na Matiza po ,este presne z tohoto dovodu (po doslednej konzultacii na tomto fore) pouzivam 0W40, mozem len odporucatPokud jezdíš přes zimu 6 km, tak to je uz i o uvazovani nad 0w40, 5w40.
Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Moderátor: Colommbo
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Ono to z textu asi nebylo jasný, ale měním olej 2x ročně (podzim jaro), většinou to vychází okolo přehazování kol. mám v plánu na zimu Ravenol VSI nebo VST a na léto uvažuju o nějáké 10W-50 (asi Ravenol) nebo 15W-50.
Co jsem procházel český eshopy tak většina 10W-50 a 20W-50 byla určená hlavně pro motorky z toho vycházím a chtěl jsem tím říct, že není moc z čeho vybírat.
Co jsem procházel český eshopy tak většina 10W-50 a 20W-50 byla určená hlavně pro motorky z toho vycházím a chtěl jsem tím říct, že není moc z čeho vybírat.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Na léto bych naprosto bez obav dával 10W-40.
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
NO HITS píše:Ono to z textu asi nebylo jasný, ale měním olej 2x ročně (podzim jaro), většinou to vychází okolo přehazování kol. mám v plánu na zimu Ravenol VSI nebo VST a na léto uvažuju o nějáké 10W-50 (asi Ravenol) nebo 15W-50.
Co jsem procházel český eshopy tak většina 10W-50 a 20W-50 byla určená hlavně pro motorky z toho vycházím a chtěl jsem tím říct, že není moc z čeho vybírat.
V tom ber VST 5w40. Je o krapet lepší. Údajně ma i lehce esteru a za 980kc 5 L.
10w50 klidně Total Quartz, Penrite se da možná ještě koupit 5 L za 500kc vyprodej. Bo bych ti jednu 5l prodal.
Ale jak piše Jarda..pokud ti nežere auto olej, tak od jara do podzimu klidně nějakou dobrou 10w40. Klidně yacco vx500 10w40..Api SL a dobrá viskozita 14.8...
Naposledy upravil(a) Bramborak3 dne čtv zář 19, 2019 11:50, celkem upraveno 1 x.
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Přesně tak. 10W40 je běžná a naprosto dostačující viskozita a maže i mojí motorku, kde je autovej objem,ale otáčky kolem 11 000 ... Takhle ty to auto trápit opravdu nebudeš
Jinak k těm motoolejům ... Oni nejsou zase až tak výjmečný. A v autě jdou bez obav použít. Jediné omezení bych viděl v kilometrovém proběhu, protože motoolej mívá často menší TBN oproti autoolejům. - čímž ale nenabádám k založení vlákna Motoolej do autového motoru (neolizujte v zimě zábradlí ... )
Jinak k těm motoolejům ... Oni nejsou zase až tak výjmečný. A v autě jdou bez obav použít. Jediné omezení bych viděl v kilometrovém proběhu, protože motoolej mívá často menší TBN oproti autoolejům. - čímž ale nenabádám k založení vlákna Motoolej do autového motoru (neolizujte v zimě zábradlí ... )
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
... a v létě horký výfuk.
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
vedle jsem trochu příspěl do témata na problematiku VSI vs VST a je to v podstatě ten samej olej jen každej má jiný normy výrobců , jeden má nižší viskozitu při -35°C a druhej lepší čerpatelnost při -40°C což je zvláštní ale jsou dost podobný. Na netu jsem všude našel testy jen VST, u VSI jen jeden viz ta tabulka co tam je viz ODKAZ
U těch motorek jsou sice dvojnásobný otáčky ale zase ten motor netáhne skoro 1,5 tuny. Netuším jestlí je větší zátěž hmotnost kterou motor tahá nebo otáčky. Teoreticky vysokootáčkovej motor má malej zdvih a menší krouťák v porovnání s nízkootáčkovým jestli se nepletu. Můj motor má 90mm písty a 100mm zdvih, takže kruhy urazí podstatně delší trasu za jeden cyklus navíc zatížený tou hmotností, ale zas udělají minimálně o polovinu zdvihů míň .... asi by nebylo na škodu to téma založit, vidím v tom další bouřlivou diskuzi
U těch motorek jsou sice dvojnásobný otáčky ale zase ten motor netáhne skoro 1,5 tuny. Netuším jestlí je větší zátěž hmotnost kterou motor tahá nebo otáčky. Teoreticky vysokootáčkovej motor má malej zdvih a menší krouťák v porovnání s nízkootáčkovým jestli se nepletu. Můj motor má 90mm písty a 100mm zdvih, takže kruhy urazí podstatně delší trasu za jeden cyklus navíc zatížený tou hmotností, ale zas udělají minimálně o polovinu zdvihů míň .... asi by nebylo na škodu to téma založit, vidím v tom další bouřlivou diskuzi
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Ty teď narážíš na parametr nazývaný "střední pístová rychlost". A z tohoto hlediska jsou moto motory rozhodně zatěžovány mnohem víc.
