Styl jízdy

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Styl jízdy

Příspěvek od Pitris »

Styl jízdy? Na tuto otázku mě přivedl v jiném vlákně dotaz Jerryho
Jerry3 píše:....od kolika otáček považuješ motor svého vozu na nejvyšší kvalt za použitelný pro "udržovací" jízdu a od kolika pro to, když "po něm něco chceš"? Jinak řečeno, jakým způsobem používáš šestý rychl. stupeň, případně též za kolik (benzínu) v průměru jezdíš?

a potom článek "opěvující" nízké otáčky https://auto.idnes.cz/usporna-jizda-aer ... servis_fdv :?

Já osobně nechávám motor obvykle mezi 2,5 a 4 tisíci otáčkami, ale určitě je motor častěji nad 5-ti než pod dvěma tisíci. Mám "jenom" pětikvalt (ale zcela jistě to nepovažuji za nedostatek) a v obci čtverku tak akorát z kopce. Jinak dvojka / trojka. Pětku řadím když jedu normálně tak nejdřív v 80-ti a když "pila", tak i ve 180-ti. Při dálničních 130-ti motor točí na pětku 4000 a je mu DOBŘE. Ročně tak 15tkm - z toho cca 80% jízd po městě. Motor má za sebou 230tkm, spotřebu oleje A3 téměř neznatelnou a benzinu si pápne průměrně za rok necelých 7,4l na 100km. A nepotřebuji k tomu dvoulitru žádného ekonoma....

Jo a tam kde otáčkově Accord končí, tak se CBR-ko začíná probouzet :wink: A s ním tak okolo 6-ti na 100, ale na okruhu v Brně si Fároš vzal necelých 12 :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jurawood
Příspěvky: 58
Registrován: čtv bře 16, 2017 10:13

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jurawood »

Článek si fanoušci eko-jízdy přečtou, usednou do benzínu a začnou "lechtat plyn" a takto vznikají mýty.
(moje auto Focus MK2, 2.0 LPG, spotřeba plynu mimo město 6,2 = 80 hal/km / nebo benzínu 4,8)

Pokud chci jet na spotřebu, což předpokládám je toto téma?
Nikdy nelechtám plyn, protože v tomto režimu má benzín nejnižší účinnost.
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Durex »

Špatnej styl jízdy pozoruji dnes a denně. A to sedím ve svým autě a motor auta jedoucího přede mnou neslyším. Ale dost často auta vyjíždějící z obce zakouří. Někdy je to i při předjíždění a nebo jízdě v kopci. Prostě uživatel (nepíšu řidič) šlápne na plyn místo podřazení …

A to se nebudem bavit o bílém kouři(vodní páře) nezahřátých motorů,které prozradí každého za volantem,jak jim za studena naloží …
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Durex »

Ono je těžký vyhovět předpisům a zároveň motoru. Takže sem dávno na předpisy rezignoval. :D Ostatně navodit pohodu agregátu( v rámci předpisů) jde daleko líp,pokud je menší a nemá takovej výkon. Nelze to ale brát všeobecně a s příchodem přeplňování to taky už neplatí. U moto to platí skoro dokonale. Co se mého medvíděte týká,tak nejčastěji se pohybuje v rozmezí 1800 – 2200 otáček (např v obci na 3 st, 1800 ot a 60 km/h) Nicméně občas v rámci profouknutí koukne do 3500 – 4000 ot na 5-ku a přeleze přes 200. Pak chodí i líp,než ho zase umučím jízdou do práce. Pak zase následně ho musím projet,ohřát a vyfouknout trubky :twisted: :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Styl jízdy

Příspěvek od NOVON »

Durex:Ja ted profouknul trubky nad 4000 otacek na ctverku,do kopce cca 1 km a prestalo mi piskat turbo v zatahu..Asi se neco lepe poskladalo ve vyfuku :-)
U dieslu je "vyhnani pavouku" fakt znat..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

Každá mašina chodí nejlépe těsně před rozsypáním. I člověku se nezřídka uleví před smrtí... :twisted:
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Styl jízdy

