Styl jízdy

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Styl jízdy

Příspěvek od pepoh »

Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

skodovkar píše:Jinými slovy mi jde o to, jestli dochází k LSPI pokud nemám díru v plynu a auto táhne plynule vocpoda :?:
Ano, často dochází. Akorát že nemáš šanci to poznat. Nepozná to ani čidlo klepání.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

pepoh píše:... v sucastnosti ofset kluky je standard
A cos tím chtěl naznačit? Ze došlo k popření fyziky? Ale kdepak!
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Styl jízdy

Příspěvek od pepoh »

nic o fyzike som nepovedal, len hovorim ze niektore upravy v motoroch maju pozitivny dopad.
dnes je bezne dlhe prevody, cize sa neda vyhnut rezimu jazdy <2000. (kratkodobe)
napr motoru v xsare to citelne vadilo. napriek objemu a 1valcu "extra"
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Styl jízdy

Příspěvek od skodovkar »

Jerry3 píše:
skodovkar píše:Jinými slovy mi jde o to, jestli dochází k LSPI pokud nemám díru v plynu a auto táhne plynule vocpoda :?:
Ano, často dochází. Akorát že nemáš šanci to poznat. Nepozná to ani čidlo klepání.
Když to nemám šanci poznat :arrow: je ztráta času to řešit, protože stejně k ničemu nedojdu.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Styl jízdy

Příspěvek od kornel »

stačí vedieť v akom režim prevádzky a pri akých podmienkach je to najrizikovejšie, resp. sa to hlavne (ak nie výlučne) deje.. od toho sa dá odpichnúť.
Tvoja konštatácia je blud.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Pitris »

skodovkar píše: LSPI....Když to nemám šanci poznat :arrow: je ztráta času to řešit, protože stejně k ničemu nedojdu.
Nechtěl jsem na tebe už reagovat, ale ono to nejde bo seš asi (a nevím jestli ze srandy, nebo od kýho čerta) natvrdlej :?
Benziňák se musí točit (a slovy Harryho) lehce. A k tomu potřebuje čtyř nebo tříválec aspoň 2 t.ot. A občas protáhnout k maximu a ne jak BERAN poslouchat toho pitomýho ekologickýho rádce řazení a nejezdit v otáčkách těsně nad volnoběhem. Bez ohledu na to že turbo začíná zabírat už třeba od 15-ti set. A potom nemusíš řešit LSPI....
pepoh píše:dnes je bezne dlhe prevody, cize sa neda vyhnut rezimu jazdy <2000
A právě proto, že dnes jsou "v módě" ty dlouhý kvalty, je potřeba se těm nízkým otáčkám vyhýbat.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

Řekl bych, že škodovkář je čím dál tím víc úplně mimo realitu.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Styl jízdy

Příspěvek od pepoh »

na zahr diskusiach som nasiel viacero pripadov vyrazneho cukania turbomotora-majitel: "cihla na pedal uz od volnobehu". cize nepravda ze lspi neni citit..
servisy to riesili stylom max otacky v N, niekolko pauz na vychladenie. po tyzdni skasirovali a vratili auto opravene.. spotreba hmmm :mrgreen: :twisted:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Brembo »

dnes je moderné od benzínu očákavat tah diesela a z diesela robit sport. Tj benzín podtáčat a čakat tah diesela od nízkych otáčok a spotrebu a od diesela očakávat 6500 rpm a tah vo vysokých otáčkach. Lenže takto to nefunguje. Turbo benzín je zámerne naladený ako atmosfera do nízkych otáčok a tah vo vysokých otáčkach zabezpečí preplnanie. Turboduchadlo tlačí neprestajne,otázkou je,že kedy to už motoru stačí na prejavenie. A ked bude mat dostatočný tlak už pri 1500 rpm,tak vo vysokých otáčkach bude jeho prínos nulový. detonačné spalovanie ti nič nehovorí ? Dá sa potlačit niekedy predíst uplne ale zvačša jeho prejavi len zmiernit-pri nízkych otáčkach. Rýchlost horenia benzínu je vačšia ako nafty,takže tlaky v spalovacom priestore rastu velmy rýchlo a tak pri nízkych otáčkach to odnesie ojnica,hriedel,ložiská atd.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Pedro »

Jardo a v cem je Lubos mimo? Ze ma jiny nazory nez jsou tu ocekavany? V tomto konkretnim pripade mimo moc neni. Je schopen akceptovat zmenu, coz je dano mj. tim, ze je o vic jak generaci mladsi a tedy vic ohebny. My si jedem v tom co si myslime a nekterym k tomu pomaha teorie i praxe co jak funguje a maj neco odjeto s kde cim. A takovych tu moc neni.
K veci. Kdo nechce tocit a chce kroutak, muze si poridit uz i benzinak.
Co na tom. Kdo bude autickar stare starsi i mladsi generace, si to sve najde.

A delka prevodu? Nevim kdo to zminil. Ze trend moderni doby...
Alma je uz skoro 20ti leta a ma qalty nebo hrusku s talirem kujva na dlouho.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

Petře, píšeš o něčem úplně jiném, než na co jsem reagoval já. Konkrétně mi šlo o tohle:
skodovkar píše:Když to nemám šanci poznat :arrow: je ztráta času to řešit, protože stejně k ničemu nedojdu.
Já Lubošův výrok beru tak, že LSPI nemá smysl řešit, neboť co on nepozná, to nejspíše neexistuje. Jenže LSPI dnes řeší kde kdo. Tedy to v reálu asi fakticky existuje. A dokonce se ví, co je příčinou: vždyť je to obsaženo přímo v názvu onoho jevu. A tak hurá, jdeme kurvit motory podtáčenim! :x
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Pedro »

Aha. Tak to se Ti omlouvam. Skutecne to bylo psano k jinemu.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Styl jízdy

Příspěvek od skodovkar »

Já jsem vlastně nikdy neřídil turbobenzín, ale turbozemoplyn, který má 130 oktanů, což má dále potlačovat LSPI. Jak si hoří plyn vs. benzín, to nejsem schopen říct, ale zjevně to bude také jinak. V té 1,4 TSI motorizaci se motor začal skutečně citelně dusit pod 1200 rpm, od 1500 už plynule táhl. Pokud by docházelo k LSPI, pak bych musel cítit jakousi neochotu motoru jít do otáček (něco jako blbě nastavený předstih, díra v plynu). To se zkrátka nekonalo, na rovince 2000 rpm zcela pohodový cestovní režim. Rádce radí nahoru nad 2000rpm.
Argumentovat 30násobným zatížením klikového mechanismu z dob, kdy auta měla mechanické karburátory, podtlakem ovládané rozdělovače, bateriové zapalování a atmosférické plnění zkrátka nelze (ale je to obecně zajímavá informace). Pokud čidlo klepání neregistruje vibrace, pak si klikový mechanismus chodí na pohodu - respektive tak, jak je to akceptovatelné. Myslím si, že turbo a v mém případě i CNG zkrátka rozšiřují použitelné spektrum otáček směrem dolů. Třeba na HTP pod 2200 rpm to moc nejde ani na rovince.
Jerry3 píše:...A tak hurá, jdeme kurvit motory podtáčenim! :x
Pokud těm dnešním honifukům říkáš motor :mrgreen:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

Bylo to 60x. Předpokládám, že u malých turbomotorů je to ještě víc. Tedy mimo oblast LSPI, poněvadž tento jev je už skutečně dokáže poslat do kopřiv. Prostě fyzika! :idea:
Odpovědět