Oleje.cz

 

Stara otazka: 95 v. 99

Diskuze o palivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod JuDu » úte črc 04, 2006 6:47

Ahojte,

Mam pre Vas otazku okolo "noveho" benzinu os Slovnaftu. Ide o benzin 'EVO Benzin' (existuje modifikacia aj pre diesel). Na pumpe mi povedali, ze ma oktanove cislo 99, tak tankovat do mojoho auta (VW Fabia) mozem ? Podla manualu je to auto nastavene na OC 91 - 95. Mozete mi k tomu vyjadrit (kladne alebo zaporne) ?
Vopred dakujem za konstruktivne odpovede.

Dakujem

Este jedna informacia: ide o motor 1,2/ 47 kW.

Dovi
JuDu
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř bře 01, 2006 17:26

Příspěvekod Jerry3 » úte črc 04, 2006 6:56

S tím "nastavením" je to trochu diskutabilní, spíše jde o to, zda vůz disponuje takovou ŘJ, která je schopna upravit si parametry řízení motoru tak, aby ten byl schopen "lepšího" paliva využít. U daného vozu však o tom siilně pochybuji.
Jerry3
 
Příspěvky: 7505
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod Návštěvník » ned črc 09, 2006 22:50

Manual nepsal blbec. Pokud v nem neni informace o N98, tak nema sebemensi smysl tam N98 a vyssi lit.
Pokud vuz dokaze N98 vyuzit. - obvykle je v manualu u krouticiho momentu napsano vyssi cislo v zavoce s odkazem na komentar na konci stranky; ze vyssi kroutici moment je k dispozici pri provozu na XYZ palivo. Mam vypozorovano, ze pokud vuz N98 dokaze vyuzit, tak pri rozdilu cen mezi N95 a N98 do 1,5Kc se na N98 jezdi levneji. (v halerich samozrejme) Mirne totiz klesne spotreba.

A ted kruta pravda. Co cekate od motoru 1,2 HTP (houby to pojede)? Koupil jste si ho kvuli uspore ne? Tak proc do nej chcete lit drahe palivo? Zavodak z nej tak jako tak neudelate.
Návštěvník
 

Příspěvekod JuDu » úte črc 11, 2006 7:48

Ahojte,

Dakujem kazdemu za odpoved, budem to brat na zretel.

K povodnej otazke:

Pred chvilkou som urobil nieco ,co by som mal urobit uz predom - preskumal som podrobne manual. Je tam pisane - benzin s vyssim OC motoru nevadi, kludne tam mozete dat. Takze aby som to zhrnul: pokial to moja penazenka zvladne - mozem tam liat benzin 91, 95,98,99 alebo cistu 100 oktanovu gebuzinu.

Teraz k otazke typu (HTP) motora.
< SAMOCENZURA >

Este posledna otazka: je znizenie spotreby tak markantne, ze sa to oplati natankovat ?

Dovi
JuDu
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř bře 01, 2006 17:26

Příspěvekod Marty » úte črc 11, 2006 9:28

To si musite bohuzel vyzkouset sam. 2,8V6 se uskrovnila tak, ze za stejne penize jsem najel stejne km.
Cena benzinu byla asi o korunupadesat vyssi. O uspore se nedalo mluvit.
Marty
 

Příspěvekod JuDu » stř črc 12, 2006 7:10

Dakujem za Vase nazory, budem to brat na zretel. Kedze v tychto dnoch je cena benzinu taka vysoka, budem tankovat plnu nadrz 99-koveho benzinu - ak platim kartou, tak cena za transfer bude rovnaka ako transfer za polovicny tank.

Bozska otazka: existuju sutaze, kde 100 Km ubehnu auta za 0.0001 L benzinu, preco kua to este nie je aplikovane masovo ? Je problem v peniazoch ? Cena benzinu je vo hviezdach, tak treba teraz naozaj vystrasit americanov ?

Prajem kazdemu stastne a prijemne kilometre.
JuDu
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř bře 01, 2006 17:26

Příspěvekod ladis » stř črc 12, 2006 12:56

"100 Km ubehnu auta za 0.0001 L benzinu" ???

Spočítejte si energii obsaženou v tomto množství paliva a pochopíte jaký je to nesmysl.
ladis
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte črc 11, 2006 14:31

Příspěvekod JuDu » čtv črc 13, 2006 12:59

Dobry den,

Dufam, ze nebudem reagovat nepatricnym sposobom, ale pre informaciu uvadzam, ze povodne som tam napisal o par nul viac. Az pri poslednom precitani som to vymazal ... Vobes som to nespocital, ide mi o to, ze spotreba aut je este aj dneska velmi vysoka.
Moja povodna otazka zostava, prosim na to reagujte.

