Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od Bramborak3 »

Podívej se na cenu...d
BMW
Příspěvky: 126
Registrován: úte lis 28, 2017 16:15

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od BMW »

Ano to je pravda s tou cenou :?
BMW X1 (E84) xdrive 18d
Ravenol VMP 5W30
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od Bramborak3 »

No na valvoline max life 10w40 najeto zatim 400km a ubylo tak max 50ml...motor prede jak kote. Takže za mě za tu cenu super.
Nicméně i když jsem vypustil o 4 deci stareho oleje min nez dřív, tak olej začíná tmavnout teda dost rychleji než na Penrite. Ty 4 deci stareho jestli to udělají nevím. To by znamenalo, že olej lip čistí..
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od jerome »

Tieto oleje pre vyšší nájazd km, viď Maxlife, alebo Sunoco Marathon, si skoro všetci pochvaľujú :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od Pitris »

jerome píše:oleje pre vyšší nájazd km
Ještě tam patří Ravenol 5w50 HVT, Mobil1 5w50 FS a Ravenol 10w50 HVE.

A je to pro motory s najetým větším počtem kilometrů - NE že ten olej dlouho vydrží.... :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
BMW
Příspěvky: 126
Registrován: úte lis 28, 2017 16:15

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od BMW »

Skoda ze ten Ravenol 5w50 HVT ma len normu pre Mercedes-Benz (MB 229.1)
BMW X1 (E84) xdrive 18d
Ravenol VMP 5W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od Colommbo »

"229.1 - pro benzínové a naftové motory osobních vozidel, s vyššími požadavky než třídy A2/B2 a A3/B3" (to poslední si tedy nějak neumím představit.) Obáváš se, že motorům jiných značek (jejichž normy deklaratorně neplní) tento olej ublíží (tedy je vhodný pouze do některých motorů eMBéček)...? :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od Pitris »

BMW píše:Skoda ze ten Ravenol 5w50 HVT ma len normu pre Mercedes-Benz (MB 229.1)
Toto je podstatné: API SN/CF, ACEA A3/B4 !!
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše:229.1 - s vyššími požadavky než třídy A2/B2 a A3/B3 (to poslední si tedy nějak neumím představit.)
Jestli to není to A3/B4
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od Colommbo »

Asi jedině tak. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
BMW
Příspěvky: 126
Registrován: úte lis 28, 2017 16:15

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od BMW »

Colommbo píše:"229.1 - pro benzínové a naftové motory osobních vozidel, s vyššími požadavky než třídy A2/B2 a A3/B3" (to poslední si tedy nějak neumím představit.) Obáváš se, že motorům jiných značek (jejichž normy deklaratorně neplní) tento olej ublíží (tedy je vhodný pouze do některých motorů eMBéček)...? :)
Olej bez normy VW 502.00 nekupujem.
https://www.ravenol.de/produktgruppe/pk ... sae-5w-50/
BMW X1 (E84) xdrive 18d
Ravenol VMP 5W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od Pitris »

:D
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
BMW
Příspěvky: 126
Registrován: úte lis 28, 2017 16:15

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od BMW »

Já ti nevím Karle :mrgreen:
BMW X1 (E84) xdrive 18d
Ravenol VMP 5W30
Koncernak

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od Koncernak »

Normu vw 502.00 ma Yacco Galaxie GT 5w50 . Asi jako jediny z 5w50 oleju.
BMW
Příspěvky: 126
Registrován: úte lis 28, 2017 16:15

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od BMW »

Koncernak píše:Normu vw 502.00 ma Yacco Galaxie GT 5w50 . Asi jako jediny z 5w50 oleju.
Ano poznam Yacco 5w50 :wink:
BMW X1 (E84) xdrive 18d
Ravenol VMP 5W30
Odpovědět