Styl jízdy

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

Zmíněný jev jde napříč všemi značkami. Zčásti ho přičítám "moderním" posilovačům řízení, které si vyžadují, aby řidič vůz neustále řídil, ale úplně jinak, než tomu bylo dříve.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Styl jízdy

Příspěvek od skodovkar »

Na dnešní trati Ostrava-Lovosice-Ostrava každý kličkujicí něco hledal v mobilu nebo patlal na palubní desce :roll: A taky mi přijde, že posilovač alespoň v trojkové octě je dost citlivý i v dálniční rychlosti, zatímco spojka je tuhá za jakýchkoli podmínek :lol:
Taky jsem jel poprvé se start-stopem a kupodivu mě to vůbec nes*alo, prostě jsem to ignoroval - a že jsem si ho v současných kolonách pěkně vyzkoušel.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Pitris »

A vůbec "nejlepší" je když v připojovacím pruhu ten pitomec zastaví :evil:
https://www.garaz.cz/clanek/umite-sprav ... &source=hp
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, úplně všechno špatně, a to dokonce i v případě "odpojování". Bože, kdy už někteří řidiči konečně pochopí, že při sjíždění z dálnice mají použít celou délku odpojovacího pruhu a až v něm začít brzdit, aby bezdůvodně nezpomalovali pohyb vozidel v pravém jízdním pruhu! :x
Naposledy upravil(a) Jerry3 dne stř zář 25, 2019 9:21, celkem upraveno 1 x.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

skodovkar píše:...A taky mi přijde, že posilovač alespoň v trojkové octě je dost citlivý i v dálniční rychlosti...
Co to jako má být? Já jen že jsem se ještě nesetkal s autem osazeným elektrickým posilovačem řízení, kde bych nevnímal, že "teď neposiluje = jedu rovně" a "teď posiluje = někam zatáčím". Problém je "pouze" v tom, že evropské silnice nejsou "jen rovně" a "jen do zatáčky" o dostatečně malém poloměru. Ještě horší variantou nastavení elektroposilovače pak je výrazná "vůle" kolem středové polohy.

No a výsledkem je to, co zde už zaznělo: řidiči se neustále motají mezi podélnými čárami, jako by byli opilí.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Styl jízdy

Příspěvek od rousini »

To není elektroposilovačem, ale tím, že nemají čelní sklo v zorném poli.
Onehdá jela za mnou v koloně nějaká mamina, která 1/3 času byla otočena dozadu k dítku v sedačce. Při první příležitosti jsem odbočil, abych se vyvaroval pokušení ji rozbít hubu, když o mě nedopatřením zastaví.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

To je samozřejmě další, tentokrát lidský faktor. Já popisuji důvody technického rázu. Mj. proto, že mám příležitost jezdit s Focusem osazeným elektrickým posilovačem, zatímco moje Mondeo má ještě hydraulický systém, byť již s elektrickým čerpadlem. A rozdíl je to markantní. A to už vůbec nezmiňuji stále ještě mého "myšáka" SW, který je o třídu úplně jinde.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Styl jízdy

Příspěvek od skodovkar »

Jerry3 píše:
skodovkar píše:...A taky mi přijde, že posilovač alespoň v trojkové octě je dost citlivý i v dálniční rychlosti...
Co to jako má být?
Nutná ovladací síla vyvolaná horními končetinami řidiče je pro otočení volantu kolem jeho osy u O III o něco menší než ve F I.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

Ale já hovořím o něčem úplně jiném, než je míra posilového účinku.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Hombre »

Nemohu posoudit rozdíl posilovčů , ale ty prvotní opravdu posilovaly odpor ve volantu, nyní chtějí další pi..ny, aby řešily IQ řidiče.
Tím se zhoršuje vazba auto-volant-řidič. Nepozná námrazu, až když je omotán kolem stromů, a to nejhorší, že nepozná přes elektroniku větší vrstvu vody na cestě, a vyletí mezi stromy taky, a může mít gumu za pět táců.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

Jak příznačné! :x Ono se totiž kvůli tomu elektroposilovači fakt (skoro) prd pozná, a to nikoliv kvůli míře posilového účinku, ale kvůli absenci jakékoli zpětné vazby.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

Dokud jsem ještě parkoval ve velké podzemí garáži, vcelku bezpečně jsem podle druhu smradu poznal "čerstvý" (časově) pohyb koncernových vozů.

P.S.: To mělo jít do jiného vlákna, "koncerňák". :oops:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

Tak dnes naprosto mimořádný stupeň výskytu čur...ů za volantem opět zejména koncernových vozů! :x :x :x
torro
Příspěvky: 583
Registrován: ned led 15, 2017 19:19

Re: Styl jízdy

Příspěvek od torro »

Zkrátka klasika napříč spektru vozidel na silnici. :wink:
Odpovědět