Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Moderátor: Colommbo
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
vraj "ridky" olej je lepsi aj z toho dovodu ze rychlejsie prejde motorom (mensi tlak, vacsi prietok motorom) - diely motora maju nizsiu teplotu.
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
No tabulečka móc pěkná, ale jaká SAE
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Pekna pekna. Barevna. Ale o veci hnede barvy. Vyctene zkopirovane. Zkusenosti NULA.
Durex spravne poznamenal, ze po delsi dobe zajimavy dotaz. Jo. Tot vse. Teorie vyctena, vyvracejici praxi a zkusenosti z oboru. Harry by okomentoval.......
Durex spravne poznamenal, ze po delsi dobe zajimavy dotaz. Jo. Tot vse. Teorie vyctena, vyvracejici praxi a zkusenosti z oboru. Harry by okomentoval.......
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Harry jezdil 10w60....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Ty ted taky jezdíš Penrite 10w50 ? Šmakuje že ? Já ho tam zas nasypu v dubnu.Pedro píše:Pekna pekna. Barevna. Ale o veci hnede barvy. Vyctene zkopirovane. Zkusenosti NULA.
Durex spravne poznamenal, ze po delsi dobe zajimavy dotaz. Jo. Tot vse. Teorie vyctena, vyvracejici praxi a zkusenosti z oboru. Harry by okomentoval.......
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Vidím že se to rozjelo víc než jsem čekal
Každopádně bych to shrnul teda takhle. I když má 5W-50 u novýho oleje vyšší tuhost za studena tak díky poměrně rychle klesající viskozitě s náběhem za studena do kategorie 5W asi spadne, horší je že opustí kategorii 50, takže je z něj spíš taková 10W-40 a později možná 5W-40 (poměrově k novému oleji).
Abych vrátil diskuzi zpět mým směrem, není lepší se na 5W-50 vykašlat a raději použít 10W-50 resp 15W-50, který si svoje vlastnosti budou líp držet těch cca 8tkm? (bavíme se o letní sezóně)
Každopádně bych to shrnul teda takhle. I když má 5W-50 u novýho oleje vyšší tuhost za studena tak díky poměrně rychle klesající viskozitě s náběhem za studena do kategorie 5W asi spadne, horší je že opustí kategorii 50, takže je z něj spíš taková 10W-40 a později možná 5W-40 (poměrově k novému oleji).
Abych vrátil diskuzi zpět mým směrem, není lepší se na 5W-50 vykašlat a raději použít 10W-50 resp 15W-50, který si svoje vlastnosti budou líp držet těch cca 8tkm? (bavíme se o letní sezóně)
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Na léto asi ano. Ale kolik kilometrů za léto najedeš? Vyplatí se to řešit tak od 10-ti tkm výš....
Já dávám na léto (duben - listopad) 10w40 (kdyby byla znatelná spotřeba oleje, volil bych 10w50), a na zimu 5w40, páč hodně krátkých zimních jízd). Za rok najedu tak 15 tkm....
Já dávám na léto (duben - listopad) 10w40 (kdyby byla znatelná spotřeba oleje, volil bych 10w50), a na zimu 5w40, páč hodně krátkých zimních jízd). Za rok najedu tak 15 tkm....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
No pokud někdo to má tak,že si může měnit olej v podstatě na zimní a letní, tak je to nejlepší. Ale nedělal bych z toho zase nějakou kauzu. Ono taky záleží na konkrétním motoru. V jaký je kondici. Jak se s ním jezdí (dálky nebo cukačky) a zda je na benzín a nebo naftu. Protože v různých kombinacích se bude identický olej chovat jinak a někdy dost diametrálně.
Ono rčení, že nevědomost je sladká platí všude. Čím víc se to bude pitvat, tím víc z toho bude člověk v hajzlu. A pokud se mění olej okolo 10 000 km, motor funguje dobře, tak je to úplně jedno, že se stane z 5W50 10W40 … Já viděl už dost motorů, které měli hodně najeto a rozhodně nikdo neřešil takový věci. Bohatě stačila včasná výměna a někdy i za olej v podstatě nevhodný. Opět radím nevěnovat takovou pozornost oleji resp ten čas věnovat i jiným náplním a nebo celkové kontrole a péči o vozítko
A abych se ještě vrátil k podstatě vlákna (i když sem z něj vlastně neuhnul ), tak když se podíváš do technických listů (a teď už se tam bude člověk koukat orientačně a nikoliv lpět na desetinkách ), tak zjistíš, že olej 5W50 má třeba nižší kin. viskozitu při 100C než 10W50 a nedej bože třeba 20W50. A když tomu tak není, tak ale o to víc bude ten širokorozsahovější olej klesat. Ale nemá přeci cenu tam dávat 20W50 jen proto,že bude stabilnější. S klidným svědomím mohu říct, že běžná 5W40 pro naše celoroční podmínky je více než vhodná a při výměně po 10 000 km nenastane nějaký motorový problém spojený se změnou viskozity oleje …
Ono rčení, že nevědomost je sladká platí všude. Čím víc se to bude pitvat, tím víc z toho bude člověk v hajzlu. A pokud se mění olej okolo 10 000 km, motor funguje dobře, tak je to úplně jedno, že se stane z 5W50 10W40 … Já viděl už dost motorů, které měli hodně najeto a rozhodně nikdo neřešil takový věci. Bohatě stačila včasná výměna a někdy i za olej v podstatě nevhodný. Opět radím nevěnovat takovou pozornost oleji resp ten čas věnovat i jiným náplním a nebo celkové kontrole a péči o vozítko
A abych se ještě vrátil k podstatě vlákna (i když sem z něj vlastně neuhnul ), tak když se podíváš do technických listů (a teď už se tam bude člověk koukat orientačně a nikoliv lpět na desetinkách ), tak zjistíš, že olej 5W50 má třeba nižší kin. viskozitu při 100C než 10W50 a nedej bože třeba 20W50. A když tomu tak není, tak ale o to víc bude ten širokorozsahovější olej klesat. Ale nemá přeci cenu tam dávat 20W50 jen proto,že bude stabilnější. S klidným svědomím mohu říct, že běžná 5W40 pro naše celoroční podmínky je více než vhodná a při výměně po 10 000 km nenastane nějaký motorový problém spojený se změnou viskozity oleje …
Naposledy upravil(a) Durex dne čtv zář 19, 2019 7:57, celkem upraveno 1 x.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Já bych klidně dával celoročně 10W-40, pokud auto parkuje v garáži.
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Ony oleje 10W-50 a 20W-50 jsou z velké části pro motorky, ta 20W je už docela fakt tuhá). Ale podle tech. listu mají 15W-50 stejný resp o pár jednotek nižší viskozity (40 a 100°C) než 5W-50, ze které se pak defakto stane ta 5W-40 po nějákých 4tkm. Třeba ravenol RFS má VI 168 což je podle mě slušný
K mýmu provozu:
- auto stojí celej rok venku na ulici, jsme u jezer takže tam bývá chladněji po ránu než ve městě
- za léto najedu těch 8tkm, během zimy okolo 6tkm
- jezdím couračky do 5km - práce, obchody
- do práce to mám ráno hned do táhlýho kopce 1km cca 8% stoupání
- párkrát za léto se jede na výlet po republice
- i když mám známku, moc po dálnicích nejezdím - kolony, motor na 6ku při 130GPS (140 tachometr) točí skoro 3500ot (krátká převodovka), takže je v autě už trochu hluk
- když vyjedu z Brna, rád protáhnu auto v otáčkách když je klikatá cesta (např směrem na Ivančice, nebo silnice na Valašsku) takže bych rád aby v 35°C olej něco vydržel když autu šlapu za krk a pak zastavím a po půl minutě vypnu
K mýmu provozu:
- auto stojí celej rok venku na ulici, jsme u jezer takže tam bývá chladněji po ránu než ve městě
- za léto najedu těch 8tkm, během zimy okolo 6tkm
- jezdím couračky do 5km - práce, obchody
- do práce to mám ráno hned do táhlýho kopce 1km cca 8% stoupání
- párkrát za léto se jede na výlet po republice
- i když mám známku, moc po dálnicích nejezdím - kolony, motor na 6ku při 130GPS (140 tachometr) točí skoro 3500ot (krátká převodovka), takže je v autě už trochu hluk
- když vyjedu z Brna, rád protáhnu auto v otáčkách když je klikatá cesta (např směrem na Ivančice, nebo silnice na Valašsku) takže bych rád aby v 35°C olej něco vydržel když autu šlapu za krk a pak zastavím a po půl minutě vypnu
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Tak s tím bych úplně tak nesouhlasil. Hlavně co se těch 20W50 týká, tak jsou pro motory motorek, které nepotřebují JASO MA2, tedy stačí běžný autoolej. Dokonce některý olej JASO MA neplnil a teď už plní a já si myslím,že tím,že je to prostě starej poctivej olej, tak i dřív plnil JASO MA, jen to neměl na etiketě.NO HITS píše:Ony oleje 10W-50 a 20W-50 jsou z velké části pro motorky
Ano, u nás je výběr 10W50 pro auta menší než co se moto týká,ale ve viskozitách 10W60 to je daleko lepší
To jo, hlavně když sem to startoval v -10 po 2 denním stání Ale jinak při jízdě je to řidina a kolikrát i tak nestačila ...NO HITS píše: ta 20W je už docela fakt tuhá
No a myslím si, že toto:
je horší, nežNO HITS píše: jezdím couračky do 5km - práce, obchody
NO HITS píše:aby v 35°C olej něco vydržel když autu šlapu za krk a pak zastavím a po půl minutě vypnu
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Myslim si, že u 5w50 klesá viskozita i tak rychle, kvůli tomu, že si ten olej kupují dost lidi co auto hodně trápí a po 3-4 tis jde stejně ven...
Pokud jezdíš přes zimu 6 km, tak to je uz i o uvazovani nad 0w40, 5w40.
Na leto bych dal 10w50
Pokud jezdíš přes zimu 6 km, tak to je uz i o uvazovani nad 0w40, 5w40.
Na leto bych dal 10w50
Naposledy upravil(a) Bramborak3 dne čtv zář 19, 2019 9:55, celkem upraveno 1 x.
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
Ano, při popsaném způsobu používání vozu bych měnil olej 2x ročně, před zimou na zimní a před létem na letní.
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40
A nebo celoročně nějakou 10w50 lip cerpatelnejsi při mrazu. Viz Ravenol. Ten ma u obou 10w50 v tomto o dost lepsi parametry než jine 10w50 i 10w40.
Ale 5 km přes zimu a vypnout je mooc malo i na to.
Ikdyz obě maji Estery...
Ja nakonec přejdu po tom co spotřebuji zásoby penrite na ten Ravenol hve ester 10w50 pro jetý motory na spotrebu oleje a budu ho dávat celoročně. Moje nejkratší trasa pres zimu je cca 15km.
Výjimečně min
Ale 5 km přes zimu a vypnout je mooc malo i na to.
Ikdyz obě maji Estery...
Ja nakonec přejdu po tom co spotřebuji zásoby penrite na ten Ravenol hve ester 10w50 pro jetý motory na spotrebu oleje a budu ho dávat celoročně. Moje nejkratší trasa pres zimu je cca 15km.
Výjimečně min