měděného vodiče dokonale plní nežádoucí roli antény parazitního VF záření. :idea:
Pro měření rušení byla (je?) norma ČSN 34 2875, chráněný rozsah kmitočtů 0,15-1000 MHz. Odrušovalo se v základním I a zvláštním II stupni. Rušivé pole nesmělo přesahovat 10m od vozidla. Stupeň IIa ve vozidle přijímač 0,15-30 MHz
IIb ve vozidle přijímač 30-150MHz,
IIc je nejvyšší stupeň odrušení, rušení se měří 1m od antény
"Nepříznivý vliv mají vysoká přeskoková napětí jisker v rozdělovači a na svíčkách, špatný stav komutátorů, a špatná komutace u SS strojů."
Detailně tu http://lazo.czechian.net/elektrika/odruseni.htm (v knižní podobě mám před sebou na stole).
Odrušuvalo se kde co, dynama jejich regulátory, motorky stěračů atd.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: svičky Denso

Příspěvek od Jerry3 »

Tyhle staré normy jsou už dávno neúčinné, dnes se řeší elektromagnetická kompatibilita s mnohem náročnějšími podmínkami.

Jinak s "měděnými" kabely úspěšně narušíš v dané lokalitě třeba LTE.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: svičky Denso

Příspěvek od Misojogi »

Indexování svíček - co si o tom mysli Jerry?
tiez ze je to blbost?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: svičky Denso

Příspěvek od Jerry3 »

Že na tom něco je, nicméně netuší(m), jak to prakticky zajistit.
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: svičky Denso

Příspěvek od PavelRS »

Chtěl bych se zeptat a určitě mi poradíte, i když spíš jde o ujištění abych vybral správně.

U Feldy bude třeba vyměnit svíčky, rád bych tam dal Densa. Předepsané zde jsou Champion RC-89
PY, nebo Brisk DR15TC. Oba typy mají odtrh 0.8 mm.

Jestli jsem dobře hledal tak od Densa odpovídá tepelně hodnota 20 a odtrh 0.8 mm mají VK20Y, ty mám v RS, takže tady asi pouze toto.

A když už jsem to nakousl, tak řešíme u kamarádova Dustera 1.2 TCE 92 kW, zda by tam šlo něco od Densa.

Z výroby tam jsou NGK ILKAR7F7G. A co jsem koukal tyto svíce se používají podle katalogu NGK pouze u 1.2 TCE napříč značkami Renault, Dacia, Nissan... Že by vyrobené na míru pro konkrétní motor? Nikde jsem ale nenašel odtrh.

U Densa předpokládám bude tepelná hodnota 22. Jediné co jsem tady našel co by mohlo odpovídat je VDCH22 odtrh 0.9 mm, ale jaký mají NGK? :roll: . Rozdíl u nich je, že ty NGK mají umístění jiskry 4.0 mm, Denso 3.0 mm. To je nějak zásadní? Předem moc díky za rady, případně typy. :wink:

EDIT: Tak jsem nakonec našel. Odtrh 0.7 mm. Já u Densa tedy nic v tom rozměru svíčky a parametrů nenacházím... :?
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Odpovědět