Příspěvek od NOVON »

Jerry3 píše:Každá mašina chodí nejlépe těsně před rozsypáním. I člověku se nezřídka uleví před smrtí... :twisted:
Turbo mam nove (myslim jako fungl nove,na repasy neverim) cca 12 tis.km,tak snad ne..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

Však to také nebylo míněno úplně vážně, jen trochu... :lol:
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Styl jízdy

Příspěvek od NOVON »

Jerry3 píše:Však to také nebylo míněno úplně vážně, jen trochu... :lol:
No stat se to,tak by me koncern opravdu,ale opravdu zklamal..a nasr_l.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

:lol:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Durex »

Je to trochu paradox,ale opravdu někdy platí,že před smrtí jede motor nejlíp. A to z toho důvodu,že už má větší vůle a tak se i líp rozmotá a pak se něco rozletí :twisted: Je to taková stará poučka,která častokrát opravdu platí nebo platila v dobách poctivých motorů. Dnes,kdy jsou válce potažené nicasilem a tolerance jsou někde jinde,tak už to není tak časté. Nebo ještě jinak. Teď sem to za dlouho dobu nikde nespozoroval
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Pedro »

Moji ucitele remesla toto tvrdili. I u nakladaku v CSAD. Ze pry kdyz soferi prisli s tim, ze masina ted posledni dobou jezdi jako drak, sice trochu vic bere olej, no vedeli, ze se onen agregat, brzy objevi na motorarne,...
Platilo to i u našich podnikovych S 742. A uz za me,, ery,,.
Dnes uz to asi neplati. Remeslo nedelam a nikde to neslysim.
Edit- k tematu, muj styl jizdy je naprosto netradicni, tudiz pro okoli divny.
Zkousel jsem to aplikovat i na sluzabak, bohuzel je tak nudny a nezazivny, ze vysledek nic. Navic to s nim ani nejde. V mem podani je odsouzen k pozici vozice a tahace. To diky zprevodovani a jeste slusnemu motoru, asi poslednimu, jde dobre. Jen chce dosti ovsa.
majklgo
Příspěvky: 15
Registrován: ned říj 15, 2017 21:57

Re: Styl jízdy

Příspěvek od majklgo »

Durex píše:A to se nebudem bavit o bílém kouři(vodní páře) nezahřátých motorů,které prozradí každého za volantem,jak jim za studena naloží …
Tohle mě zaujalo, jak je tohle myšleno? Protože třeba moje bývalé auto (3litr, amtobenzin) kouřilo po nastartování v chladu jako parní lokomotiva, samozřejmě když stálo venku, přisuzoval jsem to zkondenzované vodě, která se začala odpařovat.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Pedro »

I vyfuk se potrebuje prohrat (zalezi m.j., i na jeho konstrukci. U me napr origo 18let stary nezaparil vubec, nynejsi Ultersport ano) . Mi pari v zime i Hornet. Jezdim i kolem nuly. Teda ted ne, je bez STK. :cry:
majklgo
Příspěvky: 15
Registrován: ned říj 15, 2017 21:57

Re: Styl jízdy

Příspěvek od majklgo »

Jojo, to chápu, jenom mě zaujala ta poznámka, skoro to vypadalo, jakoby "bílý kouř = špatně", což mi nepřijde, že je ve všech případech pravda :).

No a abych zůstal u tématu, tak přidám svojí trošku do mlýna. Focus ST 2016. Snažím se nedržet otáčky pod cca 2500 rpm, v případě jakéhokoliv než mírnějšího sešlápnutí plynu podřazuju. Při 130 na dálnici kolem 3000 otáček na šestku, ale při větším zrychlení stejně radši podřazuju.

Auto poctivě zahřívám, ale i při opravdu studeném motoru nejezdím pod cca 2200 otáček, ale zároveň ne přes 3000. Jakmile teplota dosáhne aspoň 70 st., tak si dovolím víc, při 80+ ve vaně už jezdím prakticky naplno.
Odpovědět