Dakujem
JuDu
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř bře 01, 2006 17:26

Příspěvekod ladis » čtv črc 13, 2006 13:28

Stále nevím na co mám reagovat. Z Vašeho popisu není zřejmé v jakém terénu se vozidla pohybují, jaké dosahují rychlosti, jaká je jejich hmotnost a hlavně jaké je dosahováno spotřeby.

Chci-li jezdit úsporně, vyberu tomu odpovídající vůz (třeba něco osazeného maloobjemovým HDI motorem) a užiju si spotřebu kolem 3l/100km. To samozřejmě předpokládá odpovídající styl jízdy, žádné "brzda plyn", což je však, zvláště v Praze, obtízné dosáhnout, bez toho, aby na Vás neustále někdo blikal, troubil a lepil se Vám na nárazník.

Žádnou konspiraci v tom nehledejte, na auta konstruovaná pro soutěže o nejmenší spotřebu jsou kladeny jiné nároky než pro běžný provoz, to je vše.
ladis
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte črc 11, 2006 14:31

Příspěvekod JuDu » čtv črc 13, 2006 19:29

Vdaka za odpoved,

Ja sice som dost daleko od Prahy (okolie Bratislavy) ale to co popisujete (blikanie, ...) to je 'univerzalna konstanta' a plati vsade.
Ja markantnu cast jazdim mimo mesta (viac ako 80 %) a spotreba je okolo 4,5 - 5 L/100 km.
Mozem Vas poprosit, aby ste sa vyjadrili na temu, ci sa oplati kupovat drahsi benzin (Shell-V Power, Slovnaft-Evo Benzin, ...) aby bola spotreba nizsia ? Neverim ze by bola zmena tak vyrazna, ze by sa to oplatilo.
Mate skusenosti s takto adivovanymi palivami ?

Vdaka
JuDu
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř bře 01, 2006 17:26

Příspěvekod Návštěvník » čtv črc 13, 2006 20:51

Kupovat prémiová paliva kvůli úspoře je asi hloupost. Cena za litr je většinou o tolik vyšší, že by muselo dojít k opravdu velkému snížení spotřeby a to asi nedojde. Je celkem úsměvné že nad tím přemýšlíte u "motoru" 1.2 HTP, kde si myslím zlepšenou kvalitu paliva těžko ucítíte. Osobně jsem vždy kupoval Shell W-power a to z jediného důvodu- údajně zajišťoval lepší pružnost motoru a lépé čistil jeho části. Jednou jsem se plácl přes kapsu a vyzkoušel Blue octans od Benziny a musím prohlásit že to byl nejlepší benzín jaký jsem kdy koupil. Měl jen dvě zásadní chyby: 1. byl moc drahý, 2. motorem přímo proletěl protože by byl hřích nevychutnat si tu sílu kterou v sobě skrýval a tak nějakých 30 litrů vylétlo na 120 kilometrech.
Návštěvník
 

Příspěvekod Marty » ned črc 16, 2006 22:11

No ucinnost benzinoveho motoru je malicko pres 30% a dieseloveho okolo 45%

Osobne neverim, ze by nekdo dokazal vytvorit motor pracujici se 100% ucinnosti. Nasledne ztraty v prevodovce, diferencialu, hmotnost vozu...
Nemyslim, ze se spotreba v blizke budoucnosti dramaticky zmeni.
Marty
 

Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod Koňár » čtv říj 01, 2009 11:55

Co že to bylo za benzin ten blue octans od benziny? Já sem se díval na stránky od benziny plus a nikde sem takový benzín nenašel. Našel sem akorát vervu . Pokud takový benzín opravdu existuje ,tak mi napiš kde je ta čerpačka kde ho mají.
Koňár
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv čer 25, 2009 16:45
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Demo » čtv říj 01, 2009 19:53

http://www.benzinaplus.cz/cz/tiskove-zpravy/verva-100-k-dostani-jiz-na-50-cerpacich-stanicich-benzina/26.html

Ale zvlastni je, ze BlueOctans 99 maji v Brne na Kralovopolské. Před 14 dny jsem bral toto palivo do kanystriku a opravdu je modre....
Uživatelský avatar
Demo
 
Příspěvky: 608
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod Koňár » pát říj 02, 2009 11:22

Takže blue octans od benziny je jakoby předchůdce vervy jestli tomu rozumím dobře .A neměli by jste někdo zkušenost , jaký je rozdíl mezi blue octans a w poverem 95 ? mě by docela zajímalo , jak ten blue octans čistí motor,a kolik stojí. Já totiž potřebuju trochu pročistit motor v 4 taktní sekačce a zajímalo by mě jestli to ten motor nezničí a naopak jestli to tomu motoru pomůže .Motor se totiž celý klepe a má nevyrovnaný chod. Předem děkuji za každou radu.
Koňár
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv čer 25, 2009 16:45
Bydliště: Ostrava

Další

Zpět na Paliva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Jozef a 0 návštevníků