Styl jízdy

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Misojogi »

a v obci čtverku tak akorát z kopce. Jinak dvojka / trojka.
tiez som sa cudoval ked mi hovorili ze aky je Matiz zive auto
az raz som si precital prirucku (navod) a zacal som v meste jazdit na dvojke a trojke, stvorka mimo mesta a patka na dialnici
a zistil som ze v otackach je Matiz naozaj zive auto
takze
dvojka do 50km/h
trojka do 70km/h
stvorka do 110km/h
patka nad 115 km/h alebo pri rovnomernej jazde po dialnici

na starej skodovke platilo ze
dvojka od 20km/h
trojka od 30km/h
stvorka od 40km/h
pripadne patka (S125) sa radila nad 80km/h
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

Jenže brát to takhle dogmaticky je stejně pomýlené, jako jezdit podle rádce řazení.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Durex »

majklgo píše:Jojo, to chápu, jenom mě zaujala ta poznámka, skoro to vypadalo, jakoby "bílý kouř = špatně", což mi nepřijde, že je ve všech případech pravda .
On ta mlha tam být musí a to z důvodů,které už napsal Pedro. Nejde o to,že by se jí šlo vyhnout. Ale podle intenzity se dá usoudit, jak šlapu na plyn. Když ráno jedu do práce,tak je vidět,že evidentně studené auto dostává pěknou čočku. Navíc po chvilce to ustane,protože se výfuk docela brzo zahřeje :twisted:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jezevcik »

Jerry3 píše:Jenže brát to takhle dogmaticky je stejně pomýlené, jako jezdit podle rádce řazení.
Můj rádce řazení je příliš optimistický co se přeřazení na vyšší rychlost na rovině týká, ale je "nohama na zemi", když jedu do prudšího kopce a byť mám rozjeto rozumnou rychlostí a motor točí mezi 2,5 až 3 tisíci, tak v určitém okamžiku rádce s předstihem zasáhne a velí k podřazení, protože správně "tuší", že to bude nad síly pohonné jednotky. V takovém okamžiku jdu dolů někdy i přes dva kvalty, abych tomu dal správnou dynamiku.
Takže ano, plně souhlasím, vyvinutou rychlost a ani související otáčky nelze brát jako dogma. V okamžiku, kdy se člověk seznámí s charakterem motoru, měl by mu dle citu jízdním stylem plně vyhovět.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

Přesně tak! Mnozí, namísto toho, aby se s tím naučili řádně jezdit, volají po lepších olejích, chytřejších rádcích, více třípísmenkových systémech...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Pitris »

A přitom stačí rada starých praktiků, kterou tady zmínil kdysi tuším Harry: Motor se má točit lehce :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

Mám pocit, že tam bylo slůvko "radostně". :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Pitris »

To je skoro totéž :) Plížím se radostně, tvářím se radostně :) Jasánek, neplížím se pro smrt :) Žádný flákání, chce to lehkost. A otáčky :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Hombre »

Já mám rádce řazení na sedačce vedle, jednou ji to hodně řve když drtím trojku do omezovače a po ní za pět. Jindy , do mne hučí, bliká očima a rozhazuje rukama,jestli jsem si nevšiml, že nás předjel autobus. Pak si vyber ty OK otáčky.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Jerry3 »

:wink: :lol:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Pedro »

Nez jsem dostal Ochcu, jezdil obcas s Dokkerem, neb se mi na vse nechtelo drtit Almu... Tam je uzasny radce. V kombinaci prodlevy pedalu a reakce klapky,..., uuuzasny :twisted:
Ono cele to vozidlo, je des bes. A to se zpocatku az tak nejevilo.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1739
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Styl jízdy

Příspěvek od kornel »

Z dlhšej večernej chvíle som prechádzal nejaké fóra a na jednom z nich v jednej debate ma zaujalo toto...

"Navážu na předchozí debatu, protože jsem domů pořídil druhé auto s motorem 2.0 EB a můžu teď porovnat, jak se chová stejný motor v manuálu a v automatu. A jednoznačně musím potvrdit, že automat řadí na základě "umělé inteligence" prakticky naprosto stejně, jako já řadím v manuálu "pocitově".
Takže při klidné jízdě řadí nahoru tak, že otáčky spadnou na 1.500. A v určitých situacích nepodřazuje ani ve chvíli, kdy otáčky spadnou až k 1.250 a auto při lehkém plynu z nich roztáhne na větší rychlost bez řazení. A naopak,při kickdownu, se podřadí a naplno zabírá obvykle okolo 4.500 ot.
Tzn. že chytrý automat využívá síly motoru naprosto stejně jako já a i obdobně je točí v nízkých otáčkách, když není potřeba výkon."


Jazdiť s takým chu*jom s umelou inteligenciou miesto mozgu, musí byť zážitok :wink:
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Libor »

;-) ..... ale jede za 6.5 l/100 km :D :D
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Pitris »

Roztahovat benziňák na vyšší kvalty z 13-ti set otáček :?: :evil: Blbci jsou oba - on i ten automat....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Styl jízdy

Příspěvek od BigBang »

ten automat za to přeci nemůže :D
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Odpovědět