K tomu doplním, že např. moje moto o objemu 1200 ccm má točák 104 Nm, pod 3000 ot./min. se jezdit nedá, běžný provozní režim činí 6000-8000 ot./min. a pouhý dvouválec se musí při plném obsazení/naložení rvát s bezmála 500 kg. Tak který motor je na tom hůř?
K tomu doplním, že např. moje moto o objemu 1200 ccm má točák 104 Nm, pod 3000 ot./min. se jezdit nedá, běžný provozní režim činí 6000-8000 ot./min. a pouhý dvouválec se musí při plném obsazení/naložení rvát s bezmála 500 kg. Tak který motor je na tom hůř?
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Spíš by se chtělo ptát jestli je problém rychlejší kmitání v úzkým prostoru nebo pomalejší ale s dlouhou dráhou posunu. Spíš to bude ale ten tvůj případ, protože se bude dost třením ohřívat úzká část válce.
Kdybych tu váhu přepočítal na písty/válce tak bys měl zase furt o alespoň 300-500kg míň, z pohledu mýho motoru je to o třetinu míň a asi nemusím říkat co s živostí auta udělá 100kg, natož tolik o čem se bavíme, a to souvisí i se zátěží.
Kdybych tu váhu přepočítal na písty/válce tak bys měl zase furt o alespoň 300-500kg míň, z pohledu mýho motoru je to o třetinu míň a asi nemusím říkat co s živostí auta udělá 100kg, natož tolik o čem se bavíme, a to souvisí i se zátěží.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
No už je to tady
V dobách, kdy bylo všechno v pořádku, tak moto motor byl vždy víc zatěžovanej. Auta neměli takovej výkon a ani krouťák jako dnes a vydrželi moc kilometrů. Naproti tomu motory motorek (tohle se taky ale dost těžko specifikuje, protože je takových možností uspořádání, které nejde zobecnit) byly vždy pro radost a nepočítalo se s takovou životností.
Dneska se s příchodem foukaných malých motorů situace radikálně změnila. Nicméně opět nelze říct, co je víc zatížený bez další specifikace. Nejvíc trpí jednoválcový motory. A je v podstatě jedno,jakej mají objem a výkon. Naproti tomu sportovní 4 vál 6-ka, která dává 130 koní ve 14 000 otáčkách bude víc zatěžovaná než tvoje auto, který je mnohonásobně těžší. Taky ale ten motor neváží 80 kg …
Zrovna koncepce Jerryho motorky je předurčena ke zdolávání nájezdu 200 000 km … To, že to v jeho rukách neklapne je věc jiná …
Střední pístová rychlost je docela dobrej ukazatel a nejhůř na tom bývají velký 2V motory, který podržíš pod krkem. Třeba HD. Ale při normálním ježdění největších hodnot dosahují zase 4 valcový sportovní motorky, který jsou na druhou stranu docela spolehlivý (Ale taky to nelze brát obecně, protože znám jednoho světovýho lídra, kterýmu to moc dlouho nevydrží)
Je to na delší diskuzi a zkoumání, který k ničemu stejně nepovede. Třeba ty sportovní motorky zažívají RACE DAY každou vyjížďku. Ale jsou na to stavěný. Když za normální auto připřáhneš dvouosák,naložíš a vyrazíš do hor a budeš tomu šlapat na krk, tak ten motor bude zatěžovanej v podstatě víc. Ale je to taky slovo do pranice. Prostě k překonání odporů potřebuješ výkon – v případě motoru kroutící moment a ten koná práci. A když budu s Hayou zkoušet topspeed, tak ho budu zatěžovat na 100% a víc to v podstatě nejde … Na druhou stranu je to pořád menší zlo, než motor podtáčet a najedou mu šlápnout na krk. Podávaný výkon mizerný,ale zatížení motoru obrovské ….
Takže není zatížení jako zatížení ...
V dobách, kdy bylo všechno v pořádku, tak moto motor byl vždy víc zatěžovanej. Auta neměli takovej výkon a ani krouťák jako dnes a vydrželi moc kilometrů. Naproti tomu motory motorek (tohle se taky ale dost těžko specifikuje, protože je takových možností uspořádání, které nejde zobecnit) byly vždy pro radost a nepočítalo se s takovou životností.
Dneska se s příchodem foukaných malých motorů situace radikálně změnila. Nicméně opět nelze říct, co je víc zatížený bez další specifikace. Nejvíc trpí jednoválcový motory. A je v podstatě jedno,jakej mají objem a výkon. Naproti tomu sportovní 4 vál 6-ka, která dává 130 koní ve 14 000 otáčkách bude víc zatěžovaná než tvoje auto, který je mnohonásobně těžší. Taky ale ten motor neváží 80 kg …
Zrovna koncepce Jerryho motorky je předurčena ke zdolávání nájezdu 200 000 km … To, že to v jeho rukách neklapne je věc jiná …
Střední pístová rychlost je docela dobrej ukazatel a nejhůř na tom bývají velký 2V motory, který podržíš pod krkem. Třeba HD. Ale při normálním ježdění největších hodnot dosahují zase 4 valcový sportovní motorky, který jsou na druhou stranu docela spolehlivý (Ale taky to nelze brát obecně, protože znám jednoho světovýho lídra, kterýmu to moc dlouho nevydrží)
Je to na delší diskuzi a zkoumání, který k ničemu stejně nepovede. Třeba ty sportovní motorky zažívají RACE DAY každou vyjížďku. Ale jsou na to stavěný. Když za normální auto připřáhneš dvouosák,naložíš a vyrazíš do hor a budeš tomu šlapat na krk, tak ten motor bude zatěžovanej v podstatě víc. Ale je to taky slovo do pranice. Prostě k překonání odporů potřebuješ výkon – v případě motoru kroutící moment a ten koná práci. A když budu s Hayou zkoušet topspeed, tak ho budu zatěžovat na 100% a víc to v podstatě nejde … Na druhou stranu je to pořád menší zlo, než motor podtáčet a najedou mu šlápnout na krk. Podávaný výkon mizerný,ale zatížení motoru obrovské ….
Takže není zatížení jako zatížení ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Stale plati ze SAE dle pouziti vozidla a dodrzeni zakladnich pozadavku vyrobce dle norem, coz driv nebylo, a menit zavcas.
Solidni 5-40, 10-40 se da koupit do 130kc a vyber velky.
Vymena 5-7,5tkm kdyz si chce nekdo vozidlo ponechat,pro peclivce. Jinak max 10-15
Motky 3-4, skutry driv.
A pri techto vymenach v poho ob filtr.
Pokud nekdo jezdi stale pilu nebo podtaci, extremne poskakuje...vse se do toho vejde
Kdo neni schopen si vymenit sam,neumi,nemuze...musi za to platit....
Motky zvladam sam i pro okoli a Almu mam za 10min vymenino.
Fiakra uz bez heveru nedam a nutno sundat i kokotiny okolo. Takze chodim jednou za rok po cca 6tkm. S filtrm vzdy. Bo palivo nafta.
Jo. Mi se to mluvi. Muj km najezd v plechovkach stale klesa.
Alma letos 900 a Fiakr 4000. Vcetne 2900 za dovcu. Skutr 6tkm. Ten jezdi.
Solidni 5-40, 10-40 se da koupit do 130kc a vyber velky.
Vymena 5-7,5tkm kdyz si chce nekdo vozidlo ponechat,pro peclivce. Jinak max 10-15
Motky 3-4, skutry driv.
A pri techto vymenach v poho ob filtr.
Pokud nekdo jezdi stale pilu nebo podtaci, extremne poskakuje...vse se do toho vejde
Kdo neni schopen si vymenit sam,neumi,nemuze...musi za to platit....
Motky zvladam sam i pro okoli a Almu mam za 10min vymenino.
Fiakra uz bez heveru nedam a nutno sundat i kokotiny okolo. Takze chodim jednou za rok po cca 6tkm. S filtrm vzdy. Bo palivo nafta.
Jo. Mi se to mluvi. Muj km najezd v plechovkach stale klesa.
Alma letos 900 a Fiakr 4000. Vcetne 2900 za dovcu. Skutr 6tkm. Ten jezdi.
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Čím je rozdíl v prvním a druhém čísle menší, tím je olej stabilnější i na viskotitu. V mašině mám 20W50, nyní jak je pod deset stupňů, jde mě baterka pod devět voltů při startu. Tím mě neotestuje ABS, a musím po zahřátí start opakovat. Potřeboval jsem dolít olej, ten můj nebyl po ruce, tak tam šel 15W40. I ten litr (u bawcu se hladina blbě hlídá) udělal to, že i při dnešních 3,5°C nebyl třeba restart.
Proto bych volil raději 10W40,ten dávám i do Mondea, kde předepisují 5W30 A1s kecama že jiný tam nesmí.
Proto bych volil raději 10W40,ten dávám i do Mondea, kde předepisují 5W30 A1s kecama že jiný tam nesmí.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Ono A1/B1 tam už stejně nedáš, teda pokud takovej olej neseženeš v nějakým pochybným zákoutí na netu
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Ja jsem startoval predminuly rok s Sunoco marathon 10w40 v - 10st a naprosto v pohodě...Ani hydra nezaklepaly
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Jen jsem papouškoval manuál, dnes to je A5.NO HITS píše:Ono A1/B1 tam už stejně nedáš, teda pokud takovej olej neseženeš v nějakým pochybným zákoutí na netu
I v Escortu jsem ho měl a v -23°C motor chytal v Jeseníkách bez problémů.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50