STK a EMISE

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: STK a EMISE

Příspěvek od Jerry3 »

Svého času u výkonných turbodieselů skutečně existovalo omezování otáček "zvýšeného volnoběhu", jenže při zařazeném kvaltu. Šlo o ochranu spojky a převodovky před mechanickým poškozením. Dnes se to, tuším, řeší dodatečnou regulací plnicího tlaku turbodmychadla.


Colommbo píše:Tož to mám radost, že ho mám "ještě většího"... :lol:
Bohužel však málo sofistikovaného. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: STK a EMISE

Příspěvek od Durex »

Někdy je to ale obrovská výhoda ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: STK a EMISE

Příspěvek od pepoh »

a runaway diesel ked presakuje olej cez turbo, vtedy ma aky omezovac otacek ? (vtip)
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: STK a EMISE

Příspěvek od Jerry3 »

Destrukční! :twisted:
shalibaba
Příspěvky: 287
Registrován: sob led 06, 2018 19:59

Re: STK a EMISE

Příspěvek od shalibaba »

Ano, myslel jsem samostatné omezeni otáček na neutrál. Říkali mi to na emisích.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: STK a EMISE

Příspěvek od Jerry3 »

Právě že na neutrál by tam být nemělo.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: STK a EMISE

Příspěvek od Colommbo »

Vono by tam toho být nemělo... Třeba e-gas - za starých dobrých časů si mohl mekánik stoje skloněn nad nastartovaným motorem rukou na táhlu plynu u škrtící klapky pěkně přidávat a ubírat otáčky motoru, dneska už musí někdo další sedět za volantem a šlapat na "plyn"... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1862
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: STK a EMISE

Příspěvek od BigBang »

Minimálně nový diesel. VWčka (řekněme 10 let a mladší) maj „omezovač na neutrál“, když motor nepustí výš než na 2500 nebo 3000 min-1. Nicméně pro emise snad existuje nějaká spec. procedura pro odblokování, aby mohli dojít až k přeběh. otáčkám.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: STK a EMISE

Příspěvek od lefort »

Takže nemůžeš dát meziplyn? :shock:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: STK a EMISE

Příspěvek od Colommbo »

To asi jo, bo ECU bude vědět, že se auto pohybuje/jede... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1862
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: STK a EMISE

Příspěvek od BigBang »

U stojícího auta. Za pohybu nevím, ale tam to myslím půjde. Nicméně nafta, takže tam se stejně nad 3000 min-1 v 95% času nepohybuješ :) Vyzkouším až se dostanu zase někdy za volant kamarádovo Golfu 6. gen.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: STK a EMISE

Příspěvek od lengy60 »

Je to pouze u stojícího vozu,u jedoucího dáš meziplyn v pohodě.Ovšem je otázka,zda u meziplynu potřebuješ otáčky až k omezovači,přeci jen doba V3S je až na malé vyjímky minulostí. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: STK a EMISE

Příspěvek od lefort »

To vysvětli všem majitelům starých smrdutých dieselů.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: STK a EMISE

Příspěvek od lengy60 »

Já bych řekl,že nové chrochty smrdí víc, než ty staré,je to takový divný puch.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: STK a EMISE

Příspěvek od Pitris »

Ale teď je to ekopuch